در این مقاله موتور TU5 ، EF7 و TU5پلاس می پردازیم تا با مزایا و معایب هرکدام آشنا شویم و بتوانیم بهترین موتور بتوانیم انتخاب کنیم.
بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: هر سه این موتورها در شرکت ایران خودرو تولید می شوند، اما یکی با ریشه آلمانی و دو دیگری با ریشه فرانسوی هستند.
موتور TU5، موتوری پرشتاب و با دوام، اما EF7 به روز، پایه گازسوز و دارای قابلیت نصب توربو شارژر است.
و در نهاست TU5 پلاس را داریم که بازیگری تازه وارد است و هنوز تست خود را پس نداده است.
در بین این سه، موتور EF7 قدرت بهتری دارد، هرچند از نظر توان با موتور TU5 پلاس یکسان است، اما از نظر گشتاور دست برتر را دارد. بخصوص که این گشتاور را در دور موتور پایین تری نسبت به رقبا فرانسوی خود ارائه می دهد.
فیلم بررسی در یوتیوب
EF7 به روزتر اما موتور TU5 با دوام تر
موتور EF7 در ابتدای امر دارای مشکلات متعددی بود که بسیاری رفع شده اند، اما بازهم از نظر دوام موتور TU5 نسبت به EF7 از دوام بیشتری برخوردار است.
همچنین TU5 به مراتب هزینه تعمیر کمتری نسبت به EF7 دارد.
درباره TU5 پلاس در حال حاضر نظری نمی توان داد، چون هنوز به تعداد مناسبی از این موتور تولید و عرضه نشده است که بخواهیم درباره دوام و هزینه نگهداری آن نظری بدهیم.
اما از نظر تکنولوژی موتور TU5 پلاس و EF7 هر دو دست برتر را نسبت به TU5 دارند، چون هردو از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بهره می برند و سیستم های روغن کاری و نسبت تراکم بهتری دارند.
و در نهایت از نظر قابلیت تقویت و تیونینگ قطعا موتور TU5 برتری دارد.
در حال حاضر تمام قطعات این موتور به صورت تقویتی و افترمارکت در بازار وجود دارد و تیونرها دست بسیار بازتری دارند.
به همین دلیل است که انتخاب اول جوانان و تیونرها موتور TU5 است.
موتور EF7
EF7 به موتور ملی معروف است، زیرا طراحی این موتور در شرکت ایران خودرو به کمک شرکت آلمانی انجام شده است. تولید آن در سال های ۸۴ و ۸۵ شروع شد.
دارای چهار سیلندر است که با حجم موتور ۱۶۴۵ سی سی، توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را روی فلایویل دارد.
این موتور بهترین قدرت را در دور موتور ۶۰۰۰ و بهترین گشتاور را در دورهای ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه به گیربکس می دهد.
البته با متفاوت شدن مدل ECU (کامپیوتر خودرو) و سیستم مدیریت موتور، توان نهایی و حس رانندگی دچار تغییر می شود.
یکی از نقاط قوت موتور EF7 پایه گازسوز بودن و قابلیت نصب توربوشارژر روی آن است.
EF7 تنها موتور پایه گازسوز ایران
از ابتدای امر EF7 برای سوخت گاز نیز طراحی شده است.
بنابراین قدرت این موتور در حالت گازسوز برابر ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۶ نیوتن متر است.
به دلیل گازسور بودن این موتور، نسبت تراکم آن اندکی بالاتر از باقی رقبایش است.
نسبت تراکم بالاتر هم مزیت برای این موتور محسوب می شود، چون می توان، توان بهتری از آن گرفت.
همچنین این شاخصه عیب موتور محسوب می شود، چون در حالت بنزین سوز اگر بنزین با اکتان مناسب به آن نرسد، ممکن است با مشکل احتراقی مواجه شود.
برای مقایسه، نسبت تراکم موتور پژو XU7 یا همان پژو ۱۸۰۰ سی سی در حدود ۹.۳ به یک است. اما در EF7 به تراکم ۱۱ به یک رسیده است که عدد بالایی محسوب می شود.
CVVT، اویل ماژول و سایکلون ازمهم ترین سامانه های موتور EF7 است
یکی دیگر از سامانه های مهم EF7 سیستم زمان بندی متغییر دائم سوپاپ های هوا یا همان CVVT است.
در این سامانه می توان زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها را از پیستون ها مستقل و جداگانه آن ها را کنترل کرد.
یعنی در دور موتورهای بالا با چرخاندن میل سوپاپ می توان زمان باز شدن سوپاپ های هوا را تغییر داد، تا هوای بیشتری وارد موتور شود و افت توان را در دور موتور بالا شاهد نباشیم.
در این موتور تنها یک سامانه CVVT روی میل سوپاپ ورودی هوا قرار گرفته است که باعث افزایش راندمان موتور می شود.
از دیگر سامانه های مهم موتور EF7 می توان به اویل ماژول یا مجموعه روغن اشاره کرد که می تواند روغن کاری و خنک کاری روغن را به بهترین شکل انجام دهد.
همچنین به سایکلون یا جداکننده روغن باید اشاره کرد که باعث می شود کاهش سطح روغن موتور و بخارات آن در طی مدت کار کرد، به پایین ترین حد خود برسد.
موتور TU5
این موتور توسط شرکت ایران خودرو در ابتدا با خانواده ۲۰۶ به ایرانی ها معرفی شد. بعدها در دیگر محصولات ایران خودرو نیز مورد استفاده قرارگرفت.
از نکات مثبت قابل ذکر برای موتور TU5 می توان به صدای کم، قدرت مناسب و شتاب بالا اشاره کرد.
این موتور چهار سیلندر با حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی است.
قدرت تولید این موتور در دور ۵۶۰۰ برابر ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در دور موتور ۴۰۰۰ است.
همچنین موتور TU5 دارای نسبت تراکم ۱۰.۵ به یک است و از سامانه های خاصی برای سوپاپ ها یا روغن کاری استفاده نمی کند.
موتور TU5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلفی به کار برده شده است.
جعبه دنده MA در خودرو پژو ۲۰۶ و جعبه دنده BE در ۴۰۵، پارس و رانا استفاده می شود.
همین موضوع باعث اختلاف در حس رانندگی با این خودروها می شود، زیرا ضرایب دنده ها در این دو نوع جعبه دنده مختلف است.
حتی تفاوت در مدل ECU و سیستم مدیریت موتور، باعث تغییر در حس رانندگی می شود.
موتور TU5پلاس
موتور TU5پلاس در واقع نسخه ایرانیزه شده موتور EC5 پژو است، که طبق گفته مسئولین ایران خودرو در آینده به مرور جایگزین موتور TU5 خواهد شد.
خودرو تارا اولین محصول با موتور TU5 پلاس
معاون تولید قطعات و مجموعه های ایران خودرو گفت: «طبق نقشه راه توسعه موتور و قوای محرکه از سال آینده موتور TU5 از مدار تولید خارج خواهد شد.
این پیشرانه با موتور TU5 پلاس جایگزین می شود.»
این موتور در حال حاضر تنها روی خودرو تارا دنده دستی قرار گرفته و روانه بازار شده است.
این موتور از فناوری زمان بندی متغیر مداوم سوپاپ ها (CVVT)، پمپ روغن با خروجی متغیر و بهبود در اتاقک احتراق موتور بهره می برد.
این سامانه ها باعث بهبود قابل توجهی در چابکی و شتاب در دور پایین، توان در دور بالا، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی شده است.
موتور TU5پلاس به نسبت TU5، قدرت خروجی بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد.
از نظر حجم دقیقا دارای همان حجم موتور TU5 یعنی ۱۵۸۷ سی سی است.
اما نسبت تراکم در این موتور افزایش داشته و به نسبت ۱۱ به یک رسیده است.
TU5 پلاس توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار در دور موتور ۵۸۰۰ و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را در دور موتور ۴۵۰۰ دارد.
لطفا توجه داشته باشید که “تمامی اعداد و ارقام از سایت رسمی ایران خودرو استخراج شده است.”
بیشتر بخوانید:
تبعات منفی گازسوز کردن موتور بنزینی قدیمی
تست فنی قوی ترین خودرو ایران ؛ تست خودرو دنا توربو تمام گازسوز
EF7 پلاس با EF7 چه تفاوت هایی دارد؟
موتور تک سیلندر ایپکو کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟
مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
موتور سه سیلندر ایپکو روی تارا ایران خودرو + مشخصات فنی موتور
پیشرانه جدید تیبا چه مشخصاتی دارد؟
گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شاهین
موتور EF7 پلاس هیبریدی وارد خط تولید میشود + مشخصات و زمان تولید
استفاده از موتور EF4 /همکاری موتوری ایران خودرو و سایپا/ SUV شهری ایرانخودرو
هر موتوری بسازید بدرد نخوراست چران چون هیچ وقت راست به مردم نگفتید همش دزدی از مردم رانت هیچ وقت راست نبودید با مردم لگنهاتون بدرد افغانستان هم نمیخورد برید بمیرید
دمت گرک
موتور ef7 اشغال به تمام معنا
تاوقتی از موتور و وسایل تولیدی میدزدن و خون مردم رومیمکن نمیشه گف کدوم بهتره
موتور ef7خونه خراب کنه،بخصوص رو سمند دوگانه
چن سالته عموجون؟
ازین موتور پلاستیکیا برات گرفتن؟
زارت TU5 و TU5 پلاس لگنن
لگن EF7 که ره به ره خرابه
سلامتیTU5 با اصالت و وحشی🇳🇱🇳🇱🇳🇱
من پنج سال سمند موتور ملی مدل ۸۸ داشتم چند تا ایراد اساسی داشت.یک اینکه جلوبندی و دسته موتور ها مرتبا بدیل سنگینی موتور و مناسب نبودن جلوبندی و دسته موتور ها نسبت به وزن موتور خراب میشوند و باید تعویض شوند.دوم اینه سیستم ترمز ای بی اس جلو سمند ال ایکس معمولی استفاده شده بود که توان لازم برای جمع کردن ماشین در مواقع اضطراری رو نداشت.درواقع مهندسین ایرانخودرو بدلیل کاهش هزینه ها و فکر نکردن به مصرف کننده بیچاره توجهی به این مسائل نکردند با سوادش رو نداشتند که توجه کنند از این دو حالت خارج نیست.در سر بالایی ها هم چه در حالت گاز و چه در حالت بنزین اصلا کشش نداشت.
من خودم ۹۱ داشتم دسته موتور بالا که خیلی محکمه به سختی خراب میشه دست موتور پایین جنس خوب انداختم ۵ سال کار کرد ترمزشم تغییر دادن و قوی تر کردن از ۹۱ تا ۹۹ داشتم موتور پلم فروختم البته بنزینی بود فقط روغن زود عوض میکردم
موتور ef7 ، ۸۸ تا ۹۸ آن ، زمین تا آسمون فرق میکنه
یکی نیست به ما بگه که چرا این اشغالها رو می خریم.تا زمانی که دولت خدمت گذار فکری به حال ما مردم نمیکنه وبه زور مردم رو وادار به خرید این ارابه های مرگ میکنه حالو روز ما همینه.بحاش بیان واردات خودرو های دست دوم خارجی رو آزاد کنه هیجکی این آشعالهارو نمی خره حتی نو شو مفا بدن.
من یه تویوتا های لوکس سال ۸۳ خریدم به بیستو هشت ملیون از همون سال تا الان که ۱۴۰۰هست فقط دو بار شمعاشو عوض کردم تو این هفده سال هر روغنی که گیرم اومده توش ریختم ضد یخ هم یکی دوبار توش ریختم الان پونصد هزارتا کار کرده نه یه قطره اب تو این هفده سال کم کرده نه یک قطره روغن همه جای ایران رو هم باهاش رفتم همیشه هم صبح ها.که روشنش میکنم برای پدران اونایی که این ماشین وساختن فاتحه می فرستم الان هم بعد هفده سال کنار ماشین هستی وماشین روشنه صدای موتورشو نمیشنوی
Ef7 عالیه فقط باید به روغن اون حساس باشی و خسیس بازی در نیاری
سلام
کم کردن نیم تا یک لیتر روغن در موتور tu5 امری عادیه؟
به هیچ وجه عادی نیست .مگر اینکه روغن تقلبی استفاده کنید.یا نشت روغن یا روغنسوزی داشته باشید.
سلام.عزیز ،من خیلی وقته که ماشین slxفقط سوار میشم.ماشینمو عوض کردم اما باز اس ال ایکس گرفتم بخاطر موتور خوبش.
روغن خوب بریز اصلا کم نمیکنه.
حالا slx موتورش tu5 هست سواری بهتر میخوایید رانا و ۲۰۶ عملکردشون با این موتور خیلی بهتر از ۴۰۵ هست اما اگه جادار بودن میخوای بحث فرق میکنه.
واقعا ماشینهای داخلی بدرد سواری گرفتن نمیخوره فقط مجبوریم خودمونو باهاشون سر کار برسونیم وگرنه اگه راست میگید بجای رانت خوری مدلهای خارجی رو تو ایران پاشونو باز کنید خواهید دید که کمتر از چند ماه ایرانخودرو و سایپا ورشکست میشن امتحانش مجانیه
چون اینکارو نمیکنید پس مقایستون برای این مدلها هم بی ارزشه
سلام برا ما هم کم میکنه
ال ۹۰ سلطان
دقیقا
نه عادی نیست روغن سوزیه
نه اصلا عادی نی
اگه نو باشه اره تا یه ۳۰ هزارتایی اما بعدش دیگه نه اصلا طبیعی نیست
نه مدل ماشین من ۹۲ تا الان یک قطره روغن و آب کم نکرده
پیکانم انقد کم نمیکرد
من یازده سال هست که دو ماشین با موتور tu5 دارم و هرگز بحث کم کردن روغن را مشاهده نکردم . دائما هم حجم روغن تخلیه شده را اندازه میگیرم . ۳۷۰۰ سی سی روغن میریزم و تقریبا همین مقدار تخلیه میشود
کاملا عادیه موتور TU5 روغن کم میکنه با توجه به استفاده هشت ساله از پارس TU5 و SLX TU5 گفتم
اگه ماشین دود آبی نداره و روغن ریزی نداره عادیه
ولی اگه داره باید رینگ پیستون ها عوض شه
بلاخره کدوم موتور درست بگید
تو ماشینهای ایرانی موتور xu9 و xu10 بهترین نسل موتوره داداش . موتور زانتیا منظومه . یا موتور پژو rc
یا موتور سه هزار سیتروئن که شش سیلندره.
سمندEf7 موتور خوبی داره ولی تعمیر کار نداره .این موتور توان زیادی نصبت به موتورهای دیگه داره من سال ۹۸ خریدم ۲۰ماه عالی بود هم با گاز وهم با بنزین .یواش یواش از قدرت افتاد الان اون شتاب نداره من فکر میکنم از لوازم و قسمت برق ک مربط به سوخت موتور میباشد سازندگان این موتور .در جریان نیستن چون هیچ کدوم از کارمندان و مهندسین و سازندگان نه سوارش میشن نه میخرن .چرا وقتی میگن موتور ملی . در فکر نیستن ک این موتور ۵سال کارکنه بدون دردسر ماشین من یک مرطبه به صدا افتاد از قسمت موتور سمت تسمه .هیچ مکانیکی و تعمیرکاری نتونست ایرادشو پیدا کنه تمام هرزگردها.فولی ها .تسمه تایم .تسمه تعویض شد بازم صدا داشت امدن دینام باز کردن بوش خرده شده بود تعویض شد و صدا قط شد .چرا ماشین صفر بعد ۲۰ماه با کیلومتر ۷۰هزار خراب شده اقایان سازنده و مهندسین شرکت ایرانخودرو چرا ؟مگه کنترل نمیشه لوازم اصلی استفاده نکردید .چرا هیچ تعمیرکاری دست نمیزنه مگه نگفتید موتور ملی .خدا بخیر کنه بعداز این دیگه کدوم لواز خراب بشه
به امید روزهای بهتر و خودروهای ایرانی بهتر
علی آقا چه صدایی میداد سمت تسمه
ماشین منم چند وقته صدا میده نتونستم مشکلشو پیدا کنم
ماشین پدر من هم همین مشکل رو داره که بعد از اینکه چند روزی از ماشین استفاده نکرد و باطری ماشین خوابید و برای روشن شدن مجبور شد که باطری به باطری کنه از اون روز این صدا اضافه داره که بنظرم از سمت تسمه ها میاد مثل صدای خر خر کردن که بیشتر از داخل اتاق شنیده میشه .لطفا اگه تونستید مشکل رو رفع کنید تو همین صفحه اطلاع رسانی کنید
ماشین پدر من هم همین مشکل صدا اضافه رو که مثل خر خر کردن هستش و از سمت تسمه ها بنظرم شنیده میشه و بیشتر از داخل اتاق معلومه رو داره که بعد از اینکه چند روز از ماشین استفاده نکرد و باطری خوابید و برای روشن کردن مجبور شد که باطری به باطری کنه از اون موقع این صدا میاد.لطفا اگه تونستید مشکل رو رفع کنید همینجا اطلاع رسانی کنید
یا واشر های تسمه مشکل داره با اصلا من و تو نمی تونیم مشکلش رو حل کنیم
سلام ، مشکل ماشینت رو رفع میکنم ۱ تومن
توی یک سال و نیم ۷۰ هزارتا؟! شوتیم اینطوری کیلومتر نمیندازه.
این به کنار دو نکته در مورد ef7 میگم بدونید یه عمر موتور ماشین میشه واستون
۱. حتما از بنزین سوپر همیشه ازش استفاده کنید اثلا بنزین معمولی نزنید
۲. حتما از روغن موتور درجه یک استفاده کنی. منظورم خارجی نیست. به عنوان مثلا الان روغن موتور رونیا که طلایی رنگه و گرون قیمت «sn» حتما از این مدل بریزید
ef7 موتور خاصیه و آلمانیا توی ساخت خودرو بهترین هستن و حساس ترین
کسی موتور ef7 رو ماشینش داره باید روی روغن و بنزینش هزینه کنه تا همیشه ماشینش سر پا و پر شتاب باشه
ای ول الله گل گفتی
بنزین سوپرو از پمپ بنزین عمم بزنم؟
پیدا نمیشه
تو ۲۰ ماه ۷۰ هزارتاااا چه جوری
راناپلاس عالیه
ef7 عالیه پر قدرت و بی صدا
Ef7متور خوبییه ولی به زانتیا یا پازس elx نمیرسه
این دوستمون ماشین خوب سوارنشده که میکه ال ۹۰سلطانه
یه ef791 دوگانه دارم۲۰۰۰۰۰تا کار تا الان هیچ کجاش باز نشده عین روز اول کار میکنه به هیچ وجه عوضش نمیکنم
منم از سال ۹۴ خریدم همون شتاب وحشی همون سرعت حداکثری وحشی خرج پایین تاحالا موتورش باز نشده خیلی کم خرجش کردم فوق فوقش۸۰۰ تومن خرجش کردم اینهمه وحشیه ماشاالله
همش که شد وحشی .. ماشینه یا حیوونه؟
ef7 از هر نظر عالیییییییسسس
اقا بیخیال اول بلار سچبلا مملکت ماشن ناردا باشلارنا دیسن
؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
سلام من ef7 95 دارم دوگانه فابریک واقعا لذت میبرم ازش تقربیا همه محصولات ایران خودرو رو داشتم ولی این ماشین یه سرو گردن بالا تر از بقیه هستش
در ضمن کم کردن روغن توی هر هزار تا ۲/. لیتر هست و بیشترش باید برسی بشه
واقعا از این چینیایی که فقط کمی اپشن دارن خیلی بهتره
دقیقا، لذت سواری ef7 رو هیچکدوم تورنج قیمتیش ندارن
چرخش بچرخه داداش
نه عزیزان موتور گاز سوز بعد ۲سال اگر از گاز زیاد مستفاده بشه سوپاپ کثیف میشه وشیمها سفت باید شیم گیری بشه وسوپاپها تمیز تا قدرت خودش را بدست بیاره
درود. سمند ef7 دوگانه دریچه گاز سیمی دارم. تقریبا فقط رو گاز روندمش چه تابستون چه زمستون با کولر تو گردنه و…. مشکلی نبود و ماشین میزووون بود. اوایل کلم باد داشت به هیچ ماشینی رحم نمی کردم بخصوص سربالایی مییییرفففففت. الان دیگه نه. ۲ گانه کارخانه برنامه ریزی شده برای گاز و شاهد مشکلات دوگانه دستی نخواهید بود. به طور مثال بدون اینکه محسوس باشه مصرف بنزین دارید. فقط در سمند ef7 دوگانه البته دور گیربکس بیشتر شده و کرانویل و پینیون اصلاح و خود موتور هم سازگار برا همین شما رو گاز هم کاملا شتاب دارید. خرابی موتور گیربکسی نداشتم تا الان بعد ۲۰۰ هرارتا.
سلام الان خودم ۳۷۹۰۰۰ راه رفته گیربکس پلمپه خدایی
Ef حکایتش فرق میکنه مدل ماشین من ۹۷ سه ساله دارم ۲۰۰ هزار تا کار کرده هیچ ایرادیم نکرده ۲۴ ساعتم رو cng رانندگی میکنم
نه عزیزان موتور گاز سوز بعد ۲سال اگر از گاز زیاد مستفاده بشه سوپاپ کثیف میشه وشیمها سفت باید شیم گیری بشه وسوپاپها تمیز تا قدرت خودش را بدست بیاره
درکل موتورهای ایران خودرو همشون آشغال اند وپرخرج سایپاهم همین طور موتور ماشین فقط وفقط ژاپنی
من ۸۹ دارم محشره.
سلام .من ef7دوگانه مدل ۹۰ دارم ۳۲۰۰۰۰هزارتا کارکرد داره آچار به موتورش نخورده نازشم نمیکشم .چند تا قلق داره .بدون روغنش نذارین.شمع نور یا بوش اصلی مخصوص دوگانه fr8بندازین .دریچه گازتون رو چندوقت یکبار تمیز کنین.رله های سبز ۳۰امپری بندازین دری کوئل هاتون رو بردارین
من ۶ سال سورن ef7 دارم ۱۸۰ هزار کیلومتر باهاش رفتم هنوز یک بار هم تعمیرگاه نبردمش خدا رو شاهد میگیرم هنوز دیسک صفحه رو عوض نکردم تسمه تایمشو روی ۱۶۰ هزار کیلومتر عوض کردم.
سلام سورن پلاس خوبه
من ۲۰۶ مدل ۸۴ تیپ ۵ دارم حدود ۲۷۰ هزار تا راه رفته خدارو شکر تا الان باز نشده و اصلا روغن کم نمیکنه
خیلی کم خرج هستش
خیلی راضی هستم
Ef7 بهترین موتور داخلی واقعا لذت بخشه و خوب سواری بهتون میده هبچ جا کم نمیاره پرقدرت و شیک
من ک واقعا سمندمو اززمدل ۹۴ دارم هبچ وقت نمیفروشم
ماشین من سورن توربو مدل٩۶ موتور ملی هستش و ١۵٠هزار کیلومتر کارکرد داره، خدا وکیلی به جز مصارف عمومی اصلا اذیتم نکرده و خیلی ام ازش راضی ام. شتاب فوق العاده،و قدرت موتورش۱۵۰اسب بخاره، و به نظر بنده هم از نظر شکل ظاهری و هم فنی ماشین خیلی خوبیه و مدام باهاش مسافرت میکنم. تنها عیبش ترمز های نسبتا ضعیفشه. چون شتاب گیریش خیلی بالاست، و بالاتر از ماکسیما و آزراست.
هردوشون آشغاله به گرد پای ELXهم نمیرسن
سلام من ef7 دوگانه دارم ۹۳ واقعا عالی و کم خرج بنظرمن که اینا از بس دروغ میگن و یه حرف راست ندارن و دیگه نمیتونن ef7 دوگانه تولید کنن این حرفهارو میزنن این موتور واقعا فوق العاده و کم خرجه
سلام ماشین می خوای بخری فقط ال ۹۰ تو ایران ماشینی که قیافه داره از لحاظ موتوری اشغال همین تیوفایو ۲ ماه نیست خریدم آب کم می کنه خدا وکیلی ال ۹۰ از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ یه قطر آب نکردم روش اون موقعه راحت ۱۹۰ رو میره بعد صدا موتور هم پایین گیربکس هم عالی عالی بهتون پیشنهاد می کنم ال۹۰ اگر از دوباره تولید شد بخرید
سلام من EF7دوگانه مدل ۹۱ دارم .تا یه ذره گردنه میاد جلوش می ترسه! به خودش. سرسیلندر و بهترین دیسک و صفحه انداختم ولی هیچ فایده ای نداره. اگه کسی میدونه مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی بکنه
واقعا ef7 موتور عالی
سلام عیب های برقی ef7 خیلی شایع هست مشکلات زیادی دار اما اگر قطعات خوبدر موتورش استفاده بشود موتور خیلی خوب و عالی میتونه باشه
ولی باز سنگینه
