نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران + در نمایشگاه چه گذشت؟

از دست ندهید

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران در حالی برگزار شد که برندهایی مانند آپکو، آمیکو و ایران روور از برجسته ترین شرکت کنندگان این نمایشگاه بودند. با ما باشید تا از خلاصه این رویداد آگاه شوید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: نمایشگاه تیونینگ در محل نمایشگاه بین المللی تهران امروز به کار خود خاتمه داد.

استقبال از نمایشگاه نسبتا پر شور بود هر چند که اطلاع رسانی درستی از زمان و محل نمایشگاه به عمل نیامده بود.

متاسفانه مانند سایر نمایشگاه ها خبرنگاران باید با هماهنگی اقدام به فیلم برداری می کردند که برای یک نمایشگاه عمومی واقعا جای تعجب است.

اما برجسته ترین شرکت کنندگان چه در سبد خود داشتند؟

آپکو ( شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو )

آپکو حضور پر رنگی در این نمایشگاه داشت. این شرکت به جز خودروهای سفارشی معمول، دو خودرو دنا پلاس توربو ۲۰۰ اسبی و تارا دنده ای سفارشی را هم رونمایی کرد.

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

در نمای جلوی نسخه ۲۰۰ اسبی دنا پلاس توربو اولین نکته ای که جلب توجه می کند، طراحی جدید سپر جلو است.

این سپر جدید با طراحی حجیم و خطوط شکسته و تند و تیز نمای جلوی خودرو را کاملا تهاجمی کرده است.

چراغ های جلو تغییری نداشته اند اما گرافیک مناسب آن ها باعث شده تا با خودرو همخوانی داشته باشند.

این نسخه از دنا پلاس در عقب هم دستخوش تغییرات شده است.

سپر عقب باز طراحی شده و از حالت سادگی نمای عقب در نسخه های استاندارد خبری نیست.

این سپر هم طراحی حجیم و اغراق آمیزی دارد که تقریبا با سایر نما های بدنه هم خوانی دارد.

نوارهای زرد رنگی که دور چراغ ها کشیده شده است صرفا برای پولیش کاری نصب شده است.

تغییرات در نمای جانبی به افزایش سایز رینگ ها و طرح اسپرت آن خلاصه شده است.

این تغییر در چهره خودرو تاثیر بسیار زیادی گذاشته است چرا که خودروهای داخلی همواره با رینگ و لاستیک های سایز کوچک عرضه می شوند که علاوه بر تفاوت عملکرد در نمای جانبی تاثیر منفی دارند.

یک کالیپر ترمز بزرگ تر از نسخه استاندارد با رنگ قرمز هم گیرایی بصری آن را افزایش داده است.

این خودرو کاهش ارتفاع هم داشته است که به دلیل اپیدمی عرضه خودروهای داخلی با ارتفاع بیش از حد بالا، کمک بسیار زیادی به اسپرت شدن این خودرو کرده است.

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

موتور این خودرو همان پیشرانه ef7 توربو است.

این پیشرانه در حالت عادی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید می کند و قدرت پیشرانه با اضافه شدن کیت مکش هوا، واترمتانول و همچنین برنامه ریزی مجدد ECU به ۲۰۰ اسب بخار ارتقا یافته است.

رنگ آبی مجموعه توربوشارژر و کیت مکش هوا، به جذابیت بصری این قسمت کمک شایانی کرده است.

آپکو هنوز درباره قیمت یا حضور در بازار این نسخه دنا پلاس برنامه ای را اعلام نکرده است.

تارا دنده ای سفارشی

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهرانیکی دیگر از خودروهای ارتقا یافته توسط آپکو، یک تارا دنده دستی قرمز رنگ بود.

بدنه با کاور سرامیکی پوشانده شده که آن را کاملا براق کرده است.

اضافه شدن دیفیوزر به سپر عقب و اسپلیتر به سپر جلو، تغییر گرافیک چراغ های جلو و عقب، رینگ های سایز شانزده براق و کاهش ارتفاع خودرو از جمله تغییرات ظاهری در این نسخه است.

اسپلیتر سپر جلوی دنا
اسپلیتر سپر جلوی دنا

اسپلیتر (SPLITTER) نصب شده بر روی سپر جلو (قطعه نقره ای رنگ) حاشیه های بسیاری را به دنبال داشت. این قطعه که در اصل اسپلیتر سپر جلوی دنا است به صورت کاملاً برعکس زیر سپر جلوی تارا نصب شده است. قطعه ای که نه تنها کارایی لازم را به جهت بهبود شرایط آیرودینامیکی نداشته بلکه باعث آشفتگی هوای عبوری در این بخش نیز خواهد شد! این قطعه را می توان در بازار با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار تومان خرید.

پیشرانه TU5 پلاس نصب شده روی این خودرو در حالت استاندارد ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید می کند که با برنامه ریزی مجدد ECU، حالا قدرت آن به ۱۲۵ اسب بخار رسیده است.

آمیکو

شرکت آمیکو هم یکی از برجستگان این نمایشگاه بود.

این شرکت با پیکاپ آسنا به میدان آمده بود.

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

این پیکاپ دو گانه سوز دو دیفرانسیل ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد و به قفل کن برقی دیفرانسیل مجهز شده است.

سایز بزرگ این پیکاپ کاملا خودنمایی می کند.

آسنا قدرت خود را از یک پیشرانه ۲۴۰۰ سی سی ساخت میتسوبیشی می گیرد و فعلا با یک گیربکس پنج دنده دستی عرضه می شود.

از مهمترین نکات این پیکاپ شاسی نردبانی آن است که در تصادفات حداقل فشار تصادف را به خودرو و راننده منتقل می کند.

چند نسخه ارتقا یافته و اصطلاحا آفرود شده آمیکو آسنا هم در نمایشگاه حضور داشتند.

در گفتگو با مسوولان آمیکو مشخص شد که برنامه ای برای عرضه مدل های ارتقا یافته و آفرودی پیکاپ آسنا ندارند و خودروهایی که در عکس مشاهده می کنید جنبه نمایشی دارند.

ایران روور

در نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران برند قدیمی و خوشنام ایران روور هم با یک ون هیوندایی H 350 که روی آن پکیج VIP این شرکت اجرا شده بود حضور داشت.

ایران روور یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین تیونرهای ایران است و سابقه طولانی در شخصی سازی خودروهای شاسی بلند و ون های مسقف دارد.

ون هیوندایی ارایه شده توسط این شرکت به یک سالن مجلل و لوکس چهار نفره با تمامی تجهیزات مانند تلویزیون، صندلی های چرم دوزی شده پیشرفته با گرم کن و سرد کن، دستگاه اسپرسو ساز، یخچال و … مجهز بود.

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

خودروهای کلاسیک

در این نمایشگاه تعدادی از خودروهای کلاسیک شخصی هم حضور داشتند.

این خودروها همه شخصی بودند و صرفا برای نمایش به علاقه مندان گرد هم آمده بودند.

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

آلفا رومیو کلاسیک

نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران

اما کیفیت نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران در یک کلام  مناسب نبود.

در برخی از خودرو ها قفل بود و به خبرنگاران اجازه فیلم برداری بدون هماهنگی داده نمی شد و راه یافتن به کابین خودرو ها هم کار سختی بود.

صدای موزیک بیش از اندازه بلند و گوش خراش برخی از غرفه ها  امکان انجام مصاحبه یا حتی صحبت کردن عادی را هم از خبرنگاران و بازدید کنندگان گرفته بود و با اعتراض های بسیاری مواجه شد.

اطلاع رسانی درباره زمان و محل برگزاری این نمایشگاه هم بسیار ضعیف بود.

بیشتر بخوانید:

منصوری آئودی RS Q8 را تیونینگ کرد

اس یو وی قدرتمند چینی Wey VV7 GT با تیونینگ برابوس

تیونینگ خودرو و روش های آن / بخش دوم؛ نصب توربوشارژر




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط