بنز Velocipede ؛ اولین‌ خودروی پرتیراژ جهان چه ویژگی هایی داشت؟

از دست ندهید

واردات خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه واردات خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق وررودی را معاف کردند، به دولت نیز...

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک روی خط تولید

مدیر پروژه خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرحله تولید این محصول از ابتدای...

شکست انحصار خودرو؛ سراب هشت ساله صنعت خودروسازی

انحصار خودرو و اخبار مربوط به شکسته شدن یا نشدن آن را در طول هشت سال گذشته بسیار شنیدیم. معمولا...

شرکت بنز ۱۲۵ سال قبل، اولین‌بار خودرو پرتیراژی را با نام بنز Velocipede « وِلو » معرفی کرد که بین سال‌های ۱۸۹۴ تا ۱۹۰۲، ۱,۲۰۰ دستگاه از آن تولید شد.

بیت ران – ۱۲۵ سال، شرکت Benz & Cie اولین خودرو کوچک تولید‌انبوه را معرفی کرد. این مدل Velocipede نام داشت که با نام بنز Velo نیز شناخته می‌شد. بنز وِلو در سراسر اروپا به‌شهرت رسید و در کشور‌هایی همچون آلمان و انگلیس و فرانسه فروخته شد.

*اولین ها در اتومبیل سواری

بنز Velocipede

از این خودرو تا سال ۱۹۰۲، درحدود ۱,۲۰۰ دستگاه تولید شد که وِلو را به اولین خودرو پرتیراژ جهان تبدیل می‌کرد. این خودرو در سال ۱۸۹۴، معرفی شد و از موتور تک‌سیلندر با ۱.۵ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. شرکت بنز حق‌ اختراع مربوط‌به این مدل را در سال ۱۸۹۳ ثبت کرده بود.

بنز Velocipede

اندکی بعد، پتنت دیگری با کد DRP 73 515 تنظیم شد که مربوط‌به اولین سیستم فرمان دو‌نقطه‌ای بود. بعد‌ها این سیستم ساخته و در مدل‌های ویکتوریا و Vis-à-Vis استفاده شد که از وِلو بزرگ‌تر بودند. شرکت Benz & Cie وِلو را روی کاور کاتالوگ ۱۸۸۴ خود قرار داد و این خودرو را برای معرفی در کمپین فروش وِلو آماده کرد. بین سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۰۲، نمونه وِلو و مدل‌های راحت این خودرو در تعداد ۱,۲۰۰ دستگاه تولید شدند و بین ۱.۵ تا ۳.۵ اسب‌بخار قدرت داشتند.

بنز Velocipede

سیستم فرمان دومیله‌ای

این خودرو در کشور آلمان و سایر مناطق اروپایی عرضه شد. بنز وِلو در ابتدا با چهار چرخ و سیستم فرمان دومیله‌ای معرفی شد. خودرو مذکور توان دستیابی به سرعت ۲۰ کیلومتربرساعت را داشت. بعدها نمونه‌هایی با دو و سه چرخ هم معرفی شدند که نمایانگر علاقه کارل بنز به دوچرخه بودند. بنز وِلو هشت سال روی خطِ‌تولید بود و در سال ۱۸۹۸، کاتالوگ جدیدی برای نمونه‌ی وِلو با ۲.۷۵ اسب‌بخار قدرت منتشر شد.

بنز Velocipede

این خودرو ۲۰۰ مارک بیشتر قیمت داشت و خریداران می‌توانستند آفتاب‌گیر را هم با قیمت ۱۰۰ مارک سفارش دهند. به‌روزرسانی‌ها وزن وِلو را به ۳۲۰ کیلوگرم رساند. در سال ۱۸۹۹، خودرو Velocipede و مدل‌های Comfortable با پیشرانه‌ی سه اسب‌بخاری معرفی شدند که قیمتی بین ۲,۵۰۰ تا ۲,۸۰۰ مارک داشتند. سال ۱۹۰۲، آخرین سال تولید بنز وِلو بود که با معرفی پیشرانه‌ی ۴.۵ اسب‌بخاری همراه بود. آخرین نمونه‌ی وِلو می‌توانست به سرعت ۳۵ کیلومتربرساعت دست یابد.

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مجلس موافق واردات خودروهای دست دوم ؛ واردات خودروهای دست دوم کلید خورد

با موافقت مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از  پنج سال ، احتمال واردات خودروهای دست دوم...

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار می‌شود. با سه محصول جدید...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی ؛ با...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی با نام Quadro محصولی از شرکت سوییسی Qooder است که از سوی کویر موتور به بازار عرضه...

پست‌های مرتبط