من سمند مدل ۸۹ دوگانه ef7 دارم واقعا حرف نداره تا حالا ۳۲۱ هزارتا کار کرده موتورش اصلا دست نخورده همیشه هم پرشتاب رانندگی می کنم ۹۵ درصد مواقع با گاز میرم تو سربالاییها خوراکش گرفتن ماشینهای دیگه… ایرانخودروست این مدل تا شهریور ۹۰ خیلی خوب در امد اما بعدش بخاطر تحریم و غیره چینی شد تا این اواخر که انگار بهتر شده اوائل قصد داشتم بعد ۲ ، ۳ سال بفروشم اما اصلا دلم نمیاد بفروشمش چون اصلا خرج نداره مگه بیکارم خودمو دردسر بندازم راستی تا سرعت ۲۱۰ تا با ۶ سرنشین تو جاده اصفهان باهاش رفتم بیشتر نی رفت خودم ترسیدم دیگه گاز ندادم . موفق باشید
محشره 👍👍👍🇩🇪
فقط سمند EF7 🇩🇪🇩🇪
بشدت ازین ماشین نسبت به ۴۰۵ و پارس و ال نود راضی ترم
۹۹ درصد ایناییم ک اینجا ضدشو میگن تاحالا سوار نشدن وگنه دیگه اون ابمیوه گیریارو سوار نمیشد.
آقا تعارف که نداریم دریغ از یک پیچ این محصولات اگه ایرانی باشه همشون چینیه و بهانه هایی مث توربو کردن واسه سوخت پایین را نمیفهمم مثلا چرا دنا توربو اتوماتیک باید تا نزدیک صدی ۱۵ بسوزونه آخه چه خبره؟ پس مشخصه مهندسی ایرانی نیست هدف افزایش قدرت و یا کاهش سوخت نیست خدا میدونه چرا اینجوریه
فقط سمند ef7 ، فقط مدل های ۹۵ به بالا ، عالیه ، مرگ نداره
بنزین سوپرو از پمپ بنزین عمم بزنم؟
پیدا نمیشه
والله داداشا من ۲۰۶ اصل فرانسه tu5 دارم تقریبا با خرج ۸ تومن یه جوری شده که زانتیا ۲۰۰۰ هزار براش مث آب خوردنه
ef7 از سرعت ۱۱۰ به بعد واقعن تو دنده۵ صداش خیلی خیلی کمتر از tu5 انگار سوار النترا شدی .من هم سمند روندم هم راناپلاس سقف شیشع ای
وقتی رو موتورTU5یه هدرز و یع مکش ببندی و یه ریمپ بهش بزنی هیچ ماشینی نمیتونه پا به پاش بیاد بنده همه اینایی رو که میگم انجام دادم و تراتل ۴دهنه هم روش بستم
تا ۲۵۰میره
فقط و فقط سلطان تیوفایو تماااااااااااااااام .
سلام دوستان به نظر من تمام موتور های داخلی افتضاح هستند اما ما مجبوریم بین بد و بدتر انتخاب کنیم پس ببینید موتور tu5 مجهز به سیستم تغییر سوپاپ برای روغن نیست پس باعث زودتر به روغن ریزی روغن سوزی و ریزش روغن بیوفته چونکه با تغییر سوپاپ برای روغن ریزی باعث میشه که فشار کمتری به یک سوپاپ وارد بشه و فشار تقسیم بشه و دیر تر مشکل پیدا کنید حالا به موتور های ef7 و tu5 پلاس میرسیم موتور ef7 موتور سنگین تری نسبت به موتور tu5 پلاس هست و اینکه tu5 پلاس بنزین کمتری هم مصرف می کنه پس به نظر من بهترین موتور tu5 پلاس هست اگر من این وبلاگ رو می نوشتم منتظر استفاده و کسب تجربه در مورد موتور tu5 پلاس نمی موندم و می گفتم شtu5 پلاس هزینه های کمتری نسبت به موتور tu5 داره چون هم روغن کمتری مصرف می کنه و هم بخاطر تغییر سوپاپ برای روغن هم دیر تر نیاز میشه سوپاپ ها رو عوض کنید هم دیر تر روغن عوض می کنید و اینکه با وزن سبکش بر عکس موتور ef7 آسیب کمتری به خود ماشین وارد میکنه و با توجه به اینکه این موتور داخل ماشین مثل تارا هست هم ماشین جادار و نسبتا ایمنی دارید ( بخاطر اینکه از روی ماشین پژو ۳۰۱ ساخته شده که پژو ۳۰۱ تست ایمنی رو قبول شده ) و هم موتوری داری که بهتر از دیگر موتور هاست .
سلام و عرض خسته نباشید خدمت عوامل بیتران من تا جایی که خوندم و شنیدم و کاتالوگ و دفترچه موتور هارو دیدم همه گفتن ای اف سون دوام بهتری داره و تو دفترچه موتور هم قید شده هشت هزارو ششصد ساعت تست استحکام موفق که هیچ یک از موتور های ایرانی همچین دوامی رو ندارن و برای توربو کردن یا پرخوران کردن به روش های مختلف مثل سوپر شارژ از شاتون ای اف سون استفاده میکنن ولی در مقابل تیوفایو استهلاک کمتری داره موتور ای اف سون هم موتور کم استهلاکیه ولی نه به اندازه تیوفایو ولی تو ای اف سون هم تا هفت هشت سال راحتی اگه برای انجام سرویس ماشین دست ناشی ندی موتور ای اف سون به خاطر گشتاور بالا و داشتن سی وی وی تی کشش خوبی داره ولی تو تیوفایو پلاس هم سی وی وی تی داره ولی گشتاورش کمتره و موتور کا فور ام هم نظیر نداره اونم عالیه (موتور النود)
چقدر غلط املایی در کامنتها وجود داره!
اثلا _ اصلاً
نصبت _ نسبت
مرطبه _ مرتبه
ef7 آشغاله به تمام محضه
سلام خسته نباشید اینef7 که میگید خیلی اشغاله اگه ماشین خوبی می خواید برید یه دونه ELX۸۷یا۸۸ بخرید و حال کنید واقعا ماشینه به تمام معناست اگه بخرید شتابشم عالیه من خودم یه دونه elxدارم مدلشم۸۷ از۸۷تا۱۴۰۲ هیچ مشکلی ندیدم به نظرم باید اینef7رو تولید نکنن چون ماشین خوبی نیست هر کی ef7 خریده خودش میگه که ماشین خوبی نیست حالا هرکی طرف منه بکند
عشق است ELX
نمک در نمکدان شوری ندارد جمعیت ELXسواران باجاده شوخی ندارد هر چی ELXسواره❤️❤️
آیا اگر روی تارا سیستم گازسوز سکونشیال cng نصب کنم به موتور خودرو آسیب میزنه؟
من EF7 دوگانه مدل ۹۷ دارم .
۸۰ تا کارکرد داره .موتور عالی و پرقدرت و رونی داره .
توجاده عالیه .
کسانی که بدش میگن فقط شنیدن، خودشون نداشتن ازش.
عشق EF7 # نه _ به _ELX
# نه _ به _ TU5
من رانا پلاس باموتور TU5پلاس دارم.. تازه هم خریدم و صفر هم خریدم تو اتوبان هم انداختم خدایش ی سر و گردن بالا بود پراید و کوئیک هم داشتم اونا رو فروختم اینو خریدم.. ۶ دنده هم هست و کم مصرف.. بخاطره فرمونه ک شده برقی از TU5 ب TU5 پلاس تبدیل شده..درجا کار کردنش بی صداست ولی تو جاده صداش داخل اتاق میاد نباید دنبال زیر بقل مار بگردیم.. ی ماشین اقتصادی میخوای پراید از همشون بهتره کم خرج و قطعه هاش بری تو بیابون هم پیدا میشه اما ی ماشین فول آپشن میگردی ۲ یا ۳ میلیاردی بده تا برات از گمرک بیارن.. خلاصه حرف هرچی ب وسیله ات برسی آب رو روغنش برات کار میکنه اما نرسی برات کار نمیکنه من پرایدمو صفر خریدم ۴سال سوار شدم اب اصلا نریختم و فقط بنزین و روغن فقط خرج میکردن روغن هم سر موقع عوض میکردم…. تعصبی هم حرف نمیزنم فقط باید رسیدگی کنی فقط دیدی ماشینت رکاب نمیده بفروش..