درباره صندلی خودرو شاهین بدانید؛ آیا این صندلی تولید داخل است؟

از دست ندهید

صندلی خودرو شاهین بر اساس استاندارد یورو ان کپ سه ساخته شده است. از موادی چون ایزوسیانات و پلی ال در ساخت فوم این صندلی استفاده می شود. کدام بخش های این صندلی تولید داخل است؟

بیت ران – مهدی درفشی: در نمایشگاه قطعات خودرو، سایپا آذین هم در کنار دیگر زیر مجموعه های سایپا حضور داشت. اگر چه برخی از شرکت های زیر مجموعه سایپا از جمله زامیاد و مگاموتور حاضر به مصاحبه با بیت ران نشدند. اما توانستیم که با مدیر پروژه شرکت سایپا آذین، گفت و گو کنیم.

با رضا حسنی طراوت در مورد صندلی سایپا شاهین گفت و گو کردیم.

بیت ران – صندلی سایپا شاهین استانداردهای لازم را پاس می کند؟

حسنی طراوت: صندلی سایپا شاهین، اولین صندلی در ایران است که با استاندارد یورو ان کپ سه تولید می شود. این صندلی توانایی پاس کردن تست های ۸۵گانه را دارد. همچنین امکان برقی شدن و تجهیز به گرمکن، سردکن و کیسه هوا وجود دارد.

بیت ران – مواد مورد استفاده در صندلی سایپا شاهین چیست؟ این مواد از داخل کشور تامین می شود؟

حسنی طراوت: در ساخت فوم از ایزوسیانات و پلی ال استفاده می شود. سازه داخلی این صندلی نیز از جنس فولاد است. این فولاد داخلی است و در داخل کشور نیز قالب گیری می شود. برخی از قطعات از جمله بالابر نیز توسط صاایران تامین می شود. می توان گفت که این صندلی، کاملا ایرانی است.

بیت ران –  فرم و قالب صندلی سایپا شاهین با صندلی کدام خودرو شباهت دارد؟

حسنی طراوت: این صندلی تقریبا شبیه به صندلی دنا پلاس CRH آلمان است. صندلی دنا پلاس یک صندلی وارداتی است که در ایران مهندسی معکوس شده است. ولی صندلی سایپا شاهین در داخل طراحی شد. از نظر راحتی، این صندلی بسیار راحت است و ارگونومی خوبی دارد. هدرست نیز قابل تنظیم است. در تصادفات نیز کمترین نیرو را به سرنشین وارد می کند.

بیشتر بخوانید:

اخذ نکردن استاندارد آلایندگی شاهین پلاک شدن آن را با مشکل مواجه خواهد کرد

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

دادستانی باید جلوی پیش فروش خودرو شاهین را بگیرد

شتاب شاهین سایپا چقدر است؟




12 دیدگاه

  1. صندلی عقب شاهین کاش چگونه وصل شدن به بدنه هم نشان میداد با یه خار پلاستیکی و یکبار مصرف که باکوچکترین فشار شکسته و باید مث من ماهها الاف و سرگردان بشی و هیچکجا نتونی درستش کنی واقعا متاسف شدم وپشیمان از خرید این کاردستی سایپا😔😔😔

  2. سلام به دوستان در خصوص این خار پلاستیکی اگه کسی از محل دقیق ان در صندلی اطلاع داره اعلام کنه

  3. با سلام. صندلیهای شاهین واقعا راحت و ارگونومی خوبی داره. باهاش ۴۰هزار تا رفتم در مقایسه با ماشینهای داخلی که داشتم تو مسافرت اصلا احساس خستگی نمی‌کردم.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط