تست تارا وی سه – Tara v3 را برای اولین بار در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
وزیر صمت گفت چرا باید به خودروسازها رانت دهیم و بعد قیمت آنها را کنترل کنیم؟
این اظهار نظر عباس علی آبادی نیت اصلی صمت را دربارهی بحث قیمت کارخانهای خودرو نشان میدهد.
خط تولید موتور جدید شاهین؛ شاهین سایپا با این موتور متحول می شود؟ پاسخ در آپارات بیت ران:
خودروسازان باید روی پای خودشان بایستند
کارشناسان بارها بر سیاست غلط صمت دربارهی قیمت گذاری دستوری تاختهاند. آنها تاکید کردهاند دیکته قیمت به شرکتهای خودروساز اصلیترین دلیل تولید زیان انباشته در این شرکتها است. کارشناسان معتقدند قیمت گذاری دستوری سبب شده، تا شرکتهای خودروساز محصولات تولیدی خود را زیر قیمت تمام شده، بفروشند و این اتفاق بنیه مالی آنها را به شدت کاهش دادهاست.
طراحی داخلی جدید پژو پارس ضعیف است؟ پاسخ این پرسش در ویدیوی کانال یوتیوب بیت ران پلاس:
قیمت خودروها بدون توجه به عرضه و تقاضا دیکته میشود
کارشناسان به معاملهای که سالهاست میان شرکتهای خودروساز و سیاستگذار اتفاق افتاده، اشارهمیکنند و میگویند دولتها طی بیش از یک دهه اخیر از یک طرف بازار را بهصورت انحصاری به خودروسازان دادهاند. و از طرف دیگر هر وقت شرکتهای خودروساز دچار چالش مالی میشوند با ترزیق منابع مالی ارزان قیمت از مسیر وامهای بانکی به صورت مُسکنوار مشکل نقدینگی در گردش خودروسازان را حل میکنند. اما در مقابل این امتیازها علاوهبر تعیین مدیران عامل برای ایران خودرو و سایپا، قیمت محصولات تولیدی آنها را با ساز و کاری غیر از نظام عرضه و تقاضا به آنها دیکته میکنند.
حال در این شرایط وزیر صمت میگوید چرا باید به خودروسازها رانت دهیم و بعد قیمت آنها را کنترل کنیم.
رمزگشایی از این صحبتهای وزیر نشان میدهد که مدیر ارشد صمت در دور جدید قصد دارد تا زیر میز معامله اسلاف خود با خودروسازان بزند. به نظر می رسد علی آبادی قصد دارد در مقابل تعطیل کردن سیاست قیمت گذاری دستوری و وام های ارزان قیمت به شرکت های خودروساز، قیمت گذاری دستوری و تعیین مدیران عامل را متوقف کند.
تست وحشتناک دنا پلاس توربو اتوماتیک در کانال یوتیوب بیت ران پلاس:
درهای بازار خودرو بهروی برندهای جهانی خودروساز باز خواهد شد؟
آن طور که وزیر صمت دولت سیزدهم می گوید خودروسازان باید روی پای خود بایستند. این به آن معناست که درهای بازار خودرو بهروی برندهای جهانی خودروساز باز خواهد شد. و خودروسازان باید در یک فضای رقابتی به دنبال کسب سهم بازار برای محصولات تولیدی خود باشند.
البته علی آبادی همچنان بر تداوم سیاست تعرفه ای برای ورود محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز تاکید می کند. این مساله را می توان به نوعی آوانس صمت به خودروسازان قلمداد کرد هر چند که استفاده از اهرم تعرفه توسط سیاست گذار در سایر بازارها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا – تست و بررسی خودرو شاهین سایپا در یوتیوب بیت ران پلاس:
هر چه هست نیت سیاست گذار خودرویی، آزادسازی قیمت خودرو در مبدا است و این مساله بارها به انواع مختلف بیان شده است. البته فراموش نکنیم پایان دادن به سیاست قیمت گذاری دستوری در ادوار پیشین نیز از سوی وزرای صمت مطرح شده اما هنگامی که پای عمل به میان آمده این مساله به حاشیه رانده شده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم عباس علی آبادی تا چه حد به سخنان خود در باب پایان دادن به رانت شرکت های خودروساز وفاودار می ماند؟
بیشتر بخوانید:
قیمت شاهین اتوماتیک CVT تیپ G تعیین شد
خرید لاستیک دولتی بارز / عرضهای که شروع نشده تمام شد!
تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل
مدیرعامل سایپا: امکان تبدیل حواله خودرو فقط با مدل بالاتر
تعطیلی بهمن موتور حقیقت دارد؟ احتمال توقف عرضه فیدلیتی، ریسپکت و دیگنیتی
قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ اعلام شد
منبع:اکوایران
کسی مخالف آزاد سازی نیست ! ولی آزادسازی می خواید فقط برا خودرو ساز باشه ؟!!! آزاد سازی برای مردم هم باید باشه ! آزاد سازی برای مردم چیه ؟ اینه که تعرفه های گمرکی بردارن ! نمیشه که قیمت هاشون ببن بالا ولی از این طرف هم اجازه ورود اصولی ندن! واردات هم آزاد سازی بشه ، ببینیم کی کوییک میخره ۳۷۰ تومن یا شاهین ۶۴۲ تومن!
دقیقا این دولت به امید حق علیه باطل انشالله به زودی از ایران میره و مردم نفسی میکشند اصلا اندازه ماهی هم فکر نمی کنن و خودشون رو جای مردم نمیزارن الان من کارمند بخوام از النود برم دنا یا تارا بگیرم باید چی کنم؟
👍👍👍
بله این دوستمون درست اشاره کرد، اگه قراره قیمت خودرو آزاد باشد و قیمت گذاری توسط خود خودروساز تعیین بشه ما هم با این امر موافقیم به شرطی که واردات خودرو هم بدون تعرفه گمرکی آزاد بشه تا رقابت بین خودروسازان داخلی و خارجی شکل بگیره و روزبروز شاهد کاهش قیمت و بالا رفتن کیفیت خودرو باشیم، در غیر اینصورت خودروسازان باید جهت جبران زیانهای خود بجای افزایش قیمت هزینه ها و پاداش مدیران را کاهش دهند.انحصار در تولید و قیمت خودروسازان مردم را مایوس از خرید کالاهای آنها خواهد کرد.
اولا همین بحث تعرفه روی خودرو غیر ایرانی به تنهایی دست همه مصرف کنندهها رو کوتاه میکنه و تا وقتی تعرفه صد و هشتاد درصدی هست کی میتونه با پول سورن و پارس و فلان خودرو غیر ایرانی بخره؟ همین الانشم ارزونترین خودرو غیر ایرانی (چینی) از گرونترین خودرو داخل قیمت بیشتری داره
دوما هم اقا در مورد این ویدیوهایی که از یوتیوب میذارین تو صفحات درنظر بگیرید که وقتی بدون وی پی ان میایم تو سایت این ویدیو ها رو نمیشه دید، حتی نمیشه روش کلیک کرد و رفت یوتیوب با وی وی ان هم که کلا لود نمیشه سایت. کنار ویدیو لینکشم بذارین که ادم بتونه تو تب جدید بازش کنه دیگه.
با آزاد کردن قیمت بساط دلالی و دوبرابر و سه برابر فروختن فرغون هتی داخلی برچیده میشود چینی ها هم که معلوم الحال هستند و یک کاردستی بشمار میروند که نه ظاهر دارند نه باطن مردم دیگر سمتکچینی نمیروند و داخلی ها به طراحی قرن پیش مناسب استفاده امروزی نیستند بگذریم که قوای ۸رونی آنها و سیستم های حرکتی منسوخ و در هیچ کجای جهان استفاده نمیشود
موضوع اینجا است مگر وزیر چه کاره است که راجب خودرو ساز اظهار نظر میکنه سیاست های جدید برای خودش تدوین میکند و از آرزوهایش سخنرانی میکند با آمدن وزیر بعدی مجددا سیاست ها عوض میشود و با نرخ روز سخنرانی میکنند و مردم را سر کار میگذارند .