سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ در نمایشگاه خودرو ژنو قطر رونمایی شد

از دست ندهید

سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ حاصل زحمات شبانه‌روزی محمدرضا احمدی است. فردی متخصص که توانست با همکاری موسسه آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان (ATVI) و شرکت ENTOP، این خودرو را به نمایشگاه خودرو ژنو قطر برساند. سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ گرچه یک خودرو مفهومی است، اما یک نمونه Runing یا قابل حرکت است. محمدرضا احمدی تلاش دارد تا با جذب سرمایه‌گذاران خارجی، آن را به مرحله تولید برساند.

مصاحبه اختصاصی بیت‌ران با طراح سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ را در یوتیوب بیت‌ران پلاس ببینید.

بیت‌ران – محمدرضا احمدی که نام او را در طول سال‌های اخیر در کنار سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ شنیدیم، طراح این خودرو مفهومی است. البته تیمی حدوداً ده نفره در پشت پرده و در بخش مهندسی این خودرو مشغول به کار بودند تا در نهایت این خودرو قادر به حرکت باشد.

همان‌طور که عنوان شد، سیمرغ فعلاً یک خودرو مفهومی است. یعنی یک محصول تجاری کامل نیست. اما با استفاده از یک موتور ۱.۸ لیتری تویوتا که حدوداً ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند در جاده‌ها و خیابان‌ها به‌صورت نمایشی حرکت کند.

سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ

شاسی این خودرو برگرفته از هیچ خودرو دیگری نیست. محمدرضا احمدی می‌گوید که این شاسی اسپریس‌فریم است و کاملاً توسط تیم مهندسی ENTOP طراحی و تولید شد.

از آنجایی که تیم طراحی و تولید سیمرغ از ابتدا با مشکلات مالی روبرو بودند، برای حضور این خودرو مفهومی به نمایشگاه خودرو ژنو قطر، حدود ۱۳۰ هزار دلار کمک نقدی جمع‌آوری شد.

اما این کمک نقدی به تنهایی کافی نیست. بلکه شرکت ENTOP قصد دارد با حضور در این رویداد خودرویی مهم، بین ۲۸ تا ۳۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

این سرمایه به شرکت ENTOP کمک می‌کند که سه دستگاه از این خودرو را تولید کند. دو دستگاه از آنها قرار است مراحل تست و دریافت مجوزها را پست‌سر بگذارند. اما یک دستگاه از سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ قرار است در مسابقات ۲۴ ساعته LeMans حضور پیدا کند.

چرا سوپراسپرت افغانستانی سیمرغ خودرو مهمی است؟

ده‌ها نمونه مفهومی توسط ایران خودرو، سایپا و دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در ایران تولید و رونمایی شدند. به جرأت می‌توان گفت که هیچ خودرو مفهومی ایرانی‌ای از منظر کیفیت تولید در حد و اندازه‌های سیمرغ نبود.

طراحی و تولید نمونه پیش‌تولید و رانینگ یک خودرو براساس هر پلت‌فرمی، پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد. از طراحی و مدل‌سازی تا ساخت و تولید نمونه نهایی عملیاتی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

حال باتوجه به اینکه فقط کمتر از ده نفر در ساخت و تولید سیمرغ مشارکت داشتند، باید اضافه کرد که این خودرو در کشوری بوجودآمد که هیچ عقبه‌ای از ساخت خودرو ندارد. یعنی شروع از صفر مطلق!

بیشتر بخوانید:

قیمت ساینا S سایپا دوباره افزایش یافت / قیمت ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۲

هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۶ تا ۱۹ آبان ماه برگزار می‌شود

ری را برقی به زودی رونمایی می‌شود / توضیحات مدیرعامل جتکو درباره خودروهای برقی

پیکاپ چانگان هانتر شرکت زامیاد به تهران رسید / همه چیز درباره Changan Hunter




20 دیدگاه

    • بخدا قسم دراین مدت عمرم.. اینچنین دستاورد صنعتی وطرح هنری زیبا در کشوری که سالهاست درگیر جنگ می‌باشد وبا دستان خالی ..ماریسا بس شاهکار …….زنده باد جوانان باغیرت وبا همت افغانستان 👌..🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫

  1. این که چیزی نیست یه ایرانی بوگاتی رو تک نفره فقط از رو عکس و مشخصاتش ساخته فیلمش داخل یوتیوب هست

      • بخدا قسم دراین مدت عمرم.. اینچنین دستاورد صنعتی وطرح هنری زیبا در کشوری که سالهاست درگیر جنگ می‌باشد وبا دستان خالی ..ماریسا بس شاهکار …….زنده باد جوانان باغیرت وبا همت افغانستان 👌..🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫🇦🇫

      • تشکر فراوان از خبرنگار بیتران پلاس…که مصاحبه بسیار دلنشین وبدون حاشیه. بدور از قومیت ونژاد انجام دادند… باور کنید دراین هیاهوی پر التهاب و مهاجرت ….آنچنان دلمان از خوشحالی این دستاورد شاد شد ….که از خوشحالی اشک بر چشمانم سرازیر شد …..به امید موفقیت همه جوانان کشورم افغانستان 👌🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🇦🇫🇮🇷

    • خب بنده خدا اونو که همه میتونن سرمایه اش باش چرا نشه حتا اینی که ساخته شده هیچ کپی برداری ای نشده اینش مهمه دوست عزیز دقت کن

    • بوگاتی که شما ساختید کپی است
      وطراحی سیمرغ در جهان تک است فهمید
      کاپی با چیز که اصل است خیلی فرق داره

  2. جالبه که حکومت متعصبشون بودجشو خرج چرت وپرتهایی مثل ورزش سیاسی و تفریحات بالا نشینان و سمینار های مفتزح نمی کنه و یه مقداری به علم و تکنولوژی بها میده.

    • زنده باد جوانان باغیرت وبا عزت و پرتلاش…کشور عزیزم افغانستان…..به امید پیشرفت و سربلندی همه جوانان پارسی زبان… بخدا قسم ای هنر صنعتی کاریست بس شاهکار.. زنده باد افغانستان 👌🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🇦🇫🇮🇷💞

  3. آرزو ها مان از سوعیس و کره جنوبی شدن به افغانستان شدن باید تغییر کند .. شما نهار خوردین…

  4. خب خودرو سازان ایران بدون دخالت عزرائیل تمامی سرنشینان همراه با راننده و جمعی از حضار تماشاگر و چندین خودرو دیگه رو به اون دنیا انتقال میدن

  5. کیفیت و نگاه ماریان واقعی ۱۰۰%سوپر اسپرت شاسی ویژه و مخصوص بدون کپی طراحی زیبا،،حالا که تونسته سوپر اسپرت بسازه شاسی بلند و سدان وغیره…هم میتونه حمایت کنید حتی با یک لایک کامنت

  6. ازاین باید نتیجه گرفت که افغانستانی ها اگر بخواهند میتانن ازپیشرفته ترین کشورها هم جلو بزنن ینو بارها به جهانیان ثابت کردن آرزوی موفقیت های هرچی بیشتر برای جوانان افغانستان میکنم.

  7. عالی ،این کشور از صفر مطلق شروع کرده کار خودرو سازی رو واقعا جای تحسینه ،اگه تجربه و سرمایه همراه رو میداشتند حتما یه ماشین فضایی میساختند ،آفرین شون.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط