مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد / کاتالوگ

از دست ندهید

مشخصات فنی خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه رسماً منتشر شد. ۶ خودرو وارداتی جدید قرار است از فردا در سامانه یکپارچه عرضه شوند. صرفاً متقاضیانی می‌توانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند که در اسفند ماه سال گذشته در سامانه ثبت‌نام کرده‌بودند.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – فعلاً شش خودرو وارداتی جدید از معین موتور، کوشا خودرو، سایپا، ماموت خودرو، KTL و پارس خودرو در سامانه یکپارچه فروش حضور دارند. اما در روزهای آینده محصولات وارداتی بیشتری وارد این بستر فروش خواهند شد. اما همه نمی‌توانند خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه را خریداری کنند.

 

فروش این خودروها با قیمت غیر قطعی انجام می‌شود. کمترین زمان تحویل برخی از این خودروهای وارداتی هم ۶۰ تا ۹۰ روز کاری اعلام شد. البته هنوز قیمت هیچ‌کدام از خودروهای وارداتی سامانه از سوی شورای رقابت اعلام نشده‌ است.

در روزهای آینده خودروهای واراتی جدیدتری هم وارد سامانه خواهند شد. یعنی محصولاتی چون فیات ۵۰۰، هیوندای کُنا، چانگان CS35 پلاس، هیوندای کرتا و… هم توسط متقاضیان قابل خرید خواهند بود.

تویوتا کرولا معین موتور

نسل دوازدهم تویوتا کرولا با معین موتور به ایران وارد می‌شود. این سدان محبوب تویوتا قرار است با موتور ۸NR توربو به حجم ۱.۲ لیتر (۱۱۹۷ سی‌سی) در سامانه یکپارچه حضور داشته‌باشد.

قدرت خروجی این موتور ۴ سیلندر، ۱۱۶ اسب بخار بین ۵۲۰۰ تا ۵۶۰۰ دور در دقیقه است. گشتاور خروجی این موتور نیز به رقم ۱۸۵ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد.

گیربکس این خودرو CVT است. اما به جرأت می‌توان گفت که با یکی از بهترین گیربکس‌های CVT جهان روبرو خواهیم شد. چرا که تعویض دنده مصنوعی ۱۰ سرعته آن (قابلیت تیپ ترونیک) رفتاری دقیقاً مشابه خودروهای AT در زمان رانندگی دارد.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه اعلام شد و کرولا با این قوای محرکه می‌تواند در نهایت به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت آن نیز ۵.۸۸ لیتر در ازای هر صد کیلومتر است.

طول، عرض و ارتفاع این سدان تویوتا برابر است با ۴۶۳۵×۱۷۸۰×۱۴۵۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۰۰ میلیمتر اعلام شد. فضای بار این خودرو به ۴۷۰ لیتر می‌رسد و در مخزن سوخت آن هم ۵۰ لیتر بنزین می‌توان ذخیره کرد.

کاتالوگ تویوتا کرولا وارداتی معین موتور

تعلیق جلوی تویوتا کرولا وارداتی معین موتور مک‌فرسون مستقل است و در عقب این خودرو هم بازوهای مولتی‌لینک مستقل مشاهده می‌شود.

چانگان CS55 سایپا

چانگان CS55 پلاس سایپا برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش درآمد. CS55 پلاس در ظاهر نسخه موقر و متین UNI-T است. اما در باطن حرف‌های بسیاری برای گفتن‌دارد.

این کراس‌اوور چینی قرار است با موتور JL473ZQ7 به حجم ۱.۵ لیتر در بازار خودرو ایران حضور داشته‌ باشد. این قوای محرکه چهار سیلندر توربو قادر است ۱۸۵ اسب بخار (۱۷۸ اسب بخار در ایران) در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند.

مشخصات فنی خودروهای وارداتی

گشتاور خروجی آن هم به ۳۰۰ نیوتن‌متر (۲۸۰ نیوتن‌متر در ایران) می‌رسد که در میان دورهای ۱۶۰۰ تا ۴۱۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. گیربکس این کراس‌اوور ۷ سرعته DCT تـر است و قدرت را فقط به محور جلو چانگان CS55 پلاس منتقل می‌کند. تعلیق جلوی این کراس‌اوور چینی مک‌فرسون مستقل است و در عقب هم بازوهای مولتی‌لینک مستقل تعادل این خودرو ۱۴۶۰ کیلوگرمی را برقرار می‌کنند.

کاتالوگ چانگان CS55 پلاس سایپا

CS55 پلاس با ۴۵۱۵ میلیمتر طول، ۱۸۶۵ میلیمتر عرض و ۱۶۸۰ میلیمتر ارتفاع دارای فاصله بین دومحوری برابر با ۲۶۵۶ میلیمتر است.

این کراس اوور پنج نفره چانگان می‌تواند با زاویه ۲۲ درجه از شیب‌ها بالا برود و با زاویه ۲۸ درجه از آنها خارج خواهد شد. یعنی با یک خودرو کاملاً شهری روبه‌رو هستیم.

هیوندای النترا KTL کرمان موتور

مشخصات فنی خودروهای وارداتی

هیوندای النترا وارداتی شرکت تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL) مجهز به قوای محرکه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است. این موتور می‌تواند در دور ۱۲۷.۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیبرکس این خودرو نیز ۶ سرعته اتوماتیک اعلام شد و نیروی موتور را به محور جلوی هیوندای النترا منتقل می‌کند.

کاتالوگ هیوندای النترا وارداتی شرکت KTL

تعلیق جلو هیوندای الکنترل وارداتی مک‌فرسون است و تعلیق عقب هم میل پیچشی اعلام شد. به جهت محدودیت ارزی سقف واردات خودرو، KTL موفق نشد نسخه فوق آپشن هیوندای النترا را به ایران وارد کند. از همین رو، بسیاری از آپشن‌های روز النترا در این خودرو وجود ندارد.

زوتی DL5 پارس خودرو

مشخصات فنی خودروهای وارداتی

در میان مشخصات فنی خودروهای وارداتی که امروز منتشر شد، نام زوتی DL5 پارس خودرو هم مشاهده می‌شود. این کراس‌اوور چینی، با ۱۴۴ اسب بخار قدرت دارد.

DL5 قرار است با قوای محرکه توربو و گیربکس CVT اتوماتیک وارد بازار خودرو شود. جالب است بدانیم که زوتی DL5 خودرویی است که شش سال از زمان رونمایی آن در بازار خودرو چین می‌گذرد.

گشتاور این قوای محرکه نیز ۲۱۵ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. توان و گشتاور این موتور توربو ۱.۵ لیتری نیز از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کاتالوگ زوتی DL5 پارس خودرو

متاسفانه نه تنها با موتور جدیدی در این خودرو رو به رو نیستیم، بلکه باید گفت که این موتور حتی استانداردهای روز دنیا را هم پاس نکرد.

طول، عرض و ارتفاع این کراس‌اوور چینی برابر است با ۴۴۰۵×۱۸۳۰×۱۶۶۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۶۱۰ میلیمتر می‌رسد. زوتی DL5 پارس خودرو آخرین بار در سال ۲۰۱۹ در چین با گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش می‌رسید.

کیا سلتوس کوشا خودرو

مشخصات فنی خودروهای وارداتی

 

نام کیا سلتوس هم در میان لیست مشخصات فنی خودروهای وارداتی که امروز منتشر شد وجود دارد. این خودرو وارداتی کوشا خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۳۲ اسب بخار است. گشتاور خروجی این موتور به ۱۵۷ نیوتن‌متر می‌رسد و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک هم نیرو و گشتاور موتور را به محور جلوی این خودرو منتقل می‌کند.

جتا VS7 ماموت خودرو

مشخصات فنی خودروهای وارداتی

جتا VS7 ماموت خودرو در حقیقت نسخه بزرگ‌تر جتا VS5 است که حالا در سامانه یکپارچه قابل خرید است. این کراس اوور تک دیفرانسیل از همان قوای محرکه ۱/۴ لیتری جتا VS5 استفاده می‌کند. اما به لحاظ اشتراک پلتفرم MQB فولکس‌واگن این خودرو با محصولاتی مانند سئات Tarraco و اشکودا Kodiaq فضای بیشتری در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد.

طول، عرض و ارتفاع جتا VS7 برابر است با ۴۶۲۴×۱۸۴۱×۱۶۲۴ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۷۳۰ میلیمتر می‌رسد. این شاسی بلند میدسایز می‌تواند با زاویه ۲۰ درجه وارد مسیرهای ناهموار شود و با زاویه ۱۹ درجه هم از این مسیرها خارج خواهد شد. در نتیجه، VS7 خودرویی نیست که شما بتوانید با آن مسیرهای خارج از جاده سنگینی را پشت سر بگذارید.

قوای محرکه VS7 با VS5 کاملاً یکسان است. یعنی جتا VS7 هم از موتور ۱۳۹۵ سی‌سی با کد EA211-DLE که مجهز به توربوشارژ است استفاده می‌کند. این موتور چهار سیلندر، ۱۵۰ اسب بخار نیرو در دور ۵ تا ۶ هزار دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

گشتاور تولیدی این قوای محرکه هم به ۲۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. تمامی نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس AT شش سرعته Aisin به محور جلو آن منتقل می‌شوند.

موتور تزریق مستقیم جتا VS7 برای حرکت نیاز به بنزینی با اکتان ۹۵ دارد و محفظه سوخت این خودرو هم گنجایش سوخت‌گیری ۵۱ لیتری دارد.

VS7 همچنین فضای بار ۵۴۸ لیتری را در بخش انتهای این خودرو در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد تا با مصرف سوخت ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر، پیمایش‌های طولانی را تجربه کنند.

ویژگی‌های جتا VS7 در جدول مشخصات فنی خودروهای وارداتی
بیشتر بخوانید:

خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه مشخص شدند / ثبت‌نام از فردا

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تغییر کرد / ۴ بند عوض شد

واردکننده خودروهای نیسان به ایران مشخص شد / بررسی خودروهای وارداتی نیسان

پارس ELX TU5 با خط تولید ایران خودرو خداحافظی کرد

تویوتا لندکروزر ۳۰۰ نسخه GR SPORT 10th Victory در قطر رونمایی شد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط