استفاده از کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان خودرو اجباری شد

از دست ندهید

به منظور پیشگیری و ایجاد امنیت برای مسافرین در سفرهای بین شهری  تمام سرنشینان خودروها موظف به بستن کمربند ایمنی شدند.

بیت ران- معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: «بستن کمربند ایمنی صندلی‌های جلو و عقب برای همه سرنشینان خودروها در جاده‌های برون شهری و بزرگراه‌ها الزامی است، در صورتی که سرنشینان کمربند ایمنی خود را نبندند، راننده خودرو جریمه می‌شود.»
سرهنگ عین‌الله جهانی  معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی بیان داشت: به دلیل امنیت و قیمت مناسب بخش عمده‌ای از سفرها از طریق اتوبوس‌های بین شهری انجام می شود لذا  به هموطنان توصیه می شود به جای سفر با یک خودرو، با اتوبوس سفر کرده و در سفرهای جاده ای از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کمربند ایمنی

جریمه سی هزارتومانی برای نبستن کمربند

سرهنگ جهانی درخصوص الزام قانونی بستن کمربند تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان وسائل نقلیه در جاده‌های برون شهری و بزرگراه ها از الزامات قانونی است و چنانچه مسافران اتوبوس ها، کمربند ایمنی خود را نبسته باشند، راننده برابر قانون مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور ادامه داد: تجربه نشان داده است که در تصادفات برون شهری با اتوبوس، افرادی دچار مصدومیت و حتی فوت شدند که کمربند ایمنی خود را نبسته بودند امابا بستن کمربند ایمنی، سرنشینان خودرو گویا قطعه‌ای از قطعات خودرو می باشندو کمتر دچار آسیب می شوند.

آموزش مسافران از طریق فیلم آموزشی

سرهنگ جهانی در ادامه افزود: در هنگام تصادفات راننده و مسافرانی که در صندلی جلو خودرو نشسته اندو از کمربند ایمنی استفاده کرده اند از مرگ جان سالم به در برده اند اما افرادی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند، بسیار آسیب پذیر بوده اند.

وی  در انتها در خصوص نحوه آموزش عمومی اضافه کرد:  شرکت های حمل و نقل عمومی بین شهری  مکلف شده اندتا با پخش یک فیلم آموزشی که به آنها تحویل داده شده است قبل از حرکت مسافران را آموزش دهند .

همچنین  مسافران باید هر گونه تخلف از سوی راننده اعم از سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز را به سامانه پیامکی۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند تا وسیله نقلیه مورد نظر در اولین پاسگاه پلیس متوقف شده و تذکرات لازم به راننده اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

انسان توسعه یافته برای خرید ارابه غیراستاندارد به خودرو ساز پول نمی دهد

جعبه سیاه در خودرو اجباری شد

تاثیر کیسه هوای خارجی خودرو در آسیب تصادف

منبع:ایرنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط