میتسوبیشی از جدیدترین خودروی ون خود با نام اکسپرس رونمایی کرد. این خودرو را باید نسخهای از رنو ترافیک دانست که به تعداد محدود وارد بازار ایران نیز شد.
بیت ران – حسین ریحانی: میتسوبیشی پس از مدتها بالاخره از ون کاری خود یعنی مدل اکسپرس رونمایی کرد.
مدل جدید میتسوبیشی اکسپرس بر اساس رنو ترافیک ساخته شده است.
ساخته شدن این خودرو را باید مدیون اتحاد این خودروساز ژاپنی با گروه رنو دانست.
قیمت نهایی، شرایط گارانتی و سرویسهای میتسوبیشی اکسپرس هنوز اعلام نشدهاند.
ولی با نزدیک شدن به زمان ورود به بازار این خودرو میتسوبیشی این اطلاعات را نیز منتشر خواهد کرد.
میتسوبیشی قبلا ونهایی را بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ با نام اکسپرس عرضه میکرد.
ولی این اولین مدل این خودرو است که با همکاری رنو ساخته میشود.
اکسپرس اولین ون میتسوبیشی در کلاس خودروهای مخصوص پخش و حمل و نقل شهری است.
از آنجایی که سعی شده تا حد امکان هزینهها کاهش پیدا کند و تغییرات در مقایسه با ون اروپایی کم باشد، میتوان تنها تفاوت اکسپرس با رنو ترافیک را در جلو پنجره متفاوت، کاپوت جدید و نشان میتسوبیشی دانست.
مقایسه امکانات با سایر رقبا
تیپهای میتسوبیشی اکسپرس نیز با رنو ترافیک تفاوت دارند.
پیش بینی میشود با توجه به برخی امکاناتی که در این خودرو حذف شدهاند قیمت اگسپرس نیز پایینتر باشد.
متاسفانه در هر دو محصول رنو و میتسوبیشی، خبری از سیستم ترمز خودکار اضطراری نیست.
این در حالی است که در و ساله گذشته اکثر رقبا از جمله تویوتا هایس، پژو اکسپرت، فورد ترانزیت، فولکس واگن کرفتر و مرزدز بنز اسپرینتر همگی به این سیستمها مجهز شدهاند.
لیست ونهایی که هنوز فاقد سیستم ترمز خودکار اضطراری هستند شامل میتسوبیشی اکسپرس، رنو ترافیک، هیوندای iLoad و LDV G10 میشود.
از بین ۴ تیپ فولکس واگن ترانسپورتر نیز دو تای آنها دارای سیستم هشدار تصادف از جلو و سیستم ترمز اضطراری شهری هستند.
دیگر تفاوتی که بین میتسوبیشی اکسپرس و رنو ترافیک وجود دارد نبود سیستمهای Apple CarPlay و Android Auto در اکسپرس است.
همچنین دوربین دید عقب در این خودرو به صورت آپشن اضافی به فروش میرسد.
آپشنهای Apple CarPlay و Android Auto در ۵ تیپ از هفت تیپ رنو ترافیک دیده میشوند.
این خودروی فرانسوی در تمامی تیپها به صورت استاندارد از دوربین دید عقب و سنسور عقب برخوردار است.
در میتسوبیشی سنسور دنده عقب در تمامی مدلها وجود دارد ولی تنها مدل دنده اتوماتیک از دوربین دید عقب بهره مند است.
میتسوبیشی اکسپرس از ۳ صندلی برخوردار است.
برای صندلی راننده در این خودرو زیر آرنجی از نوع تاشونده نیز در نظر گرفته شده است و امکان تنظیم ارتفاع و گودی کمر به صورت دستی نیز وجود دارد.
تنظیم ارتفاع و عمق دستی غربیلک فرمان نیز از دیگر امکانات میتسوبیشی اکسپرس است.
در نبود Apple CarPlay و Android Auto میتسوبیشی قابلیت اتصال بلوتوث را در اکسپرس حفظ کرده است.
آپشنها و امکانات
کروز کنترل با لیمیتر سرعت، ۵ عدد ایربگ، ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، آینههای با دید واید و آینه در آفتاب گیر سرنشین کناری از دیگر امکانات میتسوبیشی اکسپرس هستند.
این خودرو در ۴ رنگ سفید، قرمز، مشکی و خاکستری وارد بازار خواهد شد. تودوزی تمامی مدلها نیز پارچهای مشکی است.
میتسوبیشی ون اکسپرس را مانند رنو ترافیک با گارانتی ۳ ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه میکند.
این در حالی است که اکثر خودروهای سواری و شاسی بلند میتسوبیشی با گارانتی ۷ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری به بازار عرضه میشوند.
میتسوبیشی اکسپرس در دو نسخه با طول محوری کوتاه و بلند و با گیربکسهای دستی و اتوماتیک به بازار خواهد آمد.
در هر دو طرف این خودرو درهای کشویی جانبی وجود دارند.
درهای عقب نیز قابلیت باز شدن تا زاویه ۹۰ درجه را دارند تا جابجایی بار با سهولت بیشتری انجام شود.
فضای بار اکسپرس با رنو ترافیک برابری میکند و ۵.۲ متر مکعب برای مدل با فاصله محوری کوتاه و ۶ متر مکعب برای مدل با فاصله محوری بلند است.
میتسوبیشی با دو نوع موتور توربو دیزلی به بازار عرضه خواهد شد.
موتور اول ۱.۶ لیتر حجم دارد و ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این موتور تنها با گیربکس ۶ دنده دستی قابل سفارش است.
موتور دوم ۲ لیتر حجم دارد و از یک مخزن ۲۵ لیتری مایع AdBlue نیز استفاده میکند.
این موتور ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این موتور فقط به یک گیربکس ۶ دنده دوبل کلاچ به بازار عرضه میشود.
تمامی مدلهای این خودرو دیفرانسیل جلو هستند.
گرچه میتسوبیشی قیمت اکسپرس را هنوز اعلام نکرده است، ولی از آنجایی که رنو ترافیک ۳۷ هزار دلار قیمت دارد پیش بینی میشود اکسپرس در بازه قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار قرار بگیرد.
بیشتر بخوانید:
میتسوبیشی اوتلندر توسط بیت ران تست و بررسی شد ؛ آفرودِ مناسب شهر
تست و بررسی میتسوبیشی میراژ در ایران
منبع: caradvice