اطلس سایپا خودرو جدید سایپا رونمایی خواهد شد

از دست ندهید

گروه خودروسازی سایپا خبر از رونمایی اطلس سایپا به عنوان محصول جدید این خودروسازی به زودی داده است.

بیت ران – مدیرعامل شرکت سایپا اعلام کرد به زودی خودرو اطلس سایپا رونمایی خواهد شد.

سیدجواد سلیمانی درباره روند تولید خودروهای جدید در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: تولید نمونه نهایی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا که در کلاس B طراحی شده است و با نام “اطلس” به بازار عرضه می‌شود، به پایان رسیده و این خودرو با ظاهری مدرن و زیبا و وجود امکانات و تکنولوژی‌های ‌روز به زودی رونمایی خواهد شد.

اطلس سایپا

پیش‌تر سعید ویسه مسئول بدنه های پروژه اس پی صد SP100 سایپا به بیت ران گفته بود: « سایپا علاوه بر یک خودرو سدان یعنی شاهین و یک خودرو کراس اوور یعنی آریا در حال توسعه یک هاچ بک روی پلت فرم توسعه یافته تویوتا یاریس سال دو هزار میلادی است.»

هنوز مشخص نیست این خودرو آیا همان خودرو هاچ بک است و یا سایپا پلت فرم جدیدی را توسعه داده است.

از طرفی یک منبع آگاه به بیت ران گفت شرکت سایپا ۵ محصول جدید را براساس دو پلت فرم – پلتفرم تویوتا یاریس و پلتفرم تیبا – توسعه داده است.

به احتمال زیاد اطلس روی پلت فرم تیبا توسعه یافته است.

اطلس سایپا

اطلس سایپا

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نهضت ساخت داخل و فرآیندی که سایپا در این حوزه طی می‌کند، تصریح کرد: در حدود یکسال و نیمی که از نهضت ساخت داخل صنعت خودرو با همت وزارت صمت، حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و هماهنگی و تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی، می گذرد، بیش از ۱۴۹ پروژه مهم را در حوزه ساخت داخل تعریف کرده‌ایم.

در تولید محصولات جدید که به تکنولوژی های روز نیاز داریم

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه نهضت ساخت داخل صنعت خودرو با همکاری و همراهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران، نیروی هوایی ارتش و شرکت‌های دانش‌بنیان و مهندسان داخلی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: تمام همت و تلاش ما بر این است که وابستگی به شرکت های خارجی را به حداقل برسانیم و در مسیر افزایش خودکفایی ملی گام برداریم.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از اهداف ساخت داخل، کاهش ارزبری است که خوشبختانه از ابتدای سال جاری توانسته ایم ۱۰۵ میلیون دلار کاهش ارزبری داشته باشیم، گفت: در تولید محصولات جدید که به تکنولوژی های روز نیاز داریم نیز باید نهضت ساخت داخل ادامه پیدا کند و این روند تا داخلی‌سازی قطعات حساس و حیاتی تداوم دارد.

به گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره خودروی شاهین و داخلی سازی که در آن صورت گرفته است، افزود: زمانی که تولید خودروی شاهین شروع شد، میزان داخلی سازی آن ۶۰ درصد بود ولیکن با فرآیند توسعه و توجه به داخلی سازی این میزان به بیش از ۷۵ درصد رسیده است و قطعا با ادامه نهضت ساخت داخل، میزان یاد شده افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اخذ نکردن استاندارد آلایندگی شاهین پلاک شدن آن را با مشکل مواجه خواهد کرد

کراس اوور شاهین + زمان تولید ، عرضه و مشخصات

شتاب شاهین سایپا چقدر است؟




7 دیدگاه

    • M15 جدید! این موتور همون موتور تیبا هست منتها میگن مشکل صدای زیادش حل کردن و چند اسب بخار هم قدرت افزایش دادن

  1. اینم مثل تیبا که میخاستن رونمایی کنن یه مشت عکس گذاشته بودن شبیه آزرا بود ، بعد که اومد تو بازار حال آدم بهم میخورد ، اینم همونه فقط باید عکاسشو بهش اسکار بدن و بشاشن تو صورت مسولان سایپا

  2. ایرانی هر چیزی که بسازه در اوج محدودیت و کمبود هم بسازه با کیفیت و ماندگار دست مریزاد تک تک مدیران مهندسان طراحان و کارمندان زیرمجموعه صنعت کشورم آرزوی شادی و دید مثبت برای همه هموطنان عزیز و بااصالت و ریشه دار

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط