خودروهای بدون معاینه فنی توسط دوربین ها رصد و جریمه می شوند

از دست ندهید

خودروهای بدون معاینه فنی توسط دوربین ها جریمه خواهند شد. مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از رصد و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارتی برون‌شهری خبر داد.

بیت ران – عبدالله متولی در تشریح روند رصد خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های نظارتی برون شهری و به دنبال آن جریمه این خودروها گفت: در راستای وظایف قانونی خود و بر اساس مصوبات هیئت دولت در جهت ایمن سازی و  رفع نواقص خودرویی، بهینه سازی و کاهش  مصرف سوخت، کاهش آلایندگی وسایل حمل و نقل و افزایش ضریب ایمنی خودروهای سبک و سنگین؛  ضمن همکاری با نیروی انتظامی،  پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیر اجرای آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون هوای پاک می‌باشد.

طبق توافقات اخیر به زودی علاوه بر محدوده طرح ترافیک و LEZ  شهری؛ دوربین های نظارتی برون شهری در محورهای جاده ای  نیز جهت حفظ سطح ایمنی و آلایندگی خودروها در محورهای مواصلاتی کشور با تخصیص شماره (کد) جریمه فاقد گواهی معاینه فنی و خودروهای فرسوده توسط سازمان و ادارات ذیربط اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به آیین نامه ماده ( ۸) قانون هوای پاک در خصوص سن فرسودگی خودروها، افزود: چنانچه هر خودرویی پس از دو دوره متوالی مطابق آیین نامه مذکور نتواند گواهی معاینه فنی معتبر اخذ نماید، مشمول محدودیت های ماده (۸ ) قانون فوق الذکر خواهد شد.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی گفت: مراکز معاینه فنی علاوه بر رصد و پایش دائمی از طریق مرکز داده کاوی اطلاعات سامانه سیمفا؛ به صورت مستمر  از طریق بازدیدهای حضوری و سرزده توسط کارشناسان معاینه فنی اتحادیه مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی

متولی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مقوله معاینه فنی از این پس نظارت بر مراکز معاینه فنی تشدید و مسئولیت ناظران دوچندان خواهد شد. به طوری که ستادهای معاینه فنی شهرداری ها و کارگروه های استانداری براساس مصوبه هیئت دولت موظف به نظارت حداکثری بر عملکرد مراکز معاینه فنی با افزایش بازرسی های سرزده خواهند بود.

در روزهای چهارشنبه دوم تیرماه و پنجشنبه سوم تیرماه وقوع تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران که به ماموریتی با دعوت سازمان حفاطت محیط زیست رفته بود و نیز تصادف اتوبوس حامل سربازان موجب به فوت مهشادکریمی، خبرنگار ایسنا، ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و چهار سرباز معلم شد.

حادثه ای که پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا «بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیین نامه راهور)» و «بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک» را به عنوان دلیل وقوع حادثه برای اتوبوس خبرنگاران ذکر کرد.

همچنین «بی‌مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آیین نامه راهور)» و « بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی» را به عنوان دلایل وقوع حادثه برای اتوبوس سربازان اعلام کرد.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید:

صورت‌های مالی خودروسازان بررسی شد / دخل‌و‌خرج خودروسازان در برجام و تحریم

خودرو ارزان قیمت ایران خودرو چقدر به واقعیت نزدیک است؟

نتایج قرعه‌ کشی هجدهمین فروش فوق‌ العاده ایران خودرو اعلام شد

۱.۵ لیتری های توربو بازار ایران / از شاهین تا تی۵ ایوو!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط