سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شبانه حذف شد / عرضه مستقیم از ۸ مهر

از دست ندهید

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به کلی حذف شد. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت از تغییر روش فروش خودرو و حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد. او گفت: عرضه مستقیم خودرو توسط خودروسازان انجام و عرضه جدید از هشتم مهر ماه شروع می‌شود.

بیت‌ران – منوچهر منطقی در گفتگوی خبری تصریح کرد: روش فروش خودرو تغییراتی داشت. سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد. از همین رو دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود. روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

معاون وزیر صمت گفت: عرضه جدید خودرو از هشتم مهر ماه شروع می‌شود. روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

کار سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی چه بود؟

سامانه فروش خودرو، به عنوان یک وب‌سایت و پلتفرم آنلاین، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد. هدف اصلی این سامانه، ساماندهی بازار خودرو در کشور و ایجاد شفافیت در فرآیند فروش خودروها بود.

این سامانه به شکل یکپارچه و متمرکز، فرآیند فروش خودروهای داخلی را مدیریت می‌کرد. یعنی از طریق قرعه‌کشی و تخصیص خودرو به متقاضیان، خرید و فروش خودروها را تنظیم می‌کرد.

برای ثبت نام و شرکت در فرآیند فروش خودرو از این سامانه، متقاضیان می‌بایست در مدت زمان‌های تعیین شده‌، به این وب‌سایت مراجعه و برای خرید خودرو اقدام می‌کردند. این سامانه در مراحل مختلف توسط وزارت صمت تنظیم و به‌روزرسانی می‌شد تا به تعادل در بازار خودرو کمک کند.

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی با برنامه‌ریزی فاطمی امین، وزیر سابق صمت، شروع شد. نوبت اول فروش در سامانه یکپارچه در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و ۹ شرکت خودروساز داخلی و مونتاژکاران در آن شرکت کردند.

در دوره اول عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه بیش از ۹۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و بدون قرعه‌کشی، خودرو به متقاضیان داده‌شد. نوبت دوم سامانه یکپارچه در اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد و متقاضیان ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت حساب وکالتی به نام سازمان حمایت نزد بانک‌ها افتتاح کردند. در دوره دوم، ۲۳ مدل خودرو عرضه شد و متقاضیان اولویت خود را انتخاب کردند.

درحالی‌که بسیاری از متقاضیان هنوز خودروهای خریداری شده‌از این سامانه را تحویل نگرفتند، مهدی تقدیسی مدیر این سمانه گفت: همه خودروها تا پایان سال ۱۴۰۳ تحویل داده‌می‌شوند و هیچ اولویتی در سال ۱۴۰۴ برای این مرحله وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

هیوندای Ioniq 6 در ترکیه معرفی شد / قیمت عجیب سدان برقی هیوندای در ترکیه

سیل انصراف متقاضیان خرید شاهین با گیربکس اتوماتیک در راه است؟

ارز با منشا خارجی، تنها راه حل تسریع واردات خودرو / بانک مرکزی موافقت کرد

آزادسازی قیمت خودرو و جزئیات جدید آن

وزیر گردشگری: سفر عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران مجاز شد




1 دیدگاه

  1. از قدیم بما میگفتن یک قانون بد بهتر از بی قانونی است!متاسفانه تو مملکت ما بی قانونی محض بر همه امور مستلی شده و این خودش یک شوک روحی روانی و موج استرس رو بر مردم تحمیل میکنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط