میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد / مشخصات فنی

از دست ندهید

میتسوبیشی ASX جدید در اصل همان رنو کپچر است که با تغییر نشان رنو وارد بازار اروپا خواهد شد. این کراس اوور فرانسوی! حالا یک انتخاب جدید هیبریدی برای قوای محرکه را هم برای خریدارانش در نظر دارد.

میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – میتسوبیشی ASX جدید یک دژاوو است. خودرویی که به هیچ عنوان قابل درک نیست و صرفاً با رنو کپچری رو به رو هستیم که با نشان‌های میتسوبیشی قرار است تردد کند.

نسل جدید میتسوبیشی ASX بیشتر از همه برای بازار اروپا تجهیز شد. این کراس اوور کوچک قرار است به عنوان برادر رنو کپچر در خیابان‌های این قاره تردد کند.

میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX
قوای محرکه میتسوبیشی ASX جدید

ASX با ۵ موتور در بازار اروپا به فروش خواهد رسید. ضعیف ترین مدل این کراس اوور مجهز به یک قوای محرکه ۴ سیلندر ۱ لیتری است. این موتور می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مدل با گیربکس دستی شش سرعته به دست خریداران خواهد رسید.

مدل بعدی نمونه ای است که از قوای محرکه نیمه هیبرید ۱.۳ لیتری بهره مند است. این مدل ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می کند که تمامی این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. نمونه اتوماتیک این موتور ۱.۳ لیتری نیمه هیبریدی دارای ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است.

ASX جدید با موتور ۱.۶ لیتری هیبریدی هم به فروش خواهد رسید. این مدل دارای یک پک باتری ۱.۳ کیلووات ساعتی است که بسیار ضعیف به نظر می رسد. نیروی تولیدی این موتور ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۱۴۸ نیوتن متر است.

اما خاص ترین نسخه از میتسوبیشی ASX قطعاً مدل PHEV است. این مدل از قوای محرکه ۱.۶ لیتری هیبریدی استفاده می کند که قادر است ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. باتری این مدل از نوع ۱۰.۵ کیلووات ساعتی است که در حالت برقی می تواند این کراس اوور را تا شعاع ۴۷ تا ۴۹ کیلومتر حرکت دهد.

طراحی ASX جدید
میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX در دورانی که واردات خودرو در کشورمان منعی نداشت، یکی از خودروهای خوب بازار ایران بود. عرضه هر چند محدود نسل های گذشته این کراس اوور در بازار ایران خاطرات خوبی از آن در ذهن طرفداران برند میتسوبیشی ثبت کرد.

اما آن خاطرات را باید فراموش کنیم. چرا که ASX جدید دیگر به عنوان یک خودرو کاملاً جدید به فروش نخواهد رسید. اگر شباهت ASX با کپچر برای شما تعجب بر انگیز است باید بگوییم که این خودرو نتیجه اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی است.

میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX

ASX جدید در حقیقت بر روی پلت فرم CMF-B این گروه خودروسازی شکل گرفت و به همین دلیل می تواند از تکنولوژی برندهای دیگر هم استفاده کند. یکی از مهمترین خودروهایی که بر روی این پلت فرم تولید و به فروش می رسد، رنو کلیو است.

آپشن ها و امکانات رفاهی
میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX

ASX قرار است با ۶ انتخاب رنگ در بازار اروپا خود نمایی کند. این کراس اوور ژاپنی فرانسوی بسته به سطح آپشن ها و امکانات رفاهی، کمی تغییر در ظاهر بیرونی و درونی خود را تجربه می کند.

برای مثال، مدل پایه این کراس اوور با نمایشگرهای آنالوگ به دست مشتریان خواهد رسید. اما در فول ترین مدل، ASX مجهز به کلاستر ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی خواهد بود.

مدل استاندارد میتسوبیشی ASX دارای یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی است. خریداران این مدل می توانند به عنوان یک حق انتخاب این نمایشگر لمسی را با مدل ۹.۳ اینچی تعویض کنند.

این حق انتخاب باعث می شود تا خریداران این کراس اوور از Apple Car Play و Android Auto بدون سیم هم بهره مند شوند. تمامی مدل های میتسوبیشی ASX جدید بصورت استاندارد دارای سیستم ترمز اضطراری هستند.

سامانه های هشدار خروج از خط، تشخیص علائم رانندگی و پارک اتوماتیک نیز از جمله امکانات استاندارد این کراس اوور بشمار می روند.

در مدل های فول میتسوبیشی ASX آپشن هایی چون هشدار نقاط کور، کروز کنترل آداپتیو که خودرو را در بین خطوط ثابت نگه می دارد هم وجود دارند. میتسوبیشی هنوز قیمت نسل جدید ASX را اعلام نکرده است. اما این کراس اوور ژاپنی فرانسوی از ابتدای بهار ۲۰۲۳ در بازار اروپا قابل خرید است.

بیشتر بخوانید:

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی‌ ها برای BMW ساختند

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد / مشخصات فنی تارا برقی

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰ اسب بخاری معرفی شد + مشخصات فنی

مان eTruck با پیمایش ۸۰۰ کیلومتری به بازار می‌آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط