شایعه اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو تکذیب شد

از دست ندهید

طی این هفته تب التهاب افزایش قیمت خودرو  در بازار با انتشار شایعه اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو کاهش یافته است.

بیت ران – از اواخر هفته  اخباری مبنی اخذ مالیات جدید از خرید و فروش خودرو در بودجه ۹۹، توسط رسانه منتشر شد، در حالی که به گفته اعضای کمیسیون تلفیق اخذ مالیات جدید از خرید و فروش خودرو، شایعه‌ای بیش نیست.

شایعه اخذ مالیات از نقل و انتقال خودرو سبب افزایش عرضه خودرو در بازار شده است و همین امر موجب کاهش التهاب قیمت خودرو گشته است.

خرید و فروش خودرو

مالیات بر عایدی سرمایه مانع سوداگری در بازار خودرو می شود

در همین حال اگر چه اخذ مالیات در بودجه ۹۹ شایعه برخی از رسانه‌ها عنوان شده اما لایحه مالیات عایدی سرمایه در بودجه دولت پیش بینی شده است و در حال حاضر در حال چکش کاری در دولت است  به گفته کارشناسان  مالیات بر عواید سرمایه می‌تواند از مسکوت ماندن سرمایه در گردش این بازارها جلوگیری کندودر همین راستا به اعتقاد دولت مالیات بر عایدی سرمایه به نوعی از سوداگری خودرو ممانعت خواهد کرد.

دریافت هرگونه مالیات جدید نیازمند مصوبه مجلس است

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده این کمیسیون در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت : تا کنون هیچ گونه طرح یا لایحه ای در خصوص مالیات برنقل وانتقال خودرو در صحن مجلس مطرح نشده است ودریافت هر مالیاتی از جمله مالیات جدید بر نقل و انتقال خودرو نیازمند مصوبه مجلس است.
کوهکن در ادامه بیان داشت : اخذ مالیات جدید از خودرو که در لایحه بودجه سال آینده دیده شده، اخذ مالیات از خودروهای لوکس است که در کمیسیون تلفیق پیشنهاد شد و در این کمیسیون رای آورد تا در ردیف‌های درآمدی در بودجه ۹۹ جای داده شود.

خودروهای یک میلیارد تومانی شامل مالیات میشوند

کوهکن عضو کمیسیون تلفیق افزود: کف دریافت مالیات از خودروهای لوکس یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است وبا توجه به اینکه خودروهای  داخل در زیر این قیمت قرار دارند شامل این مالیات نمی شوند.این نماینده مجلس تاکید کرد این مالیات شامل خودروهای تجاری نیز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت خودرو در بازار؛ دلایل پشت پرده و حواشی عجیب و غریب

تاخت و تاز قیمت در بازار خودرو ؛ وزارت صمت چه می کند؟

قیمت خودرو های داخلی در رقابت با خودرو های خارجی

منبع:دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط