دناپلاس توربو اتوماتیک باکیفیت ترین و نیسان آبی بی کیفیت ترین خودرو داخلی اعلام شد

از دست ندهید

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، دناپلاس توربو اتوماتیک باکیفیت ترین محصول ایران خودرو و کوییک باکیفیت ترین محصول سایپا شناخته شدند، همچنین نیسان آبی بی کیفیت ترین خودرو تولید داخل است.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در فهرستی باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی در بهمن ماه ۹۹ را اعلام کرد.

کوییک تنها خودرویی که تغییر در کیفیت داشته است

طبق جدول منتشر شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای بهمن ماه در گروه خودروهای سواری و وانت تنها خودرو کوییک از شرکت سایپا نسبت به گزارش دی ماه تغییر کرده است.

کوییک توانسته است با یک ستاره ارتقا به چهار ستاره کیفی دست پیدا کند.

همچنین سه محصول شامل هایما S7 اتوماتیک از شرکت ایران خودرو خراسان، وانت نیسان تکسوز آپشنال و وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال جدیدا در این ماه به لیست اضافه شده اند.

با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودرو سواری ساخت داخل

در شرکت ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک به عنوان با کیفیت ترین خودرو با دریافت پنج ستاره و وانت آریسان با دریافت دو ستاره بی کیفیت ترین خودرو اعلام شده است.

در شرکت سایپا نیز، کوییک به عنوان با کیفیت ترین خودرو با دریافت چهار ستاره و خانواده وانت نیسان با دریافت یک ستاره بی کیفیت ترین اعلام شده است.

ارزشیابی کیفیت خودرو

ارزشیابی کیفی در خودروهای سنگین

بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در بهمن ماه که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) منتشر شده است، وضع خودروهای سنگین اندکی بهتر از خودرو های سواری است.

در گروه خودروهای سنگین، سه خودرو مینی بوس ایسوزو سحر، کامیونت ایسوزو NPR75K و کامیونت الوند نسبت به گزارش های دی ماه یک ستاره کیفی ارتقا یافته اند.

ارزشیابی کیفیت خودرو

تفاوت ستاره های کیفی و ستاره های ایمنی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور را برعهده دارد.

همچنین نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هرخودرو و براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

ستاره های کیفیت

همچنین در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین یک تا ۵ ستاره کیفی را برایشان در نظر می‌گیرد.

هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.

بنابراین این ستاره ها ارتباطی با ایمنی خودرو در تصادفات ندارد و با ستاره های تست تصادف متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

بررسی فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی

فروش جک جی۴ گران تر از نرخ مصوب کارخانه، توسط کرمان موتور

خودروهای جدید سایپا که در آینده رونمایی می شوند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

بحران درمدیران خودرو ادامه دارد؛شماره‌گذاری خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

به دلیل مشکل ایمنی شماره‌گذاری خودروی ام وی ام  ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد. بیت ران -...

پست‌های مرتبط