۱۰۰ هزار تومان بدهید، معاینه فنی بگیرید / اجاره کاتالیست به سادگی!

از دست ندهید

بسیاری از خودروها برای دریافت معاینه فنی با مشکلاتی مواجه هستند که از جمله آنها می‌توان به مشکل کاتالیست، نمونه‌های تیونینگ شده، خودروهای کلاسیک و… اشاره کرد. آگهی‌های مختلفی در سایت‌ها وجود دارد که کار دریافت معاینه فنی برای چنین خودروهایی را ساده می‌کند.

بیت ران – این روزها با توجه به اجرایی شدن فاز دوم طرح کاهش بسیاری از افراد برای دریافت معاینه فنی به مراکز مختلف در سطح شهر مراجعه می‌کنند. در خصوص اخذ معاینه فنی تقلب‌هایی نیز صورت می‌گیرد و برخی افراد به دلیل اعمال تغییرات ظاهری و یا داشتن خودرو کلاسیک نمی‌توانند معاینه دریافت کنند. از جمله تغییرات ظاهری می‌توان به داشتن رینگ اسپرت، تغییر ارتفاع، مشکل در کاتالیست، شیشه دودی و چراغ زنون اشاره کرد. درحال‌حاضر در سایت‌های مختلف، آگهی‌های گوناگونی در خصوص دریافت معاینه فنی برای خودروهای مشکل‌دار، اجاره کاتالیست و فروش نمونه‌های استوک وجود دارد.

 

*نماینده مجلس :شناسایی انبار لوازم یدکی احتکار شده/سهل انگاری تعزیرات

*تعلیق نوسازی خودروهای عمومی ؛ یک دهه ست اتوبوس‌ها نوسازی نشده اند

 

دریافت معاینه برای خودروهای مشکل‌دار

برخی از خودروها مشکلاتی دارند که این مشکل جدای از بحث کاتالیست است که مربوط به همان موارد تیونینگ یا خودروهای کلاسیک می‌شود. آگهی‌های مختلفی وجود دارد که عنوان آنها اخذ معاینه فنی برای انواع خودروها است. پس از برقراری تماس خبرنگار گسترش‌نیوز با آگهی‌کنندگان مشخص شد که خودروها، هر مشکلی که داشته باشند صاحبان آنها می‌توانند با پرداخت مبلغی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان معاینه فنی دریافت کنند. به عنوان مثال اگر خودرویی کاهش ارتفاع داشته باشد صاحب آن می‌تواند با مراجعه به محل ذکر شده که معمولا در محدوده شهریار و کرج است معاینه فنی دریافت کند. طبق گفته‌ها این گواهی‌ها قانونی است و ۴۸ ساعت بعد نیز می‌توان اصالت آن را در سایت مشاهده کرد.

اجاره کاتالیست به سادگی و بدون نظارت!

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در اخذ معاینه فنی بررسی می‌شود مربوط به کاتالیست خودرو است. این روزها مردم به دلیل قیمت بالای کاتالیست به سمت اجاره این قطعه می‌روند ضمن این که جریمه ۵۰ هزار تومانی توسط دوربین‌ها نیز در این مسئله تاثیرگذار است. خبرنگار گسترش‌نیوز برای کسب اطلاعات بیشتر با تعدادی از آگهی‌‌کنندگان اجاره و فروش کاتالیست تماس گرفت. طی این تماس‌ها قیمت کاتالیست اجاره‌ای برای بیشتر خودروهای داخلی ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد. علاوه بر این مورد کاتالیست‌های استوک نیز برای خودروهای مختلف وجود دارد که بعد از نصب، معاینه فنی را می‌توان گرفت اما مدت زمان عملکرد صحیح آنها مشخص نیست. قیمت کاتالیست استوک برای خودرویی مانند پژو ۲۰۶ حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت‌های نجومی کاتالیست

در این میان آماری از قیمت کاتالیست‌های آکبند و نو برای برخی از خودروهای وارداتی و مونتاژ نیز گرفته شد. به عنوان مثال برای خودرویی مانند مزدا۳ حدود ۱ میلیون تومان و مرسدس بنز c۲۰۰، ۲ میلیون تومان قیمت ذکر شد. این کاتالیست‌ها معمولا به صورت رایگان نصب می‌شوند و بین ۵۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر نیز گارانتی دارند. با توجه به این که کاتالیست سهم بسیار بزرگی در کاهش آلودگی هوا دارد بهتر است این دیدگاه در افراد متقلب نیز که به سمت اجاره این قطعه می‌روند ایجاد شود که در نهایت باعث ضرر به سلامتی محیط‌زیست خواهند شد. درحال‌حاضر بهترین روش نیز خریداری نمونه‌های آکبند کاتالیست همراه با گارانتی است.

منبع :گسترش نیوز




2 دیدگاه

  1. خیلی دلم میخواد بدونم منه ایرانی با وجود اینهمه ثروت ملی که خداوند زیر خاک کشورم قرار داده کی قراره مثل انسان و در خد استانداردهای دنیا بدون دغدغه زندگی کنم ؟ عرب بیابان نشین فقط نفت داره درحالیکه ما غیراز نفت گاز آلومینیوم مس سرب زعفران آب و هوای چهر فصل برای کشاورزی و جلب توریست و … داریم اونوقت اون وضعیت اونا اینم وضعیت ما .
    بهترین و گرانترین ماشین های دنیارا میخرن دوسال سوار میشن میندازن دور اونوقت بخاطر معاینه و یک عدد کاتالیست ایرانی باید به هزار کلک متوسل بشه .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط