تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

از دست ندهید

تویوتا رسماً اعلام کرد که بازار خودرو روسیه را ترک کرد. این خودروساز ژاپنی به امید بهبودی شرایط جنگ بین روسیه و اوکراین از اسفند ماه سال گذشته تولید خودروهای کمری و RAV4 را در روسیه متوقف کرده بود.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – تویوتا کارخانه ای در شهر سن‌پترزبورگ داشت. پس از شروع حمله نظامی روسیه علیه اوکراین، تویوتا اعلام کرد که فعلاً تولید خودرو در این کارخانه را متوقف کرده است.

ماه ها از این تصمیم گذشت و بهبودی در شرایط جنگی میان روسیه و اوکراین حاصل نشد. روز گذشته تویوتا رسماً اعلام کرد که دیگر در بازار خودرو روسیه حضور نخواهد داشت و کارخانه خود را در این کشور تعطیل می‌کند.

تویوتا ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد «به دلیل نبود مواد اولیه و قطعات» موقتاً تولید خودرو در روسیه را متوقف می‌کند. تویوتا امیدوار بود با گذشت زمان مسئله جنگ روسیه با اوکراین حل شود و این برند ژاپنی دوباره بتواند در بازار خودرو روسیه حضور داشته باشد.

TOYOTA حتی کارکنان خود در سن‌پترزبورگ را هم اخراج نکرد تا با بهبودی اوضاع، آنها مجدداً در خطوط تولید مشغول به کار شوند. تویوتا در بیانیه رسمی خود اعلام کرد با گذشت شش ماه از جنگ روسیه علیه اوکراین، هیچ بهبودی در اوضاع حاصل نشده است.

به همین دلیل تویوتا به کارکنان مشغول در سن‌پترزبورگ اعلام کرد که دیگر قصد راه اندازی مجدد کارخانه را ندارد. این موضوع بدان معناست که تویوتا با بازار خودرو روسیه رسماً خداحافظی کرد.

کارمندان آسیب دیده از بسته شدن کارخانه تویوتا، کمک هایی مانند استخدام مجدد، کسب مهارت های جدید و حمایت مالی فراتر از تعهدات قانونی دریافت خواهند کرد.

هنوز از سرنوشت کارخانه تویوتا در روسیه اطلاعی در دست نیست. بر اساس اخبار Automotive News، این کارخانه به فروش می رسد اما هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این مورد وجود ندارد.

تولیدات کارخانه تویوتا در روسیه

"تویوتا

عملیات ساخت کارخانه تویوتا در سن‌پترزبورگ در سال ۲۰۰۵ شروع شد. تولید خودرو در این کارخانه با مدل کمری و در سال ۲۰۰۷ آغاز و با RAV4 در سال ۲۰۱۶ گسترش یافت. سالانه ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه در کارخانه تویوتا در روسیه تولید می‌شد که عمدتاً در بازار خودرو روسیه فروخته می‌شد.

از سوی دیگر، توقف تولید این سازنده ژاپنی به معنای خروج کامل از بازار خودرو روسیه نیست. تویوتا اعلام کرد که خدمات پس از فروش برای مشتریان فعلی تویوتا و لکسوس ادامه خواهد داشت. با این حال، این شرکت خودروساز ژاپنی برای انطباق بهتر با وضعیت فعلی در روسیه، یک فرآیند بازسازی را طی خواهد کرد.

تویوتا ۲۳۵۰ کارمند در روسیه دارد. ۱۹۰۰ نفر از این کارمندان در کارخانه سن‌پترزبورگ کار می‌کنند. مابقی این تعداد در بخش های بازاریابی، فروش و عملیات مالی در مسکو مشغول بکار هستند.

بیشتر بخوانید:

میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد / مشخصات فنی

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که ایتالیایی‌ ها برای BMW ساختند

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰ اسب بخاری معرفی شد + مشخصات فنی

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد / مشخصات فنی تارا برقی

مان eTruck با پیمایش ۸۰۰ کیلومتری به بازار می‌آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط