تولید خودرو مشترک اقتصادی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد

از دست ندهید

تولید خودرو مشترک اقتصادی میان سایپا، ایران خودرو و کرمان خودرو آغاز شد. تفاهم‌نامه همکاری این سه خودروساز ایرانی برای تولید بن‌سازه مشترک اقتصادی در حضور وزیر صمت امضاء شد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – تولید خودرو مشترک اقتصادی پروژه‌ای است که محصول آن را احتمالاً تا اواخر سال جاری در خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: “خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی تا اواخر سال جاری تولید و به بازار عرضه می‌شود.” هر سه خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو در تولید این پلت‌فرم اقتصادی سهیم خواهند بود.

محمدعلی تیموری همچنین ادامه داد: “خودروی اقتصادی چند ویژگی دارد. اول اینکه پلتفرم این خودرو به صورت مشترک بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان خودرو تولید می‌شود. این خودرو [محصول بن‌سازه اقتصادی] به صورت انبوه در این سه شرکت تولید خواهدشد.

تیموری افزود: “سیستم الکترونیکی این خودرو تماماً در یک ماژول تولید و عرضه می‌شود. از تعدد قطعات و سیستم‌های الکترونیکی در طراحی آن خودداری می‌شود که این موضوع باعث کاهش هزینه و قیمت آن خواهدشد.

خودرو اقتصادی مشترک سبک

وزن خالص تمامی خودروهای تولیدی در کشور، بیش از هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است. اما وزن خودرو اقتصادی مشترک بین ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ کیلوگرم خواهدبود.

به بیان تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا این موضوع باعث کاهش قیمت این خودرو می‌شود. چرا که فولاد و قطعات الکترونیکی کمتری در آن مصرف خواهدشد.

او افزود: “با توجه به تولید این خودرو در سه شرکت، تیراژ تولید آن بالا خواهدبود. همین امر باعث کاهش قیمت قابل توجه این خودرو خواهدشد.”

“تمام خودروهای با وزن کم و اقتصادی به سمت برقی شدن رفته‌اند. چرا که وزن کمتر نیاز به باطری با ولتاژ کمتر و موتور کوچکتر دارد. مصرف انرژی در آن هم کمتر خواهد بود. بر همین اساس، این خودرو به واسطه وزن کمی که دارد قابلیت الکتریکال شدن را دارد.”

زمان تولید و قیمت خودرو مشترک اقتصادی

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در جریان امضاء این تفاهم‌نامه تأکید کرد که طراحی این خودرو توسط سایپا و ایران خودرو انجام می‌شود.

خودرو اقتصادی مشترک بین این سه خودروساز ایرانی هم اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. تیموری یادآور شد که هم اکنون ساخت قالب‌های این خودرو اقتصادی در حال انجام است.

تیموری افزود: “نمونه‌های اولیه این خودرو در آذرماه برای انجام تست و دریافت استانداردها تولید خواهد شد. قطعاً قیمت این محصول با توجه به اقتصادی بودن آن مناسب خواهد بود.”

بیشتر بخوانید:

موتور ME16 سایپا و تفاوت‌های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ معرفی شد / بررسی فنی شاهین پلاس

پارس خودرو کادیلا با اولین موتور ۱۶ سوپاپ سایپا رونمایی شد / بررسی تخصصی

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط