نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو توسط شرکت رنو معرفی شدند. طراحان رنو از طراحی زشت نسل اول این خودرو و طراحی معمولی نسل دوم آن به یک طراحی پختهتر دست پیدا کردهاند، اما این ارزانترین خودرو اروپا چه ویژگی هایی دارد؟
بیت ران – امین آزاد: شرکت رنو در نسل سوم لوگان که نسل اول آن در ایران به نام تندر ۹۰ شناخته می شود سعی کرده است به طراحی پختهتری دست پیدا کند.
این خودرو نسبت به نسل اول حدود سه هزار یورو در نسخه پایه گرانتر شده است، اما نسبت به نسخه اول دارای موتورهای ضعیفتری است.
تندر ۹۰ که در ایران با موتور ۱۶۰۰ سی سی رنو با قدرت ۱۱۰ اسب بخار معرفی شده بود، حالا دارای سه موتوره است.
مدل پایه این خودرو با یک موتور یک لیتری سه سیلندر راهی بازار خواهد شد.
این موتور تنها ۶۵ اسب بخار قدرت دارد.
همین موتور با توربوشارژ به قدرت ۹۵ اسب بخاری رسیده است و نسخه ال پی جی سوز آن ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
پلت فرم جدید این خودرو پلت فرم بی گروه رنو نیسان است که در نیسان میکرا و رنو کلیو در حال استفاده است.
این پلت فرم جدید طوری طراحی شده است که بتواند خودروهای برقی را هم پوشش دهد.
به همین دلیل احتمالا نسخه های برقی این خودرو هم معرفی خواهند شد که در آن صورت از ارزان ترین خودروهای برقی جهان خواهند بود.
احتمال عرضه نسخه دیزلی با موتور قویتر و نسخه هیبریدی هم وجود دارد.
ساندرو نسل سوم
ساندرو و ساندرو استپ وی هم خطوط طراحی مشابهی با لوگان جدید دارند و این دو خودرو نسبتا از نظر طراحی جذاب تر از لوگان هستند.
رنو، مدل لوگان را بیشتر برای بازارهای اروپای شرقی، ترکیه، آمریکای لاتین و روسیه توسعه می دهد و ساندرو را بیشتر به هدف بازار اروپای غربی طراحی میکند.
این خودرو از تکنولوژیهای جدید کمک رانندگی و همچنین شش کیسه هوا بهره میبرد؛ اما نباید انتظار داشت این تجهیزات روی نسخههای ابتدایی قرار گیرند.
بیشتر بخوانید:
آشغال فرانسوی
اینی که میگی آشغال پرفروش ترین خودردی اروپا و برند رنو دومین برند معتبر و پر فروش اروپا هستش
واقعا اگر مثل نسل اول باشه، ارزش خرید داره خودرویی ارزان اما با کیفیت….
باید دید مسئولان برای رفع تحریم چه خواهند کرد تاوضع اقتصادی ازاین بدترنشود وثبات به اقتصاد کشور برگردد انشالله
هیچ اتفاقی نمی افته.
۴۰ سال دشمنی به همین راحتی میشه دوستی؟
ایران-آمریکا
رابطه ای ترمیم نشدنی.
ما باید دیگه رو پای خودمون وایسیم از این سازمان ملل و اینا آبی برامون گرم نشد
نه به خودروساز های فرانسوی
کاشکی ایران ناسیونال و سایپا رو هم به خارجی ها واگذار بکنن.