مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز اولین وانت ساخت هیوندای چیست؟

از دست ندهید

هیوندای سانتاکروز به عنوان اولین وانت مدرن هیوندای به احتمال بسیار قوی با یک پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی دیزلی به بازار خواهد آمد.

بیت ران- حسین ریحانی: پس از رونمایی از اولین شاسی بلند جنسیس حالا هیوندای به دنبال تولید خودرویی پیکاپ است. موتور جنسیس GV80 در برخی بازارها از نوع توربودیزل شش سیلندر خطی است که البته در بازار آمریکا این موتور عرضه نخواهد شد.

با این وجود گزارش شده که برخی محصولات هیوندای در آینده از این موتور استفاده خواهند کرد و احتمالا یکی از اولین آنها پیکاپ سانتاکروز خواهد بود. به گفته‌ برخی منابع این موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری می‌تواند ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و شانس بسیار قوی برای استفاده در خودروهای تجاری هیوندای در آینده دارد.

هیوندای سانتاکروز

این اطلاعات را مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی هیوندای به نام آلبرت بیرمن که سابقه کار در کمپانی ب ام و را در کارنامه دارد، منتشر کرده که سخنرانی مراسم رونمایی از GV80 را نیز بر عهده داشت. به گفته‌ی بیرمن هیوندای به زودی وارد بازار خودروهای تجاری نیز خواهد شد و این پیشرانه گزینه‌ی مناسبی برای این بخش است.

گرچه این سخنان به صراحت خبر از بهره مندی هیوندای سانتاکروز از این پیشرانه نمی‌دهند ولی بعید است هیوندای هزینه‌ی زیادی را صرف طراحی و توسعه‌ی پیشرانه‌ای جدید برای این خودرو کند. هیوندای سانتاکروز روی شاسی از نوع نردبانی ساخته خواهد شد و این یعنی این خودرو به موتوری نیرومند برای جابجایی وزن سنگین خود نیازمند است. موتور دیزلی GV80 به خوبی مشخصات لازم برای سانتاکروز را دارد.

هیوندای سانتاکروز

همچنین نباید انتظار داشت که نسخه‌ی آمریکایی سانتاکروز موتور دیزلی داشته باشد و به احتمال قوی در این بازار با موتور بنزینی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معرفی کیا سلتوس؛ کراس اوور جذاب و خوش قیمت کره ای ها

تفاوت پیشرانه های ۶ سیلندر خطی و خورجینی در چیست؟

منبع: Motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط