پاگانی هوایرا BC پاچتو تمپستا با قدرت ۸۱۵ اسب بخار معرفی شد

از دست ندهید

پاگانی به مناسبت ۱۰ سالگی ابرخودروی هوایرا، نسخه‌ای ویژه با نام پاگانی هوایرا BC پاچتو تمپستا معرفی کرده است که ۸۱۵ اسب بخار قدرت و ۶ خروجی اگزوز دارد.

بیت ران – باورکردنی نیست؛ اما هوایرا در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اکنون پاگانی جشنی به مناسبت ۱۰ سالگی این ابرخودرو گرفته است. به همین مناسبت، سازنده‌ی ابرخودروهای ایتالیایی، نسخه‌ی پاچتو تمپستا (بسته طوفان) را به‌عنوان جانشین بِنی کایولا (BC) یا وارث ابرخودروی زوندا معرفی کرد.

مشخصات فنی پاگانی هوایرا BC پاچتو تمپستا

در نمایشگاه هفته‌ی خودروی مونتری، نسخه‌ی مرموز خودرویی هاردکور با پیشرانه‌ی V12 می‌کوشد ۸ درصد نیروی بیشتری از موتور ۶ لیتری AMG و مجهز به یک جفت توربوشارژ استخراج کند.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta

در حال حاضر خودروی مزبور ۸۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و صدای غرش آن از طریق سیستم اگزوزی جدید با ۶ خروجی و مشابه اگزوزهای بوگاتی لاواچور نوار به گوش می‌رسد.

اگر ارقام مرتبط به قدرت پیشرانه‌ی مذکور کمی آشنا به نظر می‌رسند؛ به این خاطر است دقیقاً همانند هوایرا ایمولا با محدودیت تولید ۵ دستگاه است.

تغییرات آیرودینامیک

در پاچتو تمپستا جدید مواردی بیشتر از ارتقاء موتور و نصب سیستم اگزوز سفارشی می‌بینیم که از آن جمله باید به مجموعه‌ای از تغییرات آیرودینامیک اشاره کرد.

در این ابرخودرو شاهد بهبود اسپلیتر جلو به‌عنوان بخشی از کیت آیرودینامیک هستیم. اما مهم‌ترین تغییر، مرتبط به طراحی مجدد بال عقب و استفاده از باله‌ای با لبه‌هایی مرکزی و یکپارچه است.

خودروی یادشده در مقایسه با هوایرا BC معمولی، دارای ورودی‌های متفاوت هوا، سیستم تعلیق جدید و در نهایت، آسایش و آرامش بیشتری است.

همچنین پاگانی حالت رانندگی نرم جدیدی توسعه داده که جزئیات زیادی در رابطه با سیستم مذکور فاش نشده است. اما می‌توان حدس زد که باعث نرمی و شبیه‌تر شدن پاچتو تمپستا به یک سوپراسپرت V12 خواهد شد.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta

علاوه بر آن، تغییرات جالبی در محیط داخلی نسخه‌ی پاچتو تمپستا رُخ داده؛ اما متأسفانه تصاویر کابین این ابرخودروی زیبا در زمان نگارش این متن منتشر نشده‌ است.

هوایرا پاچتو تمپستا در گردهمایی موتوراسپرت The Quail و در پیست لاگونا سکا به‌عنوان یکی از ۴۰ رودستر هوایرا BC با ۶ خروجی اگزوز حاضر خواهد شد. همچنین پاگانی قطعات و اجزاء کلیدی و مخصوص پیست هوایرا R را نمایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

تارا اتوماتیک و سمند نیمه اتوماتیک چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

مرکز آمار میزان رشد تورم فصلی و سالانه خودرو را اعلام کرد

ارزان ترین خودروی آمریکا اعلام شد + قیمت و تصاویر

هیوندای توسان جدید بالاترین امتیاز ایمنی ایالات متحده را دریافت کرد

اختلاف قیمت خودرو در این هفته / داخلی ها چند میلیون تومان گران‌تر شدند؟

قیمت خودروهای چینی چگونه تعیین می‌شود؟ فرمول قیمت‌گذاری خودروهای خارجی

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط