رنو کپچر و رنو کلیو هیبریدی جدید؛ خودروهایی که قرار بود به ایران بیایند

از دست ندهید

رنو از نسخه‌ی هیبریدی E-Tech مدل‌های کلیو و کپچر در نمایشگاه خودروی بروکسل بلژیک رونمایی کرد. نسل جدید کلیو  قرار بود در بازار ایران عرضه شود.

بیت ران – در حالی که هر دوی این خودروها نام E-Tech را یدک می‌کشند اما کلیو از یک سیستم هیبریدی معمولی استفاده می‌کند در حالی که کپچر یک خودروی پلاگین هیبریدی است.

استفاده از نیروی کمکی برقی در این خودروها سبب کاهش انتظار دی اکسید کربن و کاهش مصرف سوخت آن‌ها خواهد شد و همزمان مشتریان از لذت رانندگی با یک خودروی برقی نیز بهره مند می‌شوند.

رنو کپچر E-Tech پلاگین هیبریدی می‌تواند در حالت الکتریکی به طور متوسط ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

این مسافت در رانندگی شهری به ۶۴ کیلومتر نیز می‌رسد.

حداکثر سرعت این خودرو نیز در حالت برقی به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مجموعه‌ی هیبریدی این خودرو از یک باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی، دو موتور برقی و یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بنزینی تشکیل شده است.

رنو کپچر

به گفته‌ رنو در ساخت گیربکس این خودرو از فناوری خودروهای F1 الهام گرفته شده است و راننده تعویض دنده‌هایی بسیار سریع و نرم را تجربه می‌کند.

این گیربکس می‌تواند شروع حرکت تنها با استفاده از موتور برقی را هم فراهم کند.

رنو کپچر پلاگین هیبریدی به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این خودرو در هر کیلومتر نیز تنها ۳۴ گرم CO2 تولید می‌کند.

میانگین مصرف سوخت رنو کپچر پلاگین هیبریدی

رنو کپچر پلاگین هیبریدی دارای یک حالت رانندگی به نام Pure است که با فعال کردن آن خودرو تنها با نیروی برق حرکت می‌کند.

در حالت اسپرت نیز در صورتی که باتری‌ها شارژ کافی داشته باشند می‌توان با حداکثر نیروی موتور برقی و موتور بنزینی شتاب گیری کرد.

رنو کپچر

قدرت بالای موتور برقی می‌تواند در سبقت گیری‌ها به کپچر کمک کند.

این خودرو دارای یک حالت E-Save نیز است که استفاده از موتور الکتریکی را محدود می‌کند.

در این حالت خودرو بیشتر از موتور بنزینی استفاده می‌کند تا شارژ باتری‌ برای بعد حفظ شود.

رنو کپچر

رنو کلیو هیبریدی نیز از سیستم هیبریدی مشابه با رنو کپچر استفاده می‌کند.

با این تفاوت که کلیو یک هیبریدی معمولی است و پلاگین نیست.

دیگر اینکه باتری آن کوچک‌تر بوده و ۱.۲ کیلووات ساعتی است.

این خودرو نیز از سیستم بازیابی نیروی ترمز بهره مند است.

گفته شده کلیو هیبریدی ۸۰ درصد رانندگی شهری را در حالت الکتریکی می‌تواند طی کند.

رنو کلیو هیبریدی ۴۰ درصد مصرف سوخت کم‌تری در مقایسه با نسخه‌های عادی خود دارد.

این مدل در حالت تمام الکتریکی هم می‌تواند ۴۳ تا ۴۷ کیلومتر را طی کند.

به جز باتری قدرت موتور دو خودرو نیز متفاوت است.

کلیو ۱۳۸ اسب بخار قدرت دارد، ولی کپچر ۱۵۸ اسب بخار قدرت دارد.

گرچه رنو اشاره‌ای به جزییات نکرده ولی احتمالا تفاوت قدرت دو خودرو مربوط به موتور برقی آن‌ها باشد.

هر دو مدل نیز از نظر طراحی تغییراتی کرده‌اند تا با مدل‌های عادی تفاوت داشته باشند.

رنو به زودی مدل هیبریدی مگان را نیز عرضه خواهد کرد.

این شرکت تا سال ۲۰۲۲ ۱۲ خودروی هیبریدی در خط تولید خود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

توضیحات تکان دهنده کارلوس گون در مورد شرایط زندان های ژاپن




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط