اختلاف قیمت خودرو در این هفته / داخلی ها چند میلیون تومان گران‌تر شدند؟

از دست ندهید

این هفته نیز قیمت خودرو در بازار بی‌مشتری افزایش یافت. البته این افزایش قیمت، صرفا محدود به برخی از خودروها است. چرا که وانت آریسان افزایش قیمتی نسبت به هفته گذشته تجربه نکرد. در عوض، سمند ال ایکس و پژو ۲۰۶ تیپ دو، هر کدام ده میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

بیت ران – مهدی درفشی: در ابتدای هفته جاری، به رسم شنبه هر هفته که قیمت خودرو بین ساعت ۱۱ تا ۱۳ اعلام می شود، قیمت اکثر خودروهای موجود در بازار اعلام شد.

با بررسی آگهی‌ها و تماس با چند دفتر فروش و نمایشگاه معاملات خودرو، شاهد افزایش قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته شدیم.

البته یکی از نمایشگاه دارها، ادعا کرد که بازار خودرو راکد است و در این شرایط کمتر کسی حاضر به خرید خودروی جدید است. با این حال، قیمت خودرو هر شنبه به صورت آنلاین اعلام می شود!

البته هر چه اصرار کردیم نگفت که چه ارگانی و از چه طریقی قیمت تعیین می کنند. محترمانه با قطع مکالمه و بدون خداحافظی، سوال ما را بی‌پاسخ گذاشت. علی ایحال، در این مطلب به اختلاف قیمت برخی از خودروهای صفر کیلومتر در این هفته نسبت به هفته گذشته می پردازیم.

اختلاف قیمت از دو تا ۱۵ میلیون تومان!

محصولات ایران خودرو

ابتدا به سراغ مقایسه قیمت برخی از محصولات ایران خودرو می رویم. وانت آریسان نسبت به هفته گذشته، افزایش قیمت نداشت. اگر چه خانواده سمند افزایش قیمت داشتند.

سمند ال ایکس بنزینی EF7 در هفته گذشته، حدود ۲۱۵ میلیون تومان معامله شد. اما این هفته با افزایش قیمت ۱۴ میلیون تومانی، این خودرو ۲۲۹ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت سمند ال ایکس بنزینی EF7 نیز این هفته ده میلیون تومان افزایش یافت و به ۲۶۵ میلیون تومان رسید. قیمت نسخه گازسوز این خودرو نیز پنج میلیون تومان افزایش یافت و به ۲۸۱ میلیون تومان رسید.

همانند خانواده سمند، خانواده پژو نیز افزایش قیمت داشتند. پژو ۲۰۶ تیپ دو، هفته گذشته ۲۲۵ میلیون تومان معامله شد. اما امروز این خودرو با افزایش قیمت ۱۲ میلیون تومانی، ۲۳۷ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با چهار میلیون تومان افزایش، به ۲۸۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ صندوقدار هفته پیش حدود ۲۷۵ میلیون تومان معامله شد.

اما هم اکنون در بازار ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی با پنج میلیون تومان افزایش، به ۲۲۰ میلیون تومان رسید.

قیمت نسخه گازسوز این خودرو با هفت میلیون تومان افزایش به ۲۲۵ میلیون تومان رسید. پژو پارس سال هفته گذشته چیزی در حدود ۲۴۵ میلیون تومان قیمت داشت. اما امروز این خودرو در بازار ۲۵۳ میلیون تومان معامله شد. قیمت پژو پارس ال ایکس نیز با افزایش قیمت ده میلیونی، به ۲۹۰ میلیون تومان رسید.

محصولات سایپا

محصولات سایپا نسبت به محصولات ایران خودرو، افزایش قیمت کمتری داشتند. سایپا ۱۱۱ سفید با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته، امروز ۱۴۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت سایپا ۱۳۱ نیز دو میلیون تومان افزایش یافت و به ۱۲۹ میلیون تومان رسید. قیمت سایپا ۱۵۱ نیز با چهار میلیون تومان افزایش، به ۱۴۳ میلیون تومان رسید.

قیمت سایپا تیبا صندوقدار هفت میلیون تومان افزایش یافت و به ۱۴۰ میلیون تومان رسید. تیبا هاچ بک نسبت به هفته گذشته، شش میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو امروز در بازار حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خانواده کوییک نیز همانند سایر خودروها تا حدودی افزایش یافت. قیمت کوییک دنده‌ای معمولی با سه میلیون تومان افزایش، به ۱۶۱ میلیون تومان رسید. کوییک ر نیز نسبت به هفته گذشته، دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو در بازار ۱۶۵ میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

تویوتا برای لندکروزر سری ۴۰ موتور و قطعات یدکی اصلی تولید می‌کند

آزمون موتورهای یورو ۶ در شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو

هیوندای توسان جدید بالاترین امتیاز ایمنی ایالات متحده را دریافت کرد

حذف قرعه‌کشی خودرو استارت می‌خورد / تمام محدودیت‌ها برداشته می‌شود؟

واردات خودرو انحصاری می‌‌شود؟ / شرط «صمت» برای خودروهای خارجی چیست؟

موتور سیکلت گران شد + جدول قیمت روز انواع موتورسیکلت

گروه بهمن و کرمان‌موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار / کدام خودروهای چینی گران شدند؟

پیش فروش جدید سایپا بدون محدودیت و قرعه کشی! / جزئیات قیمت‌ها و زمان تحویل




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط