اولین بیلبورد تبلیغاتی در فضا در مدار زمین به نمایش گذاشته می‌شود!

از دست ندهید

یک استارتاپ کانادایی قصد دارد با همکاری اسپیس‌ایکس اولین بیلبورد تبلیغاتی در فضا را در مدار زمین به نمایش درآورد.

بیت ران – «ساموئل رِید» (Samuel Reid) مدیرعامل و بنیانگذار «شرکت ژئومتریک انرژی» (GEC) ضمن اعلام همکاری با اسپیس‌ایکس اشاره کرد که یک ماهواره‌ی مشترک تبلیغاتی در مدار زمین قرار خواهند داد.

این ماهواره‌ی کوچک در یک سمت دارای صفحه‌ای است که افراد و شرکت‌ها می‌توانند آگهی‌های خود را در آن به نمایش بگذارند. همچنین به کمک یک پایه‌ی سلفی و دوربین نصب شده روی آن، از این بیلبورد عکس‌هایی با پس‌زمینه‌ی کره‌ی زمین تهیه خواهد شد.

با وجود چیزی که در ابتدا ممکن است تصور شود، این تابلوی تبلیغاتی فضایی از روی زمین قابل مشاهده نخواهد بود. هرچند برخی چنین ایده‌ای هم برای آینده مطرح کرده‌اند.

رِید گفت: «ممکن است شرکت‌هایی باشند که بخواهند لوگوی خود را نمایش دهند یا شاید این بیلبورد بتواند کاربرد شخصی و هنری‌تری پیدا کند.»

دسترسی همگانی تر به فضا!

به گفته‌ی او، با چنین کاری قصد دارد دسترسی به فضا را همگانی‌تر و مشارکت غیرمتمرکز در این عرصه را امکان‌پذیر کند. به همین دلیل بیلبورد تبلیغاتی فضایی به صورت مزایده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

روند در اختیار گرفتن فضای تبلیغاتی هم پیچیده و در عین حال جالب است. برای این کار باید توکن‌هایی خریداری شود که شامل توکن گاما (Gamma) برای روشنایی صفحه، توکن کاپا (Kappa) برای رنگ، توکن بتا (Beta) برای مختصات X، توکن رو (Rhoe) برای مختصات Y و توکن کسی (Xi) برای زمان نمایش آگهی می‌شود. این توکن‌ها با استفاده از رمزارزها هم قابل خرید خواهند بود.

هنوز اسپیس‌ایکس در زمینه‌ی این همکاری اظهار نظری نکرده است و در نتیجه این احتمال وجود دارد که این طرح به سرانجام نرسد. تا کنون فعالیت‌های تجاری تبلیغاتی در فضا از جمله در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شده، اما وجود یک ماهواره‌ی تبلیغاتی دائمی ایده‌ی تازه‌ای است که اگر عملیاتی شود یک زمینه‌ی تجاری تازه در فضا باز خواهد شد و باید گفت که در آینده حتی ستارگان و کهکشان‌ها هم از جنبه‌های تبلیغات و سرمایه‌داری در امان نخواهند بود!

بیشتر بخوانید:

اسپیس ایکس استارشیپ را برای نخستین‌ بار بر فراز موشک سوپر هوی سوار کرد

پورشه رقیب جدید ایلان ماسک و جف بزوس می‌شود / جزئیات ورود به رقابت فضایی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط