کارت سوخت آزاد در جایگاه‌ها محدود شد / هر جایگاه، یک کارت

از دست ندهید

کارت سوخت آزاد در جایگاه‌های سوخت کمیاب شد و حالا مالکان خودرو دردسر تازه‌ای را تجربه می‌کنند. رئیس صنف جایگاهداران کشور باور دارد در هر سکو، یک کارت سوخت آزاد دارد. اما آیا مشکل سوخت‌گیری خودروها در جایگاه‌ها به درستی مدیریت شد؟

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران ایران می‌گوید هم‌اکنون به ازای هر سکو، به فراخور موقعیت جغرافیایی و میزان فروش یک کارت سوخت آزاد وجود دارد. برای هر سکو موتور و هر سکو بنزین سوپر هم یک کارت سوخت آزاد موجود است.

قلیزاده باور دارد در نتیجه تصمیم جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها، مردم بیشتر از کارت سوخت خود استفاده می‌کنند. اما هنوز علت واقعی اجرای این تصمیم مشخص نیست.

ظاهراً قرار است از این پس مدت انتظار برای سوخت‌گیری در جایگاه‌ها بیشتر شود. چرا که قبلاً مردم پس از اتمام سهمیه خود از کارت‌ سوخت آزاد جایگاه‌ها استفاده می‌کردند.

اما حالا که تعداد آنها به یک کارت در ازای هر سکو رسید، قطعاً مدت زمان پرکردن باک خودروها بیشتر خواهد شد. این یعنی ماندن در صف‌های طولانی‌تر.

اسدالله قلیزاده مدیر صنف جایگاهداران کشور اظهار کرد: “امید داریم با همدلی موجود مالکان و پرسنل جایگاه‌ها، این روند ادامه داشته‌باشد. طبیعی است که تغییر این عادت و به کارگیری کارت سوخت شخصی کمی زمانبر خواهد بود. ولی به مرور و با اطلاع‌رسانی‌های دقیق، می‌توانیم به تکلیفی که مصوبه مجلس مشخص کرد عمل کنیم.”

مردم راضی هستند؟

رئیس صنف جایگاهداران ایران در اتمام صحبت‌های خود بیان کرد که پس از اجرای این تصمیم، مردم تماس گرفتند و تشکر کردند. او گفت: “طی روزهای اخیر آمار تماس‌های مردمی حاکی از همکاری خوب پرسنل و مردم دارد. کمترین شکایات را در این حوزه شاهدیم و اطمینان داریم که پیشنهادات و انتقادات مردمی بسیار راهگشا است.”

همه ما ساعات بسیاری در خیابان‌های شهر و در ترافیک روزمره سپری می‌کنیم. به‌طوری که اکنون باید سفرهای درون شهری، چند ساعتی زودتر از خانه خارج شویم.

حال تصور کنید فرایند سوخت‌گیری طولانی مدت هم به ساعاتی که قرار است در مسیر باشیم اضافه شد. رئیس صنف جایگاهداران ایران می‌گوید مردم از اجرای این تصمیم راضی‌اند و تشکر می‌کنند. اما احتمالاً این حرف صد درصد درست نیست.

بیشتر بخوانید:

تولید خودرو مشترک اقتصادی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد

موتور ME16 سایپا و تفاوت‌های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ معرفی شد / بررسی فنی شاهین پلاس

پارس خودرو کادیلا با اولین موتور ۱۶ سوپاپ سایپا رونمایی شد / بررسی تخصصی




2 دیدگاه

  1. باسلام و عرض ادب:اقا چرا دروغ.تبریز اول اتوبان زنجان رفتم پمپ گازوییل گفت برای ایرانیها ازاد نداریم گفت کارت ازاد داریم ولی برای ترکیه ها هر چی التماس کردم گازوییل ندارم فقط ۳۰لیتر بده برسم خونه ام نداد.

  2. آقا این رسمش نیست کسایی که هنوز کارت سوختشون نیومده باید چیکار کنن
    جایگاه ها میگن کارت نداریم از کارت خودتون استفاده کنین!
    خدایی فکر همه جوانب کنین بعد ی چیزی رو انجام بدین 🤌🏻

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط