توقف تولید پژو ۴۰۵ تابستان ۹۹ نهایی می شود؟

از دست ندهید

آیا توقف تولید پژو ۴۰۵ تابستان ۹۹ نهایی می شود؟

بیت ران – فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو از توقف تولید پژو ۴۰۵ تابستان ۹۹ خبر داده است.

وزیر صمت در ۹ شهریور ۹۸ با تاکید بر توقف محصولات قدیمی خودروسازان گفته بود: طبق یکی از بند‌های بسته تولیدی این وزارتخانه برای صنعت خودرو، خودرو‌های جدید باید در چرخه تولید قرار بگیرند و خودرو‌های قدیمی که در سایپا پراید و در ایران خودرو پژو ۴۰۵ است، باید از چرخه تولید خارج شوند که این در سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد.

پس از این اظهار نظر نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندار نیز چند ماه بعد و در آبان ۹۸ از توقف تولید این محصول در ایران خودرو خبر داد و گفت:در جلسه شورای عالی استاندارد مصوب شد تولید پراید به طور کامل از ابتدای مرداد ۹۹ متوقف شود و در عین حال تولید پژو ۴۰۵ جی ال‌ایکس نیز از ابتدای خرداد ۹۹ متوقف خواهد شد.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه یکباره نمی‌توانیم تولید همه خودرو‌ها را متوقف کنیم، گفت: توقف تولید خودرو‌های قدیمی به صورت پلکانی صورت خواهد گرفت.

پس از این اظهارات مسئولان ایران خودرو اعلام کردند که برنامه توقف تولید این خودرو در دستور کار قرارداشته و حتی برخی از محصولات جایگزین پژو ۴۰۵ نیز اعلام شد.

معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران خودرو سه محصول رانا،‌ پارس و گروه سمند را جایگزین  پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس بنزینی دانست و گفت:بعد از پایان خرداد۹۹، محصول۴۰۵ جی.ال.ایکس دوگانه سوز طبق تقاضای تاکسیرانی، صرفا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تولید خواهد شد.

توقف تولید پژو ۴۰۵

 

زمان توقف تولید پژو ۴۰۵

به گزارش عصر ایران، با اظهارات اخیر فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر توقف کامل تولید این مدل از پژو در تابستان سال ۹۹ گویا موضوع توقف تولید یکی از قدیمی ترین محصولات تولیدی این شرکت کاملا جدی شده و باید با این خودرو  که تولیدش در مواقعی با حاشیه هایی مانند آتش سوزی نیز همراه بود خداحافظی کرد.

صبح اول دی ماه ۱۳۹۸، معاون نظارت سازمان استاندارد در نشستی خبری در رابطه با زمان دقیق توقف تولید پراید و پژو۴۰۵ صبحت کرد.

به گفته وحید مرندی مقدم، « پژو ۴۰۵ در تاریخ اول تیرماه ۹۹ دیگر تولید و شماره‌گذاری نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خودروهای جایگزین پراید اعلام شدند ؛ تا چه زمانی تولید پراید ادامه دارد؟

اولین تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور XUM ؛ کم مصرف تر اما پر قدرت تر

زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ توسط سازمان استاندارد مشخص شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط