پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شد؛ آیا تعداد تاکسی‌های تهران کافی است؟

از دست ندهید

براساس اخبار رسیده شهرداری تهران صدور پلاک تاکسی در پایتخت را متوقف کرده و ۸۰ هزار تاکسی موجود در این شهر را نه تنها کافی بلکه بیش از اندازه نیز دانسته است. گفته می‌شود ظرفیت واقعی تعداد تاکسی های پایتخت رقمی در حدود ۵۰ هزار است و ۳۰ هزار پلاک ت مازاد ظرفیت در پایتخت تردد می‌کنند.

بیت ران – به‌دنبال بسته شدن تارنمای ثبت‌نام طرح توسعه تاکسی‌های پایتخت و گلایه عده‌ای از شهروندان تهرانی و با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که دیگر متقاضیان تاکسی در تهران نمی‌توانند جهت دریافت پلاک تاکسی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در این خصوص توضیح داد: «طرح توسعه تاکسی در پایتخت بسته شده و علت آن نیز تکثر پلاک تاکسی در این شهر است. دستور برای راه اندازی مجدد تارنمای این طرح نیز در حوزه اختیارات وزارت کشور است.»

پلاک تاکسی

مسافربرهای شخصی اینترنتی بار حمل‌ونقل پایتخت را به دوش خواهند کشید

یکی از علل اصلی که منجر به بسته شدن پرونده صدور “پلاک ت” (تاکسی) در پایتخت شده طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی است.

پیش از این کار شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی انجام شده و به‌زودی مسافربرهای شخصی برچسب و پروانه موقت دریافت خواهند کرد. این مسافربر‌ها بر اساس نوع و نحوه فعالیت خود از تسهیلات مربوط به سهمیه‌‌بندی بنزین و گاز برخوردار خواهند شد.

این مسافربرهای شخصی به‌طورکلی در سه گروه تقسیم‌بندی شده و شامل کارمندانی که در مسیر رفت‌وبرگشت خود مسافر جابجا می‌کنند، شاغلینی که در شیفت صبح یا بعدازظهر مسافرکشی را به عنوان شغل دوم برگزیده‌اند و مسافربرهای شخصی حرفه‌‌ای‌اند.

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که شهرداری و سازمان تاکسیرانی به دنبال آن‌اند که بار حمل‌و‌نقل عمومی در تهران را به دوش تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای شخصی بیندازند. با این کار طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی نیز به حاشیه کشیده خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید آیا مسافربرهای شخصی اینترنتی می‌توانند پاسخگوی نیاز شهروندان تهرانی باشند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

سهمیه سوخت تاکسی بین شهری چگونه به رانندگان تعلق می گیرد؟

کمک‌ هزینه اسنپ برای تهیه بنزین تمدید شد

جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین برای وانت ها و تاکسی ها




1 دیدگاه

  1. من نمیدونم با چه زبان بگم این مسولین که تاکسی بالاک نمیکنند چه جور آدمی هستند شما هم ۳ماه خرجی نداشته باشید چه کار میکنید چرا به داد ما نمی رسید مسئول مقصر بی خیال خجالت داره گریه دار حال ما.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط