لامبورگینی کانتاش جدید الکتریکی خواهد بود یا هایبرید؟ / مشخصات فنی

از دست ندهید

قبل از هر چیز، محکم سر جای خود بنشینید. چرا که یکی از آیکون‌های دنیای سوپر اسپرت یعنی لامبورگینی کانتاش دوباره متولد خواهد شد. کانتاش جدید یک رندر یا صرفاً یک مدل نمایشی نیست! بلکه واقعاً کانتاش به دنیای اتومبیل و سوپراسپرت‌ها باز می گردد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – لامبورگینی برای اینکه مطمئن شویم این یک رویا نیست رسماً اعلام کرد: کانتاش بر می گردد! این برند ایتالیایی در فیسبوک و توئیتر خود تیزر ۲۰ ثانیه ای از کانتاش را به نمایش گذاشت. در این تیزر پوسترهای قدیمی کانتاش که در دیوارهای شهر نصب شده به نمایش در می آید.

لامبورگینی کانتاش
لامبورگینی کانتاش

در انتهای این ویدئو، دوربین یک خودر سفید رنگ را در دور دست به نمایش می گذارد. هم زمان گوینده عبارت NEW LAMBORGHINI COUNTACH IS COMING «لامبورگینی کانتاش جدید در راه است» را استفاده می کند.

مطمئن باشید در ذهن ما هم مثل شما میلیون ها سوال بی پاسخ وجود دارد. برای مثال سوال این است که کانتاش جدید صرفاً یک اتومبیل مفهومی است؟ یا واقعاً لامبورگینی قصد باز تولید این مدل افسانه ای را دارد؟

شاید کانتاش جدید پایه و اساس روند الکتریکی شدن لامبورگینی را در آینده به ما نشان خواهد داد. حتی شاید کانتاش جدید موتور V12 تنفس طبیعی را کنار گذاشته و صرفاً از نیروی الکتریکیسیته برای به حرکت درآوردن چرخ های خود استفاده می کند.

روی موضوع الکتریکی بودن یا نبودن کانتاش جدید باید تأکید کنیم. چون می دانیم که لامبورگینی اونتادور Ultimae آخرین شاهکار تنفس طبیعی این کمپانی ایتالیایی بود.

لامبورگینی کانتاش
لامبورگینی کانتاش

یعنی از این پس هر V12 تنفس طبیعی لامبورگینی از یک نیروی کمکی الکتریکی نیز استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که اگر به دنبال یک لامبورگینی V12 تنفس طبیعی بودید، باید بگوییم که خبر بدی را با شما در میان گذاشتیم.

LPI 800-4

در تصاویری که در دنیای اینترنت از این خودرو وجود دارد، یک تصویر ظاهراً گویای تمام ماجراست. لامبورگینی برای این خودرو در پسوند LPI 800-4 استفاده کرده است. پسوند LPI مخفف Longitudinale Posteriore Ibrido است که به معنای استفاده از سامانه هایبریدی است.

لامبورگینی کانتاش
لامبورگینی کانتاش

این نامگذاری به ما ثابت می کند که با یک کانتاش ۸۰۰ اسب بخاری رو به رو هستیم که این نیرو به تمامی چهار چرخ آن منتقل می شود.

کانتاش در روزهای آینده وارد پنجاهمین سالروز تولد خود می شود. شاید مدل کانتاش جدید یک جشن تولد رویایی برای یک خودروی رویایی باشد.

به هر حال، لامبورگینی قرار است در روز ۲۴ مرداد ماه به تمامی پرسش های ذهن ما پاسخ دهد. باید منتظر بود و دید که آیا لامبورگینی کانتاش جدید به همان اندازه نسخه اورجینال اغواکننده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو در تیر ماه ۱۴۰۰ چند درصد افزایش را تجربه کرد؟

کارنامه خودرویی دولت یازدهم و دوازدهم / وزرایی که تیشه به ریشه خودروسازی زدند

در نتیجه تماس تلفنی رئیسی و مکرون / قفل فرانسوی خودروسازی ایران باز می‌شود؟

تایر خودرو را چگونه نگهداری و چه زمانی تعویض کنیم؟

گران ترین پلاک جهان متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می‌کند؟

قرعه‌ کشی ایران‌خودرو هم حذف می‌شود؟ / فروشنده برای خریدار باید فرش قرمز پهن کند

منبع: motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط