تارا دنده دستی آپکو چه ویژگی هایی دارد؟

از دست ندهید

در نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران یک تارا دنده دستی آپکو به رنگ قرمز متالیک خود نمایی می کرد. این خودرو افراد زیادی را به دور خود جمع کرده بود. اما تمایزات آن با نسخه معمولی چیست؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) یک نمونه از خودروی تارا دنده ای را جهت تیونینگ انتخاب کرده بود.

تارا دنده دستی آپکو

بدنه خودرو با کاور سرامیکی پوشانده شده که باعث براق شدن رنگ خودرو شده است.

اضافه شدن دیفیوزر به سپر عقب و اسپلیتر به سپر جلو، تغییر گرافیک چراغ های جلو و عقب، رینگ های سایز شانزده براق و کاهش ارتفاع خودرو از جمله تغییرات ظاهری در این نسخه است.

اما اسپلیتر (SPLITTER) نصب شده بر روی سپر جلو (قطعه نقره ای رنگ) حاشیه های بسیاری را به دنبال داشت. این قطعه که در اصل اسپلیتر سپر جلوی دنا است به صورت کاملاً برعکس زیر سپر جلوی تارا نصب شده است.

قطعه ای که نه تنها کارایی لازم را به جهت بهبود شرایط آیرودینامیکی نداشته بلکه باعث آشفتگی هوای عبوری در این بخش نیز خواهد شد!

این قطعه را می توان در بازار با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار تومان خرید.

تارا دنده دستی آپکو

نمای عقبی این خودرو هم دستخوش تغییراتی مانند گرافیک جدید چراغ های عقب، اضافه شدن دیفیوزر به سپر و نصب سراگزوز اسپرت شده است.

روشنایی پیوسته و گرافیک جدید چراغ های عقب آن در شب چشم نواز تر شده است.

تارا دنده دستی آپکو

رینگ های ۱۶ اینچی براق و کاهش ارتفاع هم جزو تغییرات دیگر این خودرو است.

این تغییرات از آن رو حایز اهمیت است که خودرو سازان داخلی سال ها است که خودروها ها را با ارتفاع غیر عادی بلند و رینگ و لاستیک های کوچک روانه بازار می کنند و به نظر می رسد این خودرو باید در حالت استاندارد چنین طراحی داشته باشد و آپکو با این تغییرات تنها بخشی از ضعف های خودرو را پوشانده است.

تارا دنده دستی آپکودر داخل خودرو هم یک جاموبایلی با شارژر بی سیم و نوارهای ال وایر (نور مخفی) با امکان تغییر رنگ نور با یک اپ موبایل تعبیه شده است. موردی که این روزها در خودروهای به روز جهان به هیچ عنوان دیده نمی شود!

داخل کابین تارا طراحی نسبتا مناسب و به روزی دارد و هنگام قرار گرفتن در پشت فرمان، ارگونومی بهتر آن نسبت به محصولات قدیمی تر ایران خودرو قابل لمس است.

کابین از پلاستیک خشک و غیرقابل انعطاف ساخته شده است که باعث می شود در هنگام بروز گرما یا سرمای شدید این قطعات پلاستیکی منقبض و منبسط شوند و به دلیل نداشتن انعطاف حتی از جای خود خارج شوند.

استفاده از این نوع پلاستیک که سال هاست در خودروسازی داخلی رواج دارد یکی از دلایل اصلی از فرم در آمدن و به صدا افتادن زود هنگام کابین خودرو است.

صندلی های این خودرو هم در نسخه سفارشی آپکو با روکش چرم مصنوعی به رنگ قرمز و مشکی پوشانده شده اند.

تغییرات پیشرانه

اما پیشرانه این تارا دنده دستی آپکو هم ارتقا یافته بود.

قدرت پیشرانه TU5 پلاس که به صورت طبیعی ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید می کند با تغییر در برنامه ECU و یک تغییر کوچک در موتور به ۱۲۵ اسب بخار رسیده است.

گیربکس این خودرو هم پنج دنده دستی است.

لازم به ذکر است شرکت آپکو هنوز برنامه ای را جهت فروش این نسخه از تارا اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

خودرو تارا استاندارد یورو ۵ را گرفته است / تارا مجوز پیش فروش دارد

TU5 پلاس روی تارا ایران خودرو نصب می شود؛ نسخه بهینه شده موتور TU5

موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول

چرا خودروی چینی ۴۵۰ میلیونی ۹۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود؟

 




4 دیدگاه

  1. واقعا وضعیت بعضی از کارها تفکرات رو میبینم،خیلیاشون چیزی جز توهین نیست.
    خیلی ناراحت شدم بشخصه تا همین الانم عصبانیم
    واقعا نمیفهمم چرا باید بعضی حرکات بسیاز زشت مثل داستان دفیزرو داشته باشیم.اینا تو تاریخ ثبت میشه…
    بهرحال امیدوارم یروزی اونقدر خوب شیم دست بعضیا کوتاه شه…که همه‌ی این خاطرات بد خودروسازیمون یادمون بره.

  2. باسلام خودرو تارا دنده دستی سینی محافظ موتور چرا ندارد آیا سینی در شرکت آیکو موجود هست ممنونم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط