لامبورگینی Lanzador الکتریکی با ۱۳۴۱ اسب‌بخار قدرت معرفی شد

از دست ندهید

لامبورگینی Lanzador الکتریکی به عنوان یک خودرو مفهومی با ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت معرفی شد. لامبورگینی اعلام کرد که نمونه تولیدی این خودرو برقی در سال ۲۰۲۸ به بازار می‌آید که مستقیماً با فراری پروسانگوئه وارد رقابت خواهد شد.

لامبورگینی Lanzador

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: همه ما لامبورگینی را با موتورهای V12 می‌شناسیم. این برند ایتالیایی تاریخچه‌ای غنی از خودروهای اسپرت دوازده سیلندر دارