پورشه مشخصات و جزییات دقیق مدل جدید ۹۱۱ توربو S را اعلام کرد. این خودرو با یک موتور ۶۵۰ اسب بخاری به بازار خواهد آمد.
بیت ران – حسین ریحانی: نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از جذابترین خودروهای سوپر اسپرتی است که به زودی وارد بازار خواهند شد.
این خودرو تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.
پورشه به تازگی گالری تصاویر و جزییات کاملی از این خودرو را منتشر کرده است.
این اطلاعات حاوی مشخصات فنی دقیق این خودرو نیز میشوند.
ابتدا با پیشرانه ۳.۸ لیتری قویترین نسخه ۹۱۱ شروع کنیم.
این پیشرانه ۶ سیلندر تخت تویین توربو میتواند ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
ماکزیمم گشتاور این پیشرانه در دور موتور ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راننده قرار دارد.
گیربکس این خودرو نیز به صورت استاندارد از نوع ۸ دنده دوبل کلاچ است.
پورشه این خودرو را به یک سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته و هوشمند مجهز کرده است.
با این مشخصات، پورشه ۹۱۱ توربو S جدید میتواند در زمان ۲.۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز تنها ۸.۹ ثانیه است که از این نظر دقیقا یک ثانیه بهتر از نسل فعلی این خودرو است.
پورشه حداکثر سرعت ۹۱۱ توربو S جدید را افزایش نداده است و همان عدد ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.
طراحی اجزا جدید برای پیشرانه
پیشرانه جدید پورشه از توربوشارژر با هندسه متغیر استفاده میکند.
در این توربوشارژر کمپرسور و توربین در خلاف جهت هم دیگر میچرخند.
سوپاپ wastegate این توربوشارژر نیز از نوع الکترونیکی است تا سرعت پاسخ دهی سریعتری داشته باشد.
پورشه برای کنترل بهتر احتراق در موتور این خودرو اقدام به طراحی انژکتورهای جدیدی نیز کرده است.
با این تغییرات، موتور جدید پورشه ۹۱۱ نه تنها قدرت بالاتری از قبل دارد بلکه سرعت عمل آن در واکنش به پدال گاز نیز بسیار بهتر شده است.
سیستم مکش و خنک کننده هوا در توربو S جدید نیز به طور کامل از نوع طراحی شدهاند.
با این بازطراحی میزان هوای ورودی به موتور افزایش پیدا می کند.
پورشه ۹۱۱ توربو S جدید برای پیشرانه ۶ سیلندر خطی تویین توربوی خود از ۴ ورودی هوا برخوردار است که دو تای آنها در سپر عقب و دوتای دیگ نیز درون محفظه موتور قرار دارند.
آخرین ورژن سیستم مدیریت شاسی پورشه با نام PASM نیز از دیگر امکانات ۹۱۱ توربو S جدید است.
این سیستم سرعت پاسخگویی بالاتری نسبت به قبل دارد.
همچنین کنترل دقیقتری را روی کمک فنرها و سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب اعمال میکند.
آیرودینامیک فعال نیز در بخشهای مختلف این خودرو مانند بالچه عقب دو مرحلهای، ورودیهای هوا در سپر جلو و اسپویلر جلوی دو مرحلهای این خودرو به چشم میخورد.
زمانی که حالت رانندگی این خودرو در وضعیت Sport Plus قرار میگیرد اسپویلر جلو و بالچه عقب به بیشترین میزان خود باز میشوند.
سیستم اگزوز استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S دارای خروجیهای مربعی شکل به رنگ مشکی براق است.
مشتریان به صورت آپشن امکان سفارش سیستم اگزوز اسپرت با دو خروجی بیضی شکل را نیز دارند.
پورشه یک آپشن به نام دیگر به نام اسپرت شاسی نیز دارد که ارتفاع خودرو را ۱۰ میلی متر کاهش میدهد.
بیشتر بخوانید:
پورشه ماکان الکتریکی به بازار میآید
شاسیبلند پورشه کوپه کاین
منبع: carscoops