لایحه واردات خودروهای کارکرده به دولت رفت + نامه آنی وزیر صمت

از دست ندهید

وزیر صمت لایحه واردات خودروهای کارکرده با قید دو فوریت به هیأت دولت ارسال کرد. اگر این لایحه در هیأت دولت تصویب شود، واردات خودروهای کارکرده به کشور نیز آزاد خواهد شد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، واردات خودروهای کارکرده و دست دوم را توجیه کرد.

"<yoastmark

در این نامه که امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ارائه شد، وزیر صمت درخواست اصلاح مصوبه واردات خودرو را دارد. فاطمی امین نامه خود را اینگونه نوشت:

با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالای سرمایه‌ای را پیدا کرد، وزارت صمت نسبت به برنامه‌ریزی و بسترسازی برای افزایش تولید، تکمیل خودروهای ناقص قبلی و افزایش به بازار اقدام کرد و خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو با رشد معادل ۳۹ درصد به صورت کامل تولید و روانه بازار شده‌است.

در ادامه نامه وزیر صمت نوشته شد: این میزان تولید و عرضه خودروی داخلی جوابگوی نیاز بازار در شرایط فعلی نبود و ضرورت دارد ضمن تنوع‌بخشی به واردات خودرو، شرایط واردات (اعم از نو و یا کارکرده) نیز تسهیل شود و محدودیت‌های قانونی مرتفع شود. از همین رو پیش‌نویس لایحه دوفوریتی واردات خودروی کارکرده و پیش‌نویس لایحه اصلاح مصوبه واردات خودرو (موضوع مصوبه شماره ۹۵۲۴۰ مورخ ۳/۶/۱۴۰۱) به منظور تنوع‌ بخشی و افزایش واردات خودروی نو جهت طی فرایند قانونی تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

موتور ME16 سایپا و تفاوت‌های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ معرفی شد / بررسی فنی شاهین پلاس

پارس خودرو کادیلا با اولین موتور ۱۶ سوپاپ سایپا رونمایی شد / بررسی تخصصی

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت انواع مدل لاستیک خودرو




1 دیدگاه

  1. سلام
    مساله اینه که درصد گمرکی و عوارض و پلاک گزاری چقدر هست؟
    اگه بیستر از هفتصد در بیاد استقبال خوبی نمیشه از بابت اینکه تعمیرات این ماشین ها خیلی گرونه و برای قشر متوسط ارزشی نداره به نظر من

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط