قرعه‌ کشی ایران‌خودرو هم حذف می‌شود؟ / فروشنده برای خریدار باید فرش قرمز پهن کند

از دست ندهید

قرعه‌ کشی ایران‌خودرو نیز همانند سایپا باید حذف شود؟ دبیر انجمن خودروسازان در اینباره گفت: شرایط باید طوری مهیا شود که فروشنده خودرو برای خریدار فرش قرمز پهن کند.

بیت ران – احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرعه‌ کشی ایران‌خودرو هم حذف می‌شود یا خیر؟ گفت: هم اکنون با توجه به اینکه قیمت محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، طرح قرعه کشی برای برخی از محصولات سایپا حذف شده است و اگر قیمت محصولات ایران خودرو با کارخانه یکی شود، قرعه کشی برای این کارخانه هم حذف می‌شود.

او بیان کرد: اکنون شاهد تفاوت قیمت در مدل‌های مختلف هستیم و تا زمانی که اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار از بین نرود، رانت به وجود می‌آید و دلالی در بازار به رشد خود همچنان ادامه می‌دهد. روش‌های بهتری برای حذف دلالان وجود دارد، اما متاسفانه از تجربه گذشته استفاده نمی‌شود.

خودرو باید در حاشیه بازار فروخته شود؟

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تا اختلاف قیمت‌ها کم شود و قیمت خودرو در حاشیه بازار و کارخانه تک نرخی شود. اکنون اگر از سال گذشته تاکنون قیمت خودرو افزایش یافت، به دلیل قیمت گذاری دستوری است که اثرات آن به خودروساز می‌رسد.

نعمت بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش یافته است، تشریح کرد: اکنون خودروسازان بدهی زیادی به قطعه سازان دارند و تا زمانی که قطعه سازان به خودروسازان قطعات را ندهند، خودروسازان نمی‌توانند خودرو‌های ناقص را تکمیل کنند. به همین ترتیب تعداد خودرو‌های ناقص افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: اکنون ۱۲۰ هزار خودرو ناقص کف پارکینگ خودروسازان وجود دارد. دلیل آن هم نبود قطعه است. در صورتی که خودروسازان مطالبات قطعه سازان را نپردازند، این میزان افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: اکنون مشکل اصلی که داریم، برای قیمت گذاری دستوری است. اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تک نرخی خواهد شد و قیمت‌ها در بازار کاهش می‌یابد. در زمانی که خودرو در حاشیه بازار به فروش می‌رفت، قیمت خودرو در بازار و حاشیه بازار یکسان شده بود و شاهد توازن در عرضه و تقاضا بودیم.

او ادامه داد: اصولا قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. اگر تقاضا افزایش یابد، قیمت‌ها افزایش می‌یاد. با کاهش تقاضا، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. شرایط باید طوری مهیا شود که فروشنده برای خریدار فرش قرمز پهن کند.

بیشتر بخوانید:

پاگانی هوایرا BC پاچتو تمپستا با قدرت ۸۱۵ اسب بخار معرفی شد

تارا اتوماتیک و سمند نیمه اتوماتیک چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

مرکز آمار میزان رشد تورم فصلی و سالانه خودرو را اعلام کرد

ارزان ترین خودروی آمریکا اعلام شد + قیمت و تصاویر

هیوندای توسان جدید بالاترین امتیاز ایمنی ایالات متحده را دریافت کرد

اختلاف قیمت خودرو در این هفته / داخلی ها چند میلیون تومان گران‌تر شدند؟

قیمت خودروهای چینی چگونه تعیین می‌شود؟ فرمول قیمت‌گذاری خودروهای خارجی




1 دیدگاه

  1. واردات رو با تعرفه صفر آزاد کنید آنوقت حرف از قیمت حاشیه بازار بزنید. در بازار انحصاری با عرضه کم و رشد قیمت ،حرف از آزاد سازی قیمت زدن خبلی روو میخواد والا .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط