هیوندای Ioniq 6 در ترکیه معرفی شد / قیمت عجیب سدان برقی هیوندای در ترکیه

از دست ندهید

دقایقی پیش هیوندای Ioniq 6 رسماً در کشور ترکیه رونمایی شد. این سدان الکتریکی کره‌ای که سال گذشته میلادی به عنوان خودرو سال جهان انتخاب شد، قرار است در دو تیپ به دست خریداران ترک برسد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – هیوندای قیمت تیپ Progressive این سدان الکتریکی را برای بازار خودرو ترکیه ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار لیر تعیین کرد. براساس نرخ تبدیل ارز ۱۸۳۰ تومانی لیر امروز، این رقم برابر است با ۳ میلیارد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. نکته جالب این است که با پرداخت چنین مبلغی در بازار خودرو ایران می‌توان تویوتا پریوس تیپ C فول شرکتی مدل ۲۰۱۷ را خریداری کرد!

تیپ Progressive هیوندای Ioniq 6 با یکبار شارژ کامل می‌تواند تا ۴۳۰ کیلومتر را بدون توقف حرکت کند. توان این نسخه از Ioniq 6 ۱۵۱ اسب بخار اعلام شد و گشتاور آن نیز به ۳۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

هیوندای Ioniq 6

توان و گشتاور این تیپ توسط گیربکس تک سرعته اتوماتیک به محور عقب این خودرو منتقل می‌شود. هیوندای در جریان رونمایی از این خودرو الکتریکی در استانبول اعلام کرد که شتاب تیپ Progressive این خودرو، ۸.۸ ثانیه است.

دومین تیپ هیوندای Ioniq 6 قابلیت انتقال نیرو و گشتاور موتور خود را به چهار چرخ این سدان الکتریکی دارد. این تیپ که با یکبار شارژ کامل قادر است تا ۵۱۹ کیلومتر پیمایش داشته باشد، ۳۲۵ اسب بخار توان دارد. گشتاور خروجی موتورهای برقی آن نیز به ۶۰۵ نیوتن‌متر می‌رسد.

هیوندای Ioniq 6

هیوندای قیمت تیپ پیمایش طولانی این سدان برقی را ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار لیر اعلام کرد. این قیمت پس از تبدیل نرخ ارز معادل ۵ میلیارد و ۷۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود. در بازار خودرو کشورمان، با پرداخت چنین مبلغی می‌توان تویوتا C-HR هیبرید مدل ۲۰۱۸ و سانگ‌یانگ رکستون مونتاژی G4 مدل ۱۴۰۰ را خریداری کرد!

قابلیت شارژ سریع فوق‌العاده در هیوندای Ioniq 6

هیوندای برای لذت رانندگی بیشتر با خودروهای الکتریکی، پلتفرم ویژه‌ای با نام E-GMP را تولید کرد. این پلتفرم فوق‌العاده موجب شد تا دست طراحان این برند برای دیزاین یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان باز باشد.

نکته بسیار با اهمیت درباره هیوندای Ioniq 6 این است که فقط با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان به اندازه پیمایش ۳۵۱ کیلومتری انرژی در باتری‌های آن ذخیره کرد.

این خودرو در ایستگاه‌های شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی ترکیه در ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. هیوندای Ioniq 6 همانند برادر خود Ioniq 5 قابلیت شارژ باتری تا ۸۰۰ ولت را دارد. این سدان برقی هیوندای بدون نیاز به آداپتور اضافی تا ۴۰۰ ولت سرعت شارژ سریع را در ایستگاه‌های شارژ شهری ساپورت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سیل انصراف متقاضیان خرید شاهین با گیربکس اتوماتیک در راه است؟

ارز با منشا خارجی، تنها راه حل تسریع واردات خودرو / بانک مرکزی موافقت کرد

آزادسازی قیمت خودرو و جزئیات جدید آن

وزیر گردشگری: سفر عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران مجاز شد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط