اتومبیلرانی در ایران به بن‌بست می‌رسد؟ / اتهام کالای قاچاق به خودروهای ورزشکاران

از دست ندهید

در روزهای گذشته طی اتفاقی باورنکردنی، چندی از ورزشکاران رشته‌ اتومبیلرانی در کشورمان با اتهام تملک کالای قاچاق روبرو شدند. منابع آگاه به بیت‌ران اعلام کردند که بسیاری از خودروهای ورزشکاران به جرم کالای قاچاق بودن توقیف و روانه پارکینگ‌ها شدند. موضوع مهم این است که فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تاکنون هیچ اقدامی در جهت رفع این بحران برای ورزشکاران نکرده‌است.

ورزش اتومبیلرانی در ایران
عکس: محمد حسینی

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – ساعاتی پیش منابع آگاه و موثق به بیت‌ران اعلام کردند که بسیاری از خودروهای مسابقه‌ای ورزشکاران اتومبیلرانی در ایران توقیف شدند.

بسیاری از خودروهای مسابقه‌ای در ایران، در سوله‌ها و مراکزی که در اطراف تهران حضور دارند برای مسابقه تجهیز می‌شوند. شمار زیادی از رانندگان این ورزش در کلینیک‌های تخصصی خود، خودروهایشان را برای روزهای مسابقه مهیا می‌کنند.

برخی از این رانندگان نه تنها به‌کار تجهیز و آماده‌سازی خودرو خود مشغول هستند، بلکه این خدمات را به ورزشکاران دیگر هم ارائه می‌دهند.

عکس: محمد حسینی

یکی از رانندگان قدیمی ورزش اتومبیلرانی در ایران، آقای آرش خامنه است که اتفاقاً یک مرکز آماده‌سازی خودروهای مسابقه‌ای نیز در اختیار دارد.

در روزهای گذشته، او و برخی از رانندگان به اتهام تملک کالای قاچاق وارد بحرانی جدی شدند. تمامی خودروهای مسابقه‌ای او و بعضی از رانندگان توسط عوامل مرتبط به پارکینگ هدایت شدند و حالا شمار زیادی از ورزشکاران این ورزش به عنوان قاچاقچی به دنبال راه چاره برای برون رفت از این چالش هستند.

عملکرد فدراسیون در این بحران چه بود؟
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران
عکس: صفحه رسمی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در اینستاگرام

طبیعتاً در چنین شرایطی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بلافاصله می‌تواند با مکاتبه با دستگاه‌های قضایی، این ماجرا را ختم به خیر کند. اما منابع آگاه اعلام کردند که این فدراسیون تاکنون هیچ عملی در جهت رفع این مشکل انجام نداده است.

مسئولین فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در این روزها مشغول بازسازی پیست اتومبیلرانی آزادی هستند. فدراسیون در رسانه‌های خبری خود شبانه روز در حال انتشار تصاویر نصب فنس، تعویض صندلی‌ها و بازسازی تنها سرویس بهداشتی در پیست است که امری بسیار خداپسندانه به‌شمار می‌رود.

اما بازسازی پیست اتومبیلرانی آزادی زمانی‌که دیگر ورزشکاری برای حضور در آن وجود نداشته باشد، امری بیهوده است. مسلماً چالش توقیف خودروهای مسابقه‌ای ورزشکاران مختص به چند نفر نخواهد بود و به‌زودی همه‌گیر خواهد شد.

منابع آگاه اعلام کردند که مسئولین فدراسیون به‌جای شروع مکاتبات قضایی با نهادهای مرتبط به ورزشکاران اعلام کردند که اول مقامات قضایی باید از آنها درخواست همکاری داشته باشند.

افراموش نکنیم که به دلیل تخلفات مالی و اداری، رأی نهایی «محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی» برای رئیس فدراسیون همچنان پابرجاست. مازیار ناظمی البته ماه‌ها پیش عنوان کرد که دستور توقف این رأی را گرفته‌است.

اما پرونده‌ای که کنار رفتن مازیار ناظمی از ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی را تهدید می‌کند همچنان مفتوح است. این بدان معناست که در هر زمانی امکان رای صادر شده‌در آن وجود دارد. مگر اینکه این رای به طور کن لم یکن اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت‌های جدید سایپا همه را غافلگیر کرد / اطلس و ساینا گران‌تر از ۲۰۷ و پارس!

کارخانه تسلا در ترکیه راه‌اندازی می‌شود؟ / گفتگوی اردوغان و ماسک در نیویورک

جیکو ۷ کراس‌اوور جدید چری برای بازار خودرو ایران / راهنمای جامع JAECOO 7

قیمت اطلس G و چهار محصول جدید دیگر سایپا اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط