نسل جدید پژو ۲۰۸ چگونه است ؟

از دست ندهید

در داخل ۲۰۸ جدید نیز پیشرفت‌های چشمگیری روی داده است. پژو صفحه آمپر دیجیتالی خود به‌نام i-Cockpit را ارائه کرده که موجب می‌شود برخی رقبا در مقایسه با این هاچ‌بک جدید فرانسوی، قدیمی به نظر برسند. درکنار این صفحه آمپر دیجیتالی نیز نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی سرگرمی خودرو جای گرفته که در اندازه‌های ۵، ۷ و ۱۰ اینچی ارائه می‌شود. اکثر کنترل‌های خودرو درون سیستم اطلاعاتی سرگرمی ادغام شده‌اند و بنابراین دکمه‌ها و سوئیچ‌های فیزیکی به حداقل رسیده‌اند. در کابین این خودرو سطوح مشکی براق با عناصر فیبر کربنی ترکیب شده درحالی‌که غربیلک فرمان اسپرت با طرح بالا و پایین صاف نیز موجب می‌شود راننده احساس کند داخل هاچ‌بکی اسپرت نشسته است. پژو در نسل جدید ۲۰۸ پلتفرم قدیمی را کنار گذاشته و از CMP استفاده کرده که این تغییر پلتفرم علاوه‌بر اینکه کاهش ۳۰ کیلوگرمی وزن را به همراه داشته، به طراحان و مهندسان امکان بهبود آیرودینامیک را هم داده است. این پلتفرم جدید همچنین راحتی خودرو را هم بهبود بخشیده زیرا میزان سروصدا، ارتعاش و خشکی خودرو نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. پژو برای نسل جدید هاچ‌بک شهری خود یک پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی و یک نمونه‌ی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر دیزلی را در نظر گرفته است. پیشرانه‌ بنزینی خود در سه سطح قدرت مختلف ۷۵، ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. انتقال نیروی نسخه‌ ۷۵ اسب بخاری این پیشرانه صرفاً توسط یک جعبه‌دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخه‌ی ۱۳۰ اسب بخاری این وظیفه بر عهده‌ی یک جعبه‌دنده‌ هشت سرعته‌ی اتوماتیک قرار دارد؛ اما برای نسخه‌ی ۱۰۰ اسب بخاری دو جعبه‌دنده‌ی مختلف ۶ سرعته‌ دستی و هشت سرعته‌ی اتوماتیک قابل سفارش خواهد بود. اما علاوه‌بر این پیشرانه‌ها، پژو برای اولین‌بار نسخه‌ی تمام الکتریکی این خودرو را هم با نام e-208 ارائه کرده است. این نسخه که روی پلتفرم e-CMP ساخته شده، ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو از سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت سود می‌برد. حالت اول برای استفاده‌های روزانه مورداستفاده قرار می‌گیرد درحالی‌که حالت اقتصادی به‌منظور رسیدن به حداکثر بهره‌وری طراحی شده است. در حالت اسپرت نیز خودرو تهاجمی‌تر شده و می‌تواند ظرف ۸.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پکیج باتری‌ ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو در زیر کف صندوق بار جای گرفته‌اند که این یعنی هیچ تأثیر منفی روی فضای بار ندارند. e-208 با یک‌بار شارژ کامل باتری‌ها، طبق استاندارد جدید WLTP اروپا می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر را بپیماید. هنگامی‌که باتری‌ها خالی شوند نیز شارژ کامل آن‌ها با شارژرهای ۷.۴ کیلوواتی، هشت ساعت و با شارژرهای ۱۱ کیلوواتی، پنج ساعت طول می‌کشد. در صورت در دسترس بودن شارژرهای ۱۰۰ کیلوواتی نیز می‌توان تا ۸۰ درصد از باتری‌ها را ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد. پژو تضمین کرده است که باتری‌های این خودرو پس از هشت سال یا پیمودن ۱۶۰ هزار کیلومتر، همچنان ۷۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد. منبع :زومیت  ]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط