سمند سال بهینه را بشناسید

از دست ندهید

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام آمادگی برای تولید انبوه سمند سال بهینه ، از تولید این خودرو در دو نوع پایه و لوکس خبر داد و گفت: نوع پایه این محصول، جایگزین خودروی ۴۰۵ خواهد شد.

بیت ران – کیانوش پورمجیب، اعلام کرد: تعریف سمند سال، با هدف اصلی کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید از سال ۹۶ آغاز شد،

وی ادامه داد: دامنه دگرگونی این خودرو، تمامی تزیینات داخلی به جز سقف است. یعنی داشبورد، رودری، صندلی‌ها به‌همراه یک سری تزیینات خارجی است و در مدل لوکس نیز چراغ ها و جلو پنجره و دستگیره  تغییر می‌یابد و سیستم ترمز آن نیز دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود.

تولید روزانه ۴۵۰ دستگاه از خانواده محصول سمند سال

وی از قطع وابستگی ارزی محصول سمند سال بهینه خبر داد و گفت: با داخلی سازی برخی قطعات این محصول توانسته ایم صرفه جویی مالی قابل توجهی در تولید این محصول که سبب کاهش بهای تمام شده آن می شود، اعمال کنیم.

پورمجیب با اشاره به توان تولید این محصول، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها، قرار است روزانه ۴۵۰ دستگاه از خانواده این محصول تولید شود.

تفاوت های سمند سال بهینه در مقایسه با سمند فعلی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تاییدیه های کیفی دریافت شده و آمادگی برای تولید انبوه خودروی سمند سال بهینه وجود دارد، تصریح کرد: خودروی سمند سال بهینه نسبت به سمند فعلی مزایای متعددی دارد.

به گفته وی تزیینات این خودرو زیباتر و شکیل تر و ارزبری و وابستگی ارزی آن بسیار کمتر است. داشبورد این خودرو دوستدار محیط زیست بوده و در تولید آن از مواد بازیافت پذیر استفاده می شود.

مشخصات فنی سمند سال بهینه

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به برخی از مشخصات فنی خودروی سمند سال بهینه، بیان کرد: موتور موجود در این خودرو ۷XU و حداکثر توان گشتاور آن، ۱۵۳ نیوتن متر در دور سه هزار نیوتن متر است. قدرت موتور آن ۱۰۰ اسب بخار در دور شش هزار است و نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. هم چنین گیربکس این محصول پنج دنده دستی و حداکثر سرعت خودرو، ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

مدل لوکس سمند سال بهینه نیز با موتور ملیEF7  با قدرت ۱۱۳ اسب بخار در دور شش هزار  و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر در دور چهار هزار و ۵۰۰ به همراه گیربکس دستی ارایه خواهد شد.

به گزارش ایکوپرس، وی تصریح کرد: عرضه مدل های دوگانه سوز خانواده محصول سمند سال بهینه  با موتورEF7  نیز در دستور کار آینده گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

کیفیت سمند سال بهینه

تولد سمند

طرح خودروی ملی که ایده آن نیز چندان در ایران تازه نبود، دوباره پس از پایان واردات خودرو، برای تولید یک پیکان جدید آغاز شد.

این اقدام می خواست به همه اثبات کند ما هم می‌توانیم مانند کره خودمان به طراحی خودرو بپردازیم.

نخستین بار مردم در حاشیه بازی‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا ۹۶ شاهد تیزری بودند که نشان می‌داد، طراحی خودروی ملی آغاز شده است.

اما تا پیش از تولید سمند در سال ۸۱ از خودروی ملی خبری نبود.

کیفیت سمند سال بهینه

بدنه خودرو سمند ۱.۵ برابر بیشتر از پژو ۴۰۵ نقطه جوش دارد.

وزن خودرو نیز حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از پژو ۴۰۵ است.

پلت‌فرم پژو ۴۰۵ و سمند تقریبا مشابه است، اما در خودروی سمند پلت‌فرم در زمینه سیستم فرمان و تعلیق تا حدودی اصلاح شده و توسعه یافته‌تر است.

این خودرو در انگلستان از سوی شرکت “مایرا“ استانداردهای ایمنی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

رانا پلاس معرفی شد + مشخصات فنی و تصاویر

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

کیفیت سمند ارتقا یافته است + جزئیات

نسل جدید سمند چگونه است؟




7 دیدگاه

  1. هیچ وقت شاتون رو یادت نره.تا جایی اطلاع دارم موتور EF در تست های نهایی شکست خورده و به طور کلی موتور کاملی نشد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط