یورو ۷ استانداردی که احتمالاً از سوی خودروسازان رعایت نخواهد شد

از دست ندهید

یورو ۷ استاندارد بسیار سخت‌گیرانه‌ای است. برخی بر این باورند که اجرایی شدن این استاندارد می‌تواند منجر به مرگ زودرس موتور بنزینی و دیزلی شود. اما دلیل اصلی اجرایی نشدن احتمالی این استاندارد، هزینه‌های بیشماری است که روی دست خودروسازان می‌گذارد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – مقررات استاندارد یورو ۷ که بسیار پرهزینه است خودروسازان را مجبور به بحث با کمیسیون اتحادیه اروپا می‌کند.

اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل در حال مذاکره با خودروسازان برای اجرایی شدن این استاندارد است. بسیاری از خودروسازان اروپایی و آمریکایی باور دارند که مقررات استاندارد یورو ۷ بسیار پرهزینه است.

حالا طبق گزارشی که در سایت پولیتیکو منتشر شد، مشخص شد با فشار خودروسازان که مدت‌هاست ادامه دارد می‌توان این استاندارد را دور زد.

بر اساس این گزارش اتحادیه‌ اروپا ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای صرفه‌نظر کردن از اجرایی شدن استانداردهای یورو ۷ باشد. این استاندارد باعث می‌شد که موتورهای دوست‌دار محیط زیست و با عملکرد بالا تولید شود.

خودروسازان اروپایی و آمریکایی معتقداند که اجرایی شدن این استاندارد هزینه تولید خودرو را بسیار بالا خواهد برد. از همین رو آنها بر اجرایی نشدن این استاندارد پافشاری دارند.

براساس آنچه انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) می‌گوید، خودروسازان حاضر نیستند برای اجرایی شدن قانون استاندارد یورو ۷ «میلیاردها یورو» هزینه کنند. این انجمن می‌گوید در مورد این موضوع با انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا بحث‌های «بلند» داشتند.

Carlos Tavares مدیرعامل Stellantis، که بزرگترین شرکت خودروسازی در اروپا است، روز گذشته اظهاراتی را در این زمینه بیان کرد. مدیر این گروه خودروسازی گفت که استانداردهای یورو ۷ بی معنی و پرهزینه است. بنابراین بهتر است هزینه ای که برای این اجرایی شدن این مقررات صرف می‌شود را صرف سیستم‌های باتری خودروهای برقی کرد.

استاندارد یورو ۷ چیست؟

پیشنهاد استاندارد آلایندگی یورو ۷ می‌تواند خودروهای مجهز به پیشرانه بنزینی را مجبور به نصب کاتالیست برقی گرم، دو کاتالیست سه‌ راهه معمولی ۱ لیتری، فیلتر ذرات ۲ لیتری و کاتالیست لغزش آمونیاک کند.

علاوه بر این، پیشنهاد شده‌است که می‌توان وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را به سیستم تشخیص داخلی مجهز کرد. یعنی سیستمی برای این استاندارد طراحی شود تا عملکرد پیشرانه را در مسافت های مختلف بررسی کند.

چنین سامانه‌ای می تواند پیشرانه را برای اطمینان از مطابقت با قوانین آلایندگی طی ۱۵۰ هزار مایل کنترل می‌کند. ACEA معتقد است که استفاده از چنین دستگاه‌هایی در خودروهای کوچک تقریباً غیر ممکن است.

همچنین ادغام در معماری‌های فعلی وسایل نقلیه سخت است. البته این دستگاه ها باعث گران شدن خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی می‌شود. از همین رو این احتمال وجود دارد که اجرایی شدن استاندارد آلایندگی یورو ۷ را در اتحادیه اروپا و آمریکا شاهد نباشیم.

بیشتر بخوانید:

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت

بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید / معرفی محصولات اروپایی BYD

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود جهان در تهران!

TF21 ایران خودرو فیس‌لیفت MG3 نسل دوم است / بررسی همسانی TF21 و MG3




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط