معرفی تویوتا پریوس مفهومی در نمایشگاه TAS؛ نهایت آیرودینامیک

از دست ندهید

تویوتا در نمایشگاه خودروی Tokyo Auto Salon سال ۲۰۲۰ از یک خودروی کانسپت که بر اساس تویوتا پریوس ساخته شده است رونمایی کرد.

بیتران- حسین ریحانی: نمایشگاه‌های هودرویی فرصتی برای خودروسازان هستند تا جدیدترین محصولات و ایده‌های خود را به نمایش بگذارند. خودروهای کانسپت معمولا در نمایشگاه‌ها حضوری فعال دارند و نمایانگر محصولات آینده‌ی خودروسازان هستند. در نمایشگاه خودروی توکیو که (TAS (Tokyo Auto Salon نامیده می‌شود امسال تویوتا از یک محصول آینده نگرانه رونمایی کرد که Toyota Ambient RD Prius PHEV Concept نام دارد.

این تویوتا پریوس کانسپت اولین همکاری بخش خودروهای اسپرت تویوتا TRD با واحد تویوتا Modellista است که در بخش تغییرات ظاهری خودروها فعال است. در حالی که TRD روی بخش‌های آیرودینامیکی این خودرو کار کرده، Modellista نیز قسمت‌های ظاهری آن را آماده کرده است.

تویوتا پریوس

ظاهری این خودرو بسیار خاص است و حتی آن را شبیه به موس اپل یعنی Magic Mouse نیز می‌دانند. ارتفاع پایین این خودرو سبب شده تا استایلی همچون محصولات لامبورگینی داشته باشد. در این خودرو یک سری خطوط از سمت شیشه‌ها آغاز شده و در نهایت به چرغ‌های عقب منتهی می‌شوند. خطوطی نیز به قسمت پایینی درها اضافه شده است.

در قسمت عقبی این پریوس کانسپت، طراحی خیلی خشن و اسپرت شده است به طوری که یک تیغه از وسط سقف شروع شده و تا انتهای خودرو ادامه دارد. این خط بزرگ تا پایین خودرو ادامه داشته و به دیفیوزر عقب منتهی می‌شود و طرحی بسیار رادیکال را ایجاد کرده است. لبه‌های این تیغه نیز تمام دارای چراغ و نورپردازی هستند.

در زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ای مشابه با تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی وجود دارد. البته نباید انتظار داشته باشید که نسل آتی تویوتا پریوس دارای این خطوط و نورپردازی بنفش باشد چون این خودرو فقط یک محصول کانسپت بوده و یک همکاری بین بخش‌های مختلف کمپانی تویوتا است.

بیشتر بخوانید:

تویوتا RAV4 ماشین برتر سال ژاپن / کدام خودرو بهترین ماشین وارداتی شد؟

پر فروش ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ در بازار آمریکای شمالی

منبع: Motor1




1 دیدگاه

  1. هرچند تویوتا یک برند مطرح در دنیا می باشد.
    ولی طراحی ظاهری تویوتا پریوس خیلی زشت است. و فکر کنم یکی از زشترین خودروها در دنیا باشد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط