ترخیص کامیون‌های اروپایی دست دوم آغاز شد

از دست ندهید

حدود ۲۰۰۰ دستگاه کامیون اروپایی دست دوم در گمرک بلاتکلیف بود اما با دستور رئیس جمهور ترخیص کامیون‌های اروپایی دست دوم آغاز شده است. این کامیون ها چه تغییری در بازار کامیون ایجاد می کنند؟

بیت ران – مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان از حل مشکل ترخیص کامیون‌های وارداتی اروپایی از گمرک با مکاتبه وزیر راه و شهرسازی و دستور رییس‌جمهور خبر داد.

چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای از حسن روحانی رییس‌جمهور خواست تا دستورات لازم را به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص هر چه سریعتر کامیون‌های وارداتی اروپایی از گمرک را صادر کند.

۴۰ روز فرصت تا ترخیص همه کامیون ها باقی مانده است

وی در این مکاتبه عنوان کرد: “متاسفانه بیش از چهار ماه است به رغم دریافت گواهی استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین گواهی خدمات پس از فروش از شرکت های معتبر داخلی و ورود حدود ۲۰۰۰ دستگاه کامیون اروپایی، وزارت صمت تا کنون از معرفی افراد برای ترخیص کامیون‌ها خودداری نموده است.

لذا با توجه به اینکه سال ساخت این کامیون ها (۲۰۱۷) است برای ترخیص آن‌ها کمتر از ۴۰ روز فرصت باقی مانده است و عدم تعهد و عدم ترخیص آن‌ها موجب وارد آمدن خسارات فراوانی به این بخش خواهد شد.

به منظور رفع این مشکل و همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کامیون در کشور و پرهیز از ایجاد نارضایتی کامیون‌داران، استدعا دارد اوامر حضرتعالی به وزارت صمت ابلاغ گردد تا این کامیون‌ها هم مطابق مصوبه  ۱۲/۸/۹۹ ستاد اقتصادی همانند کالاهایی که ارز آن‌ها توسط متقاضی تامین شده است از گمرکات کشور ترخیص گردند. ”

در پی این مکاتبه صدراله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان، اظهار کرد: در راستای این مکاتبه و دستوری که رییس جمهور در این زمینه داد، عملیات ترخیص کامیون‌های وارداتی تسریع شده است.

ترخیص کامیون‌های اروپایی دست دوم
ترخیص کامیون‌های اروپایی دست دوم

وارد کننده ها در حال ثبت سفارش و ترخیص هستند

به گفته وی، در حال حاضر دو واردکننده موفق به ثبت سفارش‌های خود شدند و بقیه آن‌ها نیز در حال انجام مراحل اداری برای ثبت سفارش و ترخیص کامیون‌ها هستند.

وی افزود: بر اساس قوانین و مقرارت موجود و دستورات لازم صادر شده، کامیون‌هایی که در قالب طرح نوسازی ناوگان وارد شده‌اند به حدود ۲۰۰۰ دستگاه می‌رسند و مقرر شده همه آن‌ها در اسرع وقت و با استفاده از ارز متقاضی با منشاء خارجی ترخیص شوند.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: کامیون‌های وارداتی باید شرایط لازم را از جمله عمر و کارکرد کمتر از سه سال را داشته باشند و از سوی دیگر باید استاندارد زیست محیطی، استاندارد ایمنی و کیفیت و خدمات پس از فروش را نیز داشته باشند تا اجاره ترخیص از گمرک را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، به گفته بمانا، بر اساس قراردادهای امضاء شده بین متقاضیان و سازمان راهداری باید به ازای واردات هر دستگاه کامیون اروپایی با شرایط مذکور یک کامیون فرسوده داخلی اسقاط شود و سازمان راهداری و دستگاه‌های متولی و مسئول بر روند این کار نظارت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت کامیون دست دوم اروپایی و آسیایی / مزایای واردات دست دوم های تجاری

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

کامیون مرسدس بنز واگن هود + مشخصات فنی و امکانات




1 دیدگاه

  1. باسلام بنده جانباز هستم گواهینامه پایه یکم دارم مبلغی پول دارم زندگی سختی دارم ارزودارم ازبزرکان مملکت بیست سال ازگواهینامه می گذرد علاقه دارم ازاین کامیونهای دست دوم وارداتی اکسوربخرم ولی بااین سختی زندگی به کورمیبرم بااین قیمت ها مگرخداکمک کندایمان به خدادارم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط