37.4 C
Tehran
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شد؛ آیا تعداد تاکسی‌های تهران کافی است؟

از دست ندهید

اخذ مالیات از خودروهای بالای ۷۰۰ میلیون تومان؛ مصوبه کمیسیون تلفیق تغییر کرد

براساس مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه، قانون مربوط به اخذ مالیات از خودروهای لوکس تغییر کرده است. بیت ران- بر...

سایپا چگونه شکل گرفت؟ همه آنچه باید درباره تاریخچه سایپا بدانیم

کارخانجات سایپا امروزه یکی از دو قطب صنعت خودرو‌سازی ایران محسوب می شود، ولی شاید عده معدودی از هموطنان...

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: ایران خودرو و سایپا قانونا ورشکسته هستند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که ایران خودرو و سایپا باید با توجه به میزان زیان...

براساس اخبار رسیده شهرداری تهران صدور پلاک تاکسی در پایتخت را متوقف کرده و 80 هزار تاکسی موجود در این شهر را نه تنها کافی بلکه بیش از اندازه نیز دانسته است. گفته می‌شود ظرفیت واقعی تعداد تاکسی های پایتخت رقمی در حدود 50 هزار است و 30 هزار پلاک ت مازاد ظرفیت در پایتخت تردد می‌کنند.

بیت ران – به‌دنبال بسته شدن تارنمای ثبت‌نام طرح توسعه تاکسی‌های پایتخت و گلایه عده‌ای از شهروندان تهرانی و با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که دیگر متقاضیان تاکسی در تهران نمی‌توانند جهت دریافت پلاک تاکسی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در این خصوص توضیح داد: «طرح توسعه تاکسی در پایتخت بسته شده و علت آن نیز تکثر پلاک تاکسی در این شهر است. دستور برای راه اندازی مجدد تارنمای این طرح نیز در حوزه اختیارات وزارت کشور است.»

پلاک تاکسی

مسافربرهای شخصی اینترنتی بار حمل‌ونقل پایتخت را به دوش خواهند کشید

یکی از علل اصلی که منجر به بسته شدن پرونده صدور “پلاک ت” (تاکسی) در پایتخت شده طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی است.

پیش از این کار شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی انجام شده و به‌زودی مسافربرهای شخصی برچسب و پروانه موقت دریافت خواهند کرد. این مسافربر‌ها بر اساس نوع و نحوه فعالیت خود از تسهیلات مربوط به سهمیه‌‌بندی بنزین و گاز برخوردار خواهند شد.

این مسافربرهای شخصی به‌طورکلی در سه گروه تقسیم‌بندی شده و شامل کارمندانی که در مسیر رفت‌وبرگشت خود مسافر جابجا می‌کنند، شاغلینی که در شیفت صبح یا بعدازظهر مسافرکشی را به عنوان شغل دوم برگزیده‌اند و مسافربرهای شخصی حرفه‌‌ای‌اند.

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که شهرداری و سازمان تاکسیرانی به دنبال آن‌اند که بار حمل‌و‌نقل عمومی در تهران را به دوش تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای شخصی بیندازند. با این کار طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی نیز به حاشیه کشیده خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید آیا مسافربرهای شخصی اینترنتی می‌توانند پاسخگوی نیاز شهروندان تهرانی باشند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

سهمیه سوخت تاکسی بین شهری چگونه به رانندگان تعلق می گیرد؟

کمک‌ هزینه اسنپ برای تهیه بنزین تمدید شد

جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین برای وانت ها و تاکسی ها

1 دیدگاه

  1. من نمیدونم با چه زبان بگم این مسولین که تاکسی بالاک نمیکنند چه جور آدمی هستند شما هم ۳ماه خرجی نداشته باشید چه کار میکنید چرا به داد ما نمی رسید مسئول مقصر بی خیال خجالت داره گریه دار حال ما.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

معرفی اسکوترهای بازار ایران و توانایی آنها

موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

آیا ترافیک شهری، هزینه بالای سوخت و استهلاک بالای اتومبیل، شما را هم به فکر خرید یک موتور سیکلت...

آشنایی با بمب هدایت شونده استورم بریکر (StormBreaker)

استورم بریکر بمبی هدایت شونده ساخت ریتون میسلز سیستمز است. این بمب تقریبا می تواند در هر شرایطی هدف خود را مورد اصابت قرار...
خریداران شاهین بخوانند

حق انتخاب تیپ های مختلف شاهین / آخرین وضعیت...

قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه مشتریان در زمان تکمیل‌وجه برای انتخاب تیپ‌های مختلف حق انتخاب خواهند داشت، گفت: تیپ های مختلف شاهین...
اولین هواپیمای دریایی چینی‌ها

AG600 بزرگ‌ترین هواپیمای دوزیست جهان

اولین هواپیمای دوزیست چینی‌ها به نام AG600 کانلانگ این هفته نخستین پرواز خود را انجام داد. این هواپیما بزرگ‌ترین هواپیمای دوزیست در جهان است....
خریداران شاهین غافلگیر شدند؛

تفاوت شاهین اس (شاهین S ) و شاهین جی...

نسخه های شاهین اس و شاهین جی چه تفاوت هایی دارند؟ روند تغییرات مشخصات این خودرو از ابتدا تا کنون چگونه بوده است؟ بیت ران...

پست‌های مرتبط