تویوتا سوپرا ۴ سیلندر در راه بازار آمریکا

از دست ندهید

تویوتا قصد دارد تا مدل ۴ سیلندر تویوتا سوپرا جدید را در بازار آمریکا نیز عرضه کند. این مدل از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند.

بیت ران- حسین ریحانی: اگر قصد خرید یک تویوتا سوپرا در آمریکا را داشته باشید ولی نتوانید با قیمت بالای آن کنار بیایید بهتر است تا پایان سال صبر کنید چون تویوتا قصد دارد نسخه‌ی ۴ سیلندر سوپرا را نیز در آمریکا عرضه کند که قیمت کم‌تری دارد.

تویوتا سوپرای ۴ سیلندر در حال حاضر فقط در بازار ژاپن موجود است و در دو نسخه به فروش می رسد اما در بازار آمریکا فقط مدل ۶ سیلندر سوپرا عرضه شده است. مدل ۶ سیلندر این خودرو از نسخه‌ی ضعیف شده‌ی پیشرانه‌ی B58 استفاده می کند که در بی ام و Z4 M40i نیز بکار رفته است. مدل ۴ سیلندر نیز قدرت خوبی دارد و می‌تواند شتاب مناسبی را برای سوپرا فراهم کند.

گرچه تویوتا عرضه‌ی نسخه‌ی ۴ سیلندر سوپرا در آمریکا را به طور رسمی تایید نکرده ولی مدیران این شرکت از چنین چیزی سخن گفته‌اند. اگر تویوتا بتواند تایید CARP آمریکا را برای این موتور ۴ سیلندر دریافت کند در آن صورت خواهد توانست سوپرای ۴ سیلندر را در تمامی ایالت‌های آمریکا به فروش برساند.

موتور ۴ سیلندر سوپرا با موتور بی ام و Z4 sDrive30i یکسان است. این موتور می تواند ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه ی ۶ سیلندر این خودرو در مقایسه با بی ام و Z4 M40i ضعیف تر است چون سوپرا ۳۳۵ اسب بخار قدرت دارد و بی ام و ۳۸۲ اسب بخار.

با اینکه عرضه‌ی تویوتا سوپرای ۴ سیلندر می‌تواند فروش این خودرو را افزایش دهد و طرفداران خودروهای اسپرت ارزان قیمت را هم به خود جلب خواهد کرد ولی این قضیه چندان به مذاق طرفداران تویوتا خوش نمی‌آید. آنها به اندازه کافی از قرار گرفتن موتور ۶ سیلندر بی ام و در تویوتا ناراحت بودند و حالا باید یک موتور ۴ سیلندر بی ام و را در زیر کاپوت سوپرا تحمل کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت و مشخصات فنی تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ با پیشرانه خطی بی ام و

داستان برند تویوتا ؛ ارزشمندترین خودروسازی جهان بالاتر از بنز و بی ام و

منبع: bmwblog




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط