پیکاپ KMC T9 به پایتخت رسید / سیر تا پیاز محصول جدید کرمان موتور

از دست ندهید

پیکاپ KMC T9 که در اصل JAC Hunter نام دارد در ابتدا فقط برای بازار داخلی چین تولید شد. اما پس از عرضه اولیه در ژانویه ۲۰۲۱ کمپانی JAC تصمیم گرفت که نسخه فیس لیفت آن را از تیر ماه امسال در بازارهایی مانند استرالیا، آفریقای جنوبی و نیوزلند هم به‌فروش برساند. نمونه‌هایی از این پیکاپ چینی ماه‌ها پیش وارد کرمان موتور شدند و این خودروساز تصمیم دارد تا فروش آن در بازار خودرو کشور را به زودی آغاز کند.

پیکاپ KMC T9

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – کرمان موتور پیش‌تر حضور در بازار پیکاپ‌ها را با محصولی مانند KMC T8 تجربه کرد. از آنجایی‌که پیکاپ‌ها در گروه خودروهای کار و تجاری قرار دارند، قیمت‌گذاری آنها هم توسط عرضه کننده آنها تعیین می‌شود. از همین رو، فروش چنین خودروهایی، سود سرشاری برای خودروسازان داخلی دارد.

برای آشنایی با ظاهر و مشخصات طرح جدید داشبورد در ایران تماشای این گزارش را از دست ندهید:

کرمان موتور KMC T8 را با موتور دو لیتری توربو ۱۷۴ اسب بخاری به فروش می‌رساند که گشتاوری برابر با ۲۹۰ نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیکاپ چینی که حالا جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌است، فقط با گیربکس ۶ دنده دستی به بازار عرضه می‌شود.

با ورود پیکاپ KMC T9 قطعاً جایگاه کرمان موتور در عرضه وانت‌های آفرودی محکم‌تر خواهد شد. خصوصاً آنکه این خودرو هم از منظر قدرت و گشتاور موتور نسبت به T8 قوی‌تر است و هم با گیربکس اتوماتیک آن، می‌توان رانندگی راحت‌تری را تجربه کرد.

پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین در دو تیپ استاندارد و لانگ به فروش می‌رسد. براساس اعلام منابع آگاه، کرمان موتور قصد دارد تیپ استاندارد این پیکاپ چینی را در کشور عرضه کند.

KMC T9 در نمای روبرو کاملاً تهاجمی به نظر می‌رسد. اما در نمای کناری پیداکردن تفاوت‌های این خودرو با T8 بسیار سخت است. در نمای عقب هم همان ظاهر کاملاً ساده KMC T8 در T9 تکرار شده‌است.

مشخصات فنی پیکاپ KMC T9 کرمان موتور

پیکاپ KMC T9

در سال‌های اخیر، تب خرید خودروهای آفرودی در کشورمان بسیار بالا است. بسیاری از خانواده‌ها و جوانان دوست دارند ساعات و روزهایی را خارج از فضای شهری سپری کنند. قطعاً عبور از رودخانه‌های خروشان و گذر از میان جنگل‌های سرسبز، یک خودرو آفرود لازم دارد.

اما از آنجایی که قیمت خرید شاسی‌بلندهای آفرودی بسیار زیاد است، چنین خانواده‌هایی به سراغ پیکاپ‌های چینی رفتند. چینی‌ها هم با شناخت بازارهای مختلف، این کمبود را احساس کردند و مدام با تولید مدل‌های مختلف، حضور در کلاس پیکاپ‌های آفرودی و شهری را ادامه می‌دهند.

 

پیکاپ‌های چینی بازار ایران، قطعاً به دلیل گرانی محصولاتی مانند تویوتا هایلوکس محبوب شدند. وگرنه اگر قیمت یک محصول اصیل با یک چینی درجه چندم یکسان بود، مسلماً تقاضای بازار محصول باکیفیت‌تر و اصیل‌تر را انتخاب می‌کرد.

اما شرایط امروز بازار خودرو ایران بدین شکل است که جوانان و خانواده‌های ما باید با پیکاپ‌های چینی تجربه رانندگی در مسیرهای خارج از شهر را کسب کنند.

پیکاپ KMC T9 کرمان موتور همانند T8 از یک موتور دو لیتری توربوشارژ بهره‌مند است. این موتور که با کد D20TG تولید می‌شود حجمی برابر با ۱۹۹۸ سی‌سی دارد.

این موتور چهار سیلندر توربو، ۲۳۱ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن نیز به ۳۸۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۹۰۰ تا ۳۳۰۰ می‌توان بهترین عملکرد آن را تماشا کرد.

نیرو و گشتاور این پیکاپ چینی توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (AT) به تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌شود. البته JAC Hunter نسخه دیفرانسیل عقب هم در بازار چین دارد.

موتور GDi پیکاپ KMC T9 برای حرکت نیاز به بنزینی با اکتان حداقلی ۹۲ دارد. باک ۷۶ لیتری سوخت آن هم برای پیمایش‌های طولانی کافی به نظر می‌رسد. گرچه هیچ اطلاعاتی درباره میزان مصرف سوخت آن توسط JAC رسماً اعلام نشد.

توانایی‌های خارج از جاده پیکاپ KMC T9

پیکاپ KMC T9

پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین با قفل دیفرانسیل در محور عقب هم به فروش می‌رسد. این امکان در برخی مدل‌های فول و گران قیمت این خودرو استاندارد است. اما در مدل‌های پایه به‌صورت آپشنال به مشتریان عرضه می‌شود.

تعلیق جلوی T9 از نوع Double Wishbone و مستقل است. همانطور که می‌دانیم تعلیق دابل ویشبون نمونه پیشرفته و کامل سیستم تعلیق مک‌فرسون است. این تعلیق از دو طبق بهره‌مند است که باعث می‌شود بازه جابجایی دابل ویشبون از مک‌فرسون بیشتر باشد.

در تعلیق عقب T9 هم Leaf Spring (فنر شمش) غیر مستقل وجود دارد. فنر شمش در تعلیق عقب خودروهایی وجود دارد که کاربری باری و تجاری دارند. این تعلیق گرچه طراحی ساده‌ای دارد و وزن زیادی را می‌تواند تحمل کند، اما سواری خشک و آزاردهنده‌ای را به قسمت عقب خودرو منتقل می‌کند.

ابعاد و اندازه‌های پیکاپ KMC T9

طول، عرض و ارتفاع این پیکاپ چینی برابر است با ۵۳۳۰×۱۹۶۵×۱۹۲۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۳۱۱۰ میلیمتر اعلام شد.

فضای بار این پیکاپ چینی هم طولی برابر با ۱۵۲۰ میلیمتر دارد. عرض این بخش ۱۵۹۰ میلیمتر است و گودی آن به ۴۷۰ میلیمتر می‌رسد.

KMC T9 در مقایسه با T8 پنج میلیمتر طول بیشتری دارد. عرض آن ۸۵ میلیمتر بیشتر است و ارتفاع آن هم ۹۰ میلیمتر زیادتر از برادر کوچک‌تر خود است. فاصله بین دو محور T9 در مقایسه با T8 هم ۲۰ میلیمتر بیشتر است.

امکانات پیکاپ KMC T9

پیکاپ KMC T9

KMC T9 با ترمز پارک برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهایی با ابعاد ۲۶۵/۶۰ به دست مشتریانش می‌رسد. ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده و سرنشین، ایربگ‌های جانبی (در تیپ فول)، سنسور پارک جلو (در تیپ فول) و سنسور پارک عقب هم از دیگر امکانات آن به‌شمار می‌روند.

T9 همچنین با دوربین ۳۶۰ درجه (در تیپ فول)، کروز کنترل معمولی، امکان انتخاب حالات رانندگی، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، روف رک، ورود و استارت بدون کلید و کارگوباکس (در تیپ فول) هم قابل خرید است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به تریم چرم داخلی، نمایشگر ۷ اینچی پشت آمپر، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی شاگرد (در تیپ فول)، گرمکن صندلی‌های جلو (در تیپ فول)، نمایشگر لمسی ۱۰.۴ اینچی، دستیار صوتی، خروجی برق ۲۲۰ ولت و ۶ اسپیکر برای سیستم صوتی (در تیپ فول) اشاره کرد.

KMC T9 با چراغ‌های LED، چراغ Turn Assist، نورپردازی داخلی (در تیپ فول)، سنسور باران (در تیپ فول) و ایرکاندیشن تک نقطه‌ای با خروجی تهویه برای ردیف عقب به دست مشتریان خواهد رسید.

پیکاپ KMC T9

همانطور که مشاهده می‌شود، امکانات رفاهی این خودرو نسبتاً کامل به نظر می‌رسد. گرچه از رادارهای مختلف و هشدار نقاط کور و… در این خودرو خبری نیست، اما باید دید همین سطح امکانات برای این خودرو هم در بازار ایران وجود خواهد داشت یا خیر. چرا که اختلاف قیمت تیپ لوآپشن T9 با فول آپشن آن بسیار زیاد است.

قیمت پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین

پیکاپ KMC T9

ارزانترین تیپ تک دیفرانسیل پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس شرایط ارزی امروز برابر با ۹۰۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

گرانترین و فول‌ترین مدل دو دیفرانسیل آن هم به بهای ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ یوان در نمایندگی‌های JAC توسط چینی‌ها قابل خرید است. این رقم هم پس از تبدیل نرخ امروز معادل ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است.

در روزهای اخیر قطعات CKD این خودرو جهت شروع روند مونتاژ KMC T9 توسط کرمان موتور ثبت سفارش شدند. نمونه‌هایی از این خودرو هم اکنون در کشور حضور دارند تا روند دریافت تأییدیه‌ها و استانداردها را طی کنند. اما با چنین برچسب‌های قیمتی در بازار خودرو چین، متاسفانه نباید منتظر یک پیکاپ چینی ارزان قیمت از سوی کرمان موتور باشیم.

بیشتر بخوانید:

پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ / سنگین‌تر و ضعیف‌تر از نیسان آبی!

مزدا ۳ بهمن موتور در یک قدمی بازار / راهنمای جامع مزدا ۳ چینی در ایران

قیمت لاستیک در بازار افزایشی شد + قیمت لاستیک‌های پرمصرف به چه رقمی رسید؟

مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در این شرایط آغاز می‌شود

تغییرات عمده در سورن پلاس ایران خودرو / از ایمنی تا مصرف سوخت




4 دیدگاه

  1. این کارگاه مونتاژ لگن پاره های چلغوز چینی
    که اسم خودش را هم گذاشته کرمان موتور
    آخه چه گلی بر سر این کشور گذاشته
    ۲۵ ساله که درجا میزنه و هیچ پیشرفتی هم در راستای
    استقلال صنعت خودروسازی کشور نداشته
    و بود و نبود کرمان موتور چه فرقی برای ما دارد ؟

  2. بنام خدا.کرمان موتور، هواپیمایی ماهان، بانک گردشگری و…..همگی زیر مجموعه موسسه خیریه ؟!؟!مولی الموحدین هستند. توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

داستان نامگذاری شرکت مزدا و پایه گذار آن که عاشق ایران بود/دانستنی های خودرو

داستان نامگذاری شرکت مزدا از سوی پایه گذار آن که عاشق ایران بود را در ادامه بخوانید. بیت ران - امین...

پست‌های مرتبط