توقف تولید سمند ؛ “این خودرو با ظاهر فعلی‌اش رفتنی است”

از دست ندهید

ایران خودرو از توقف تولید سمند با ظاهر فعلی خبر داد و اعلام کرد: این خودرو با ظاهر فعلی‌اش کم‌کم رفتنی است.

بیت ران – الهام زهره وند:  بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو اعلام کرده است که “احتمالا تغییراتی روی سمند و البته دنا ایجاد خواهیم کرد تا با شکل و شمایل جدیدی تولید و عرضه شوند.”

وی افزوده است: “بنابراین قصد حذف پلتفرم سمند را نداریم، اما این خودرو با ظاهر فعلی‌اش کم‌کم رفتنی است.”

این مسئول در ایران خودرو همچنین از توقف تولید پژو ۲۰۶ در این خودروسازی خبر داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد به گفته او، ” در ایران خودرو در حال حاضر فقط تیپ ۲ پژو ۲۰۶ را می‌سازیم. از طرفی، پژو ۲۰۷ اتومات جدید هم که تغییراتی در موتور و گیربکس آن ایجاد شده، به زودی عرضه خواهد شد.”

توقف تولید سمند در ایران خودرو
توقف تولید سمند
تولد سمند 

اما سمند که با نام خودروی ملی آن را می شناسیم، چگونه متولد شد؟ این سوالی است که هنوز هم در ذهن بسیاری از افراد به صورت نقطه ابهامی باقی مانده است.

از اواسط دهه ۷۰ که چند سالی از واردات خودرو می‌گذشت و خودروهای کره‌ای به تعداد فراوان و با مدل‌های متنوع وارد شدند، این سوال در ذهن افکار عمومی مطرح بود که چگونه صنعت خودروی کره که همزمان با ایران کارش را شروع کرده بود، حالا دارای مدل‌های متنوعی است.

اما هنوز پیکان در صنعت خودروی ایران بدون تغییر تولید می‌شود و این باعث شد فشار افکار عمومی روی این صنعت سنگینی کند.

طرح خودروی ملی که ایده آن نیز چندان در ایران تازه نبود، دوباره پس از پایان واردات خودرو، برای تولید یک پیکان جدید آغاز شد تا به همه اثبات شود ما هم می‌توانیم مانند کره خودمان به طراحی خودرو بپردازیم.

برای آشنایی با تاریخچه تولید سمند و مسیری که طی کرد اینجا کلیک کنید.
قیمت انواع سمند در بازار و کارخانه

سمند LX در کارخانه ۱۲۰.۵ میلیون تومان و در بازار ۲۶۵ میلیون تومان قیمت دارد.

سمند EF7 در کارخانه ۱۵۵ میلیون تومان و در بازار ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین سمند EF7 دوگانه سوز در کارخانه ۱۶۴ میلیون تومان و در بازار ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سورن پلاس در کارخانه ۲۴۰ میلیون تومان و در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

گذر از مرز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت با سمند دیزل

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

بررسی دنا معمولی ، خودرویی که قول داده بود سمند بهتری باشد

تارا اتوماتیک و سمند نیمه اتوماتیک چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

مروری بر زندگینامه موسس گروه دوو ؛ چطور به خودروسازی رسید؟

مروری بر شرکت کرمان خودرو ، از دوو کره تا محصولات چینی

۲۰۰هزار کیلومتر با دوو سی یلو ؛ بررسی یک خودرو دست دوم خاص

سمند جدید با نام «خزر» به معلولان جنگ قره باغ هدیه می‌ شود

سمند سال بهینه را بشناسید

سورن پلاس و امکانات آن ؛ خانواده سمند چه مشخصاتی دارند؟

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

مافیای خودرو و پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر⁧⁩ /اسناد فساد در طراحی سمند




41 دیدگاه

    • اتفاقا من پژو پارس داشتم ۲۰۶ هم داشتم اما الان سورن پلاس دارم این ماشین بسیار نرمتر وقویتر ودارای آپشن های زیادتری از پژو هست حالا من موندم چرا پژو بیشتر مشتری داره

      • دقیقا منم با شما موافق هستم ولی دلیل اینکه پارس مشتریش بیشتره به خاطره فروشش هست منظورم کارکردش میباشد چون بعضی ها معتقدند که پارس تیپ بهتری داره . اما از حق نگذریم سورن واقعا هم از لحاظ آپشن و موتور میتونه از پارس بهتر باشه

    • اتفاقا من پژو پارس داشتم ۲۰۶ هم داشتم اما الان سورن پلاس دارم این ماشین بسیار نرمتر وقویتر ودارای آپشن های زیادتری از پژو هست حالا من موندم چرا پژو بیشتر مشتری داره

    • دروغی بیش نیست.
      دو سال پیش گفتن پراید توقف تولید شده.ولی هنوز نوش تو بازار هست و داره تولید میشه

  1. فقط حرف مفت میزنن ، بعد از یکسال که پول ماشین رو گرفتن و موعد تحویل سی آبان بوده ، بعد از سه ماه تاخیر ، تماس گرفتن که سمند نداریم و پژو سال بهت میخوایم بدیم ، بازم باید پول بدی بخاطر تفاوت قیمت

  2. شما ۱۰۰ سال از کره عقب هستنین فقط ابروی ایران بردین اگر شما خودرو های خود رو در اروپا ۱۰۰ دلار فرختین…دزد سر گردنه

  3. سمند بعداز ۱۷ سال رفت ولی مدیران بی فکر ایران خودرو مدل داشبورد شو عوض نکردن

  4. چه زود کنار کشیدی شاتون تا الیکس امپراطور جهان است سمند هیچ گ..ی نیست لطفا بچه ها بیاین پایین وگرنه زود شاتون میزنین

  5. آقای سانان شریعتی جان من میدونم که شما طرفدار پژو پارس هستی پیس برا چی اومدی خبرای خان رو میخونی ؟
    حتما حسودیتون شده که در مورد سمند خبر نوشتند
    پس برد با اون ماشینی که تو کشور خودش هم دور افتاده دور برید بای😏✌️

  6. تیپ پیرمردانه داشت ،معلوم نیست جزو کدام رده ی خودرو بود ،من درآوردی ،مخصوص قشر بازنشسته است

  7. من کار ندارم ولی بخدا اگه جونتون رو دوس دارین سوار پراید نشین بخدا برادرم با ۶۰ سرعت بانیسان تصادف کرد بدنش از ۱۲ جاشکست الان کل بدنش پلاتینه دو عضوشم مصنوعی حالا خود دانید

  8. یعنی میخواین بگین سمند ساخت انگلیس نیست ؟؟؟باید بگم دروغ میگید خود اروپا اعلام کرد سمند خودروی انگلیسی به دلیل عدم دریافت گواهی نامه
    ایمنی وغیره از رده خارج شد حالا هی بکید خودروی ملی …….خودروی میلی

  9. سمند از نظر ظاهر هم خوش تیپ تر از پارس هست و بیشتر شباهت به ماشین خارجی و المانی میده ولی پارس با خطوط صاف و مستطیلی بیشتر به پیکان شباهت دارد مشتری سورن کمتر هست بخاطر اینه که تو کشور ما اشغال مشتری بیشتری دارد وگرنه سورن با ان همه اپشن و زیبایی و موتور پر قدرت هیچ ایرادی نداره ملت اشغال بیشتر دوست دارند

  10. ماشینهای اشغال واز رده خارج جای تعریف وبحث رو نداره این دو خودرو ساز مردم رو خر فرص کردن درصورتیکه خودشون خرن اگه واردات آزاد بشه از کارخانه سازنده مستقیم بدست مصرف کننده توایران برسه مبلغش از خودرو داخلی کمتر با دلار فعلی و کفیت بالا

  11. بازچه نقشه شومی برای این مردم بدبخت کشیدین
    خودروی ملی که ادعاداشتین فقط کله اسب برای شرکت
    ایران خودروست یادم میادچه بادی به هیکل رعناتون مینداختین میگفتین خودروی ملی اینم ازدم خروس
    از۳تاآفتابه که میساختین ۲تاش سوراخ بود بریدجلوی
    آیینه یکم ازخودتون خجالت بکشید اگرآئینه ندارید
    قرصشو بخورید

  12. سمند قابل مقایسه با پژو نیست انصافا یه سر گردن سمند بالاتره پژو ک ۲۴ساعته واشر میزنه یا اب روغن غاطی میکنه شما دارید به سورن توهین میکنید که با پژو مقایسه میکنید

  13. سمند بهترین خودرو داخلی هست مخصوصا با موتور ای اف سون که رقیب نداره وهمه ماشینها پشتش دود میخورند بله جوانها ماشینی سوار میشن که تو کورس و درگ پیروز باشند نه پژو که پشت سمند دود میخوره

    • به نظرم خط تولید پژو پارس به جای سمند متوقف بشه منطقی تره چون بدنه پارس عملا از پراید و تیبا ضعیف تره
      فقط کافیه تصادفات جاده ای رو ببینید
      ۸۰ درصد ماشینای تصادفی پژو پارس و ۴۰۵ هستن
      سمند و ۲۰۶ تک و توک

  14. ایران خودرو تو هر ماشینی سود نکنه تولیدش رو متوقف می‌کنه.
    سمند ef7 سورن ef7 دنا معمولی ۲۰۶ رانا معمولی و آریسان برای ایران خودرو سود نداشتن و الان دیگه تولید نمیشن
    یه آشغال هایی مثل پژو پارس هم تا سال ها تو خط تولید میمونن و با وجود این که هر روز از کیفیتشون کم میکنن و هر قطعه ای دم دستشون میاد میبندن روش، باز هم به خاطر همین چهارتا بچه سال و بچه عقلی که از پژو طرفداری میکنن فروش دارن.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط