حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت، خودرو گران شد/ جزئیات قیمت بیمه

از دست ندهید

ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.

بیت ران – بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد “حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال۱۳۹۸” که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۰تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود.

عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۵ تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار و ۸۸۵ تومانی در سال جدید است.

 

*نکاتی که برای خرید خودرو دست دوم باید بدانیم چیست؟

 

افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز براساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلام شده محاسبه شده است.

پراید گران تر از همیشه

به عنوان مثال حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پراید یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود.

عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۸۰ تومان بوده که حاکی از افزایش ۳۸۰ هزار و ۹۶۵ تومانی در سال جدید است.




2 دیدگاه

  1. قبلا تخفیف کامل بیمه هم ۸ سال بود.یعنی هشت سال و بیشتر از هشت سال تخفیف کامل حساب میشد.ولی الان تخفیف کامل شده ۱۴ سال‌.عملا درصد تخفیات به سال هم نسبت به قبل نصف شده.بنده پارسال با پنج سال تخفیف ۲۰۶ رو حدود ۸۵۰ بیمه کردم.ولی امسال با شش سال تخفیف ۱۲۴۰

  2. قابل توجه همه بیمه گزاران بیمه بدنه و کارشناسان بیمه
    وقتی طی یکئ قراداد موضوع بیمه ای به نرخ روز بیمه میشود در صورت افزایش قییمت موضوع بیمه در صورت بروز سانحه یا حوادث بیمه کزار در صورت فزایش قیمت نباید بعلت الحاق نکردن ارزش موضوع بیمه از خسارت وارده کم نماید . زیرا که ۱ – موضوع الحاقیه از شروط قراداد نیست . ۲ – بیمه گر نباد و نمیتواند خارج از رارداد بیمه گذار را مجبور و به وی تکلیف کند که هر هفته وارد بازار شده و تحقیق کند که اگر ارزش موضوع بیمه اش بالا رفته بدود و برود نماییندگی بیمه و افزایش سرمایه داده و الحاقیه بگیرد .
    این در صورتی است که کارشناسان خسارت با اشاره به تبصره ۲ ماده ۲۰ قانون عمومی (متن تاپ شده در پشت بیمه نامه) به بهانه اینکه موضوع بیمه گران شده و الحاقیه افزایش قیمت ندارد ، خسارت قابل پرداخت را به نسبت نرخ بیمه در زمان قرارداد و ارزش روز حادثهبا تفسیر به رای از ماده ۱۰ قانون بیمه ناظر به بند ۱ شرایط خصوصی بیمه بدنه ناظربه تبصره ۲ ماده ۲۰ شرایط عمومی قانون بیمه محاسبه میکنند در صورتیکه تکلیف کردن تهیه الحاقیه شرطی نا مقدور وفق بند ۱ ماده ۲۳۲ ق م و بدون تصریح در شرایط قرارداد کاملا غیر منصفانه ، اخلاقی و غیر قانونی است.
    جهت اگاهی بیشتر با شماره ۰۹۱۱۳۹۲۹۳۲۱ تماس بگیرید .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط