میرسلیم درباره قیمت سوخت گفت: مردم بیش از سهمیه را به قیمت واردات بخرند

از دست ندهید

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره قیمت سوخت با پایین خواندن آن و تاکید بر اینکه باید مانع سقوط ارزش سوخت شویم، گفت: مردم بنزین بیش از سهمیه ماهانه را به قیمت واردات بخرند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: در حاشیه برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت خبرنگار بیت ران از سید مصطفی میرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت آینده قیمت سوخت پرسید.

سخنان میرسلیم برای افزایش قیمت بنزین را در یوتیوب بیت ران پلاس ببینید:

وی با بیان اینکه سوختِ خوب گران است و برای سوخت خوب یورو پنج و یورو ۶ باید کار کرد، افزود: باید مواد خوب به سوخت اضافه کرد تا جوابگوی معیارهای یورو ۶ باشد. آن سوخت گران‌تر است. چگونه می‌توان این سوخت را به زحمت و هزینه کردن و تهیه کرد و به ثمن بخس فروخت؟ مدام باید نفت بفروشیم دلار به دست بیاوریم تا سوخت‌ها را مفت بدهیم که آلایندگی‌اش را در حلق مردم کنند. این نمی‌شود و یک بن بست قاطع است.

سال آینده باید ۹ میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه کنیم

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث گران‌تر کردن نیست. باید مانع سقوط ارزش سوخت شویم. سوخت لیتری سه چهار سنت شده. همه چیز را افزایش دادید و سوخت را گذاشتید دارید بر سرش می‌زنید. مصرف روزانه سوخت به ۱۳۰ میلیون لیتر رسیده‌است. فکر کنم با این روند سال آینده باید ۹ میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه کنیم. این خیلی ملانصرالدینی است.

میرسلیم ادامه داد: دلیلی ندارد که الان قیمت سوخت را افزایش دهید، باید به مردم گفت که در محدوده سهمیه ۶۰ لیتری مصرف کنید. اگر مصرف بیش از این می‌خواهید باید به قیمت واردات بپردازید.

وی درباره محاسبه تبعات افزایش قیمت سوخت هم گفت: افزایش قیمت‌ها ربطی به سوخت ندارد. اقتصاد بیماری دارد و با مخدری مثل پایین نگه داشتن قیمت سوخت با ضرب و زور آن را کنترل می‌کنیم. تاثیر بالا رفتن قیمت سوخت روی ترابری طبیعی است.

وی افزود: باید ارزش ریال را بالا نگه داشت. چرا باید گذاشت بر سر قیمت ریال بخورد؟ اگر این اتفاق بیفتد مردم نه افزایش حقوق می‌خواهند نه چیز دیگری. دلار هفت تومانی اول انقلاب، شده پنجاه هزار تومان. چرا وابسته شدیم به دلار؟ بالا بودن قیمت دلار به نفع دولت است، می‌خواهد کسری بودجه را جبران کند. بر سر این کسری بودجه بزنن! دولت باید خدمتگزار مردم باشد.

بیشتر بخوانید:

دنا پلاس پلاگین هیبرید ایران خودرو رونمایی شد + مشخصات فنی و تصاویر

زمان عرضه سورن پلاس گازسوز قویترین خودرو ایرانی اعلام شد

موتور جدید ریرا رونمایی شد + ویژگی‌های اولین موتور سه سیلندر تزریق مستقیم

کوییک اتومات بررسی شد/ ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار ارزش خرید دارد؟

باز هم گرانی در بهمن موتور ؛ ۲ خودرو بدون مجوز ۲۰۰ میلیون تومان گران شدند

بهترین تایر ایرانی کدام است؟ / بررسی تخصصی ویژگی‌های تایرهای ایرانی جهت خرید

کوییک اس صفر بخریم یا پژو ۲۰۶ کارکرده؟/ بررسی فنی و قیمت




5 دیدگاه

    • عزیزم اگر جواب منطقی به این حرف داری بده. این چه ادبیاتیه که به کار میبری؟ هیچ عقل سلیمی این قیمت بنزین را نمی تونه تایید کنه..با هیچ استدلال منطق پذیری نمی تونه..اتفاقا خدا خیرش بده که از هوچی گری آدما نمیترسه و حرفی که همه از زدنش ترس و واهمه دارند رو با صراحت میگه..البته براش گرون هم تموم میشه..

  1. ۶۰ لیتر به کجا میرسه ؟ اول باید خودرو کم مصرف واقعی وارد بشه یا ساخته بشه بعد باید درآمد مردم بره بالا بعد قیمت سوخت آزاد بشه

  2. میرسلیم حرف درستی زده ۵۰ درصد خانواده ها هیچ خودرویی ندارند در حالی که ۵۰ درصد دیگه دارند از یارانه ی سوخت بهره می برند. گناه اون ۵۰ درصدی که خودرو ندارند چیه؟ کل سوخت پاکستان و افغانستان داره از ایران به صورت قاچاق تامین میشه. شغل مرز نشین ها شده کلا قاچاق سوخت و دیگه کار نمی کنند. چرا عاقلانه فکر نمی کنید.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط