قیمت هونگچی H5 در ایران، چین، امارات، بحرین و عربستان سعودی چقدر است؟

از دست ندهید

قیمت هونگچی H5 بی‌ام‌کارز (بهمن موتور) در بازار خودرو ایران دو میلیارد و ۶۲۰ تومان است. البته اگر خریدار مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان بیشتر هزینه کند، می‌تواند از مزایای سه سال سرویس دوره‌ای و سه سال بیمه بدنه بهمن موتور بهره‌مند شوند. اما قیمت این سدان چینی در کشورهای خاورمیانه چقدر است؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – هونگچی H5 از لحاظ محبوبیت، چهارمین سدان میدسایز پرفروش در کشور چین به‌شمار می‌رود. این خودرو که زمانی قرار بود همراه با پرشیا خودرو به بازار خودرو کشورمان وارد شود، حالا در سبد عرضه BM Cars بهمن موتور قرار دارد.

Hongqi H5 از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید این برند ۶۵ ساله چینی قرار دارد. نسل اول این سدان لوکس چینی که تا ۲۰۲۲ تولید شد، یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های چینی در کشورهای مختلف بود.

 

با ورود نسل دوم این خودرو به بازار چین و برخی کشورهای خاورمیانه، موفقیت‌های آن تداوم یافت. به‌طوری‌که ترکیب قیمت ارزان در کنار کیفیت قابل قبول آن باعث شد در چین محبوب‌تر از آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس و ب‌ام‌و سری ۳ باشد. اما هونگچی یک مشکل بزرگ دارد و آن هم ارزش برند آن است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

در واقع هونگچی در میان مردم کشور چین، برندی بسیار شناخته‌شده و قدیمی است. اما این برند در بازارهای دیگر نمی‌تواند قدمت ۶۵ ساله خود را به رخ بکشد. به‌طوری‌که همین فاکتور ارزش برند باعث شد حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، میزان تقاضا برای خرید آن در مقایسه با سایر برندها زیاد نباشد.

اگر سری به وب‌سایت‌های مرجع بزنیم، مشاهده می‌شود که فاکتور ارزش برند و نبود مشخصات فنی چشم‌نواز باعث شد تا این خودرو نتواند موفقیت‌های کم نظیر خود در بازار خودرو چین را در سایر کشورها تکرار کند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس آمار دقیقی از میزان فروش این خودرو ذکر نمی‌کنند. اما از آمارهای موثق فروش این خودرو در چین می‌توان برای سنجش میزان محبوبیت آن استفاده کرد.

آمار فروش هونگچی H5 در بازار خودرو چین
قیمت هونگچی
آمار فروش شش ماه اخیر هونگچی H5 در کشور چین

همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، هونگچی H5 به غیر از اردیبهشت ماه امسال، هر ماه فروشی بالاتر از ۹ هزار دستگاه در ماه ثبت کرده‌است.

همین فروش بسیار بالای این خودرو موجب شد که اکنون نه تنها چهارمین سدان میدسایز چینی باشد، بلکه ۳.۳۷% از سهم بازار این کلاس خودرویی در چین را هم از آن خود کند.

در واقع فروش این خودرو در میان محصولات هونگچی آنقدر بالاست که ۲۵.۷۰% از سهم سبد فروش برند هونگچی در چین متعلق به H5 است.

 

قیمت هونگچی H5 در بازار خودرو چین

قیمت هونگچی

برای بررسی قیمت هونگچی H5، بهتر است از کشور مبداء آن یعنی چین شروع کنیم. این سدان میدسایز از ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان توسط چینی‌ها قابل خرید است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز برابر با یک میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان است. البته چینی‌ها این مبلغ را برای خرید نسخه ۱.۵ لیتری توربو این خودرو پرداخت می‌کنند.

همانطور که می‌دانیم، هونگچی H5 قرار است با موتور دو لیتری توربو به بازار ایران وارد شود. مدل پایه این خودرو با چنین موتوری در چین ۱۷۹ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم معادل یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان است.

قیمت هونگچی

نسخه فول آپشن این سدان هونچگی با موتور دو لیتری توربو هم به قیمت ۲۱۵ هزار و ۸۰۰ یوان در نمایندگی‌های این برند موجود است.

یعنی اگر این مبلغ را به تومان تبدیل کنیم، باید گفت که چینی‌ها برای خرید این نسخه یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان هزینه می‌کنند. در بازار خودرو کشورمان، ما با پرداخت چنین مبلغی می‌توانیم چانگان CS35 پلاس تیپ سه را از بازار خریداری کنیم!

قیمت هونگچی

با توجه به مشخصات نمونه‌های وارداتی از این خودرو به ایران، می‌توان گفت که بی‌ام کارز، نسخه فول هونگچی H5 را انتخاب کرده‌است.

بر همین اساس باید گفت که ما این سدان چینی را یک میلیارد و ۷۹ میلیون تومان از چینی‌ها گرانتر خریداری می‌کنیم! به عبارتی دیگر، شهروندان ایرانی ۷۰/۰۴% پول بیشتری برای خرید این خودرو در مقایسه با شهروندان چینی پرداخت می‌کنند.

گرچه دولت با وضع مالیات‌های بسیار زیاد در گرانی مبلغ فروش نهایی این خودرو به نوبه خود مقصر است، اما سهم بی‌ام کارز بهمن موتور هم در این گران فروشی کمتر از دولت نیست. برای درک بهتر گرانی قیمت هونگچی H5 باید سری به نمایندگی‌های این خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس بزنیم.

قیمت هونگچی H5 در بازار خودرو امارات

هونگچی H5 با موتور دو لیتری توربو در کشور امارات به فروش می‌رسد. قیمت تیپ Luxury این خودرو از ۱۰۹ هزار درهم (یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان) در امارات شروع می‌شود. فول‌ترین تیپ Luxury آن هم ۱۱۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان) قیمت دارد.

تیپ Flaghsip هونگچی H5 در امارت ۱۱۵ هزار و ۹۰۰ درهم به‌فروش می‌رسد که معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. رقم پرداختی اماراتی‌ها برای نسخه فول تیپ Flaghsip هونگچی H5 هم ۱۱۶ هزار درهم (یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان) است.

اگر قیمت تیپ Flagship این خودرو را مبنای مقایسه قرار دهیم، باید گفت که باز هم ما ایرانی‌ها H5 را گرانتر از اماراتی‌ها خریداری می‌کنیم. در واقع تفاوت گرانترین تیپ این خودرو در امارات و ایران یک میلیارد و ۱۹ میلیون تومان است! به عبارتی شهروندان ایرانی ۳۸/۹۲% پول بیشتری در مقایسه با شهروندان اماراتی برای خرید هونگچی H5 پول خرج می‌کنند.

قیمت هونگچی H5 در بازار خودرو عربستان

تیپ Luxury این خودرو در عربستان سعودی از ۱۱۷ هزار ریال (یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان) قابل خرید است. فول‌ترین تیپ این خودرو هم با موتور دو لیتری توربو ۱۲۰ هزار ریال (یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان) قیمت دارد.

قیمت تیپ Flaghsip هونگچی H5 هم با همین موتور در عربستان سعودی از ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ ریال آغاز می‌شود. این رقم معادل یک میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان است. گرانترین تیپ Flaghsip هونگچی H5 هم در آن کشور با پرداخت مبلغ ۱۳۰ هزار ریال (یک میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان) قابل خرید است.

اگر این مدل را مبنا قرار دهیم، باید بیان کرد که تفاوت قیمت این خودرو در عربستان سعودی و ایران برابر با ۸۷۸ میلیون تومان است. به عبارتی دیگر ما در کشورمان ۳۳/۴۹% پول بیشتری برای خرید هونگچی H5 خرج می‌کنیم.

قیمت هونگچی H5 در بازار خودرو بحرین

هونگچی H5 تنها در یک مدل و تریم در بازار خودرو بحرین حضور دارد. تنها تریم فول آپشن این خودرو با موتور دو لیتری توربو در بحرین ۱۱ هزار و ۲۰۰ دینار قیمت دارد. این رقم پس از تبدیل نرخ ارز برابر با یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان است.

قیمت هونگچی

اگر رقم فروش این خودرو را در دو کشور بحرین و ایران مقایسه کنیم، باید گفت که ایرانی‌ها H9 را یک میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان گرانتر از بحرینی‌ها خریداری می‌کنند. به عبارتی دیگر، این سدان چینی در ایران ۴۲/۸۱% گرانتر از بحرین است.

هونگچی H5 در ایران شانسی برای فروش دارد؟

قطعاً در زمان عرضه این سدان چینی به بازار، خیابان‌های کشور مملو از هونگچی H5 بی‌ام کارز نخواهد شد. اما می‌توان عنوان کرد که به عنوان یک سدان باکیفیت چینی، فروش متوسطی را تجربه خواهد کرد.

همانطور که عنوان شد، این خودرو قرار است با قیمت دو میلیارد و ۶۲۰ تومان به بازار خودرو ایران وارد شود. اگر خریدار مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان هم برای مزایای بیشتر آن هزینه کند، رقم نهایی فروش آن به دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان می‌رسد.

پرداخت این رقم توسط ما ایرانی‌ها برای خرید این خودرو در شرایطی است که مردمان کشورهای حاشیه خلیج فارس حدوداً ۵۰ درصد ازرانتر می‌توانند آن را خریداری کنند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

همانطور که می‌دانیم، بازار خودرو کشورهای حاشیه خلیج فارس مملو از برندهای معتبر جهانی است و خریداران می‌توانند آزادانه هر محصولی که تمایل داشته‌باشند را خریداری کنند. اما باوجود آنکه بازار خودرو کشورمان کاملاً در انحصار و استعمار چینی‌ها قرار دارد، اما هنوز هم مجبوریم خودروهای چینی را به چند برابر قیمت جهانی آنها در ایران خریداری کنیم.

نکته تأسف‌بار آن است که هونگچی H5 حتی اگر با رقمی فراتر از ۳ میلیارد تومان در وب‌سایت‌های خرید و فروش آنلاین ایرانی آگهی شود، هنوز هم قیمت آن از یک هیوندای گرنجور مدل ۲۰۱۸ در بازار کمتر خواهد بود.

قطعاً ارزش برند هیوندای دربرابر هونگچی قابل مقایسه نیست و هنوز هم برندهای کره‌ای ارزش بیشتری نسبت به چینی‌ها دارند. اما در نهایت این مصرف‌کننده است که تصمیم می‌گیرد یک سدان چینی را از بازار خریداری کند یا یک سدان کره‌ای کارکرده اما با پرستیژ.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

هونگچی H5 با موتور CA4GC20TD-33 دو لیتری توربو می‌تواند ۲۲۴ اسب بخار نیرو در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور به ۳۴۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۶۵۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس راننده قرار دارد. نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) به محور جلو آن منتقل می‌شود.

هونگچی H5 در فول‌ترین تیپ خود دارای امکاناتی مانند رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده و سرنشین به همراه جانبی و پرده‌ای، ایربگ زانو برای راننده، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل آداپتیو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رادارهای نقاط کور، هشدار برخورد از عقب و جلو، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار خروج از خط، سانروف پانورامیک، نمایشگر پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی، مانیتور لمسی ۱۲.۶ اینچی و… است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

قیمت هونگچی H5 بهمن موتور و شرایط فروش آن رسماً اعلام شد

پیست آزادی بازگشایی شد / شکایت فدراسیون اتومبیلرانی در صورت تکرار پلمپ

آخرین تغییرات در دستورالعمل فروش تایر سواری / ثبت‌ اطلاعات خریدار در سامانه

نرخ مصوب لاستیک قیمت تایر را کاهش داد / مردم لاستیک دولتی را آگهی می‌کنند!

وزیر صمت: تاکسی برقی از همین هفته به شهرهای بزرگ وارد می‌شود

محصولات هوندا در راه ایران / کدام خودروهای هوندا به ایران می‌آیند؟




15 دیدگاه

  1. فقط تنها چیزی که میشه گفت تشکر و قدردانی از مسئولین عزیز هست که بابت رفاه حال ما مردم ایران فقط بهترین راه رو پیش گرفتن لح کردن مردم به روش عالی

  2. اینایی که گفتین درست، ولی اینو اشاره نکردین که یه شهروند بحرینی و عربستانی و چینی و ..‌‌با چند ماه حقوق میتونه بخره و یه شهروند ایرانی بدبخت با چندین سال حقوق میتونه بخره؟ ایرانی بدبخت ترین موجود زمینه

  3. په نه په، می خواستی ما ارزانتر از عربستان و بحرین بخریم؟؟!!! وقتی درامد انها یک دهم ماست، اگر برای ما ارزانتر می شد خیابانها پر ماشین می شد!
    ما باید قدر دان مجلس و دولت باشیم که این همه هوای ما مردم زیاده خواه و ناشکر را دارند.

  4. باز هم مافیای خودرو برنده میدان شدند . انحصار و استعمار و مالیات های سنگین و تعرفه های بی دلیل و باج خواهی های نهاد ها با عناوین مختلف باعث این تفاوت فاحش قیمت است .
    حالا اون ۱میلیارد و نیم هم نداریم ولی اگر به قیمت کشورهای همسایه میومد تاثیر شگرفی روی بازار و نزول قیمت دیگر خودروها میذاشت و اونوقت میتونستیم شاید یه ماشین بهتر و با کیفیت بگیریم .

  5. بدبختانه تراین که همه این کشورها درآمدمتوسط ۵هزاردلاردرماه وبه عبارتی ۲۵۰میلیون درماه دارندوبادرآمد۵ماهشون این ماشین رامیخرنددرحالیکه مابادرآمد۳۰۰ماهمون دراون دنیا هم اگرمتاسفانه درایران باشیم شایدبتونیم بخریم.

    • خدایا مگر ما چه گناهی کردیم که دولت آنقدر اوارز وگمروگی از ما بگیرد این هم ار دولت انقلابی کمک به ملت همیشه در صحنه این است

  6. خودروهای روز چینی در ایران در مقایسه با خارج از کشور زیاد گرون نیست . گرون خودروهای تاریخ گذشته فرانسوی هست رنو کولیوس مدل ۲۰۱۶ در دبی چنده؟۶۰۰ میلیون. در ایران چنده؟۳ میلیارد.پس در نتیجه خودروهای کره ای و فرانسوی گرون هستن نه خودروهای چینی.

  7. مسئولین اول مشکل گاز با مردم رو حل کنن که الان با کمبود گاز مواجه شدند. ماشین هم تازمانی که ایران خودرو و سایپا وجود دارند حل شدنی نیست .

  8. همینه رانت‌هاست که باعث شده جلوی ورود برندهای دیگه خودرو رو بگیرند ، آشغالهای چینی رو دو تا سه برابر میندازن به ملت بدبخت . فقط به فکر پر کردن کیسه ی خودشونن…

  9. عزیز دل شما با توجه به ارزش ریال ایران در مقابل دلار امریکا که پایین ترین ارزش را دارد قیمت گذاری کردین اگه راست میگین ارزش پول رایج این کشورها رو نسبت به دلار قیمت گذاری کنیدتا ببینید اونا چقدر ارزونتر میخرن

  10. البته دو نکته در قیمت ماشین هونگچی در ایران و خاورمیانه حائز اهمیته ..یک ..مگر ۲۰۶ با هونگچی فرقی دارد ۲۰۶ بخرید..دو اینکه چرا یک میلیارد و خورده ای تفاوت قیمت هست به خاطر اینکه کار دشمنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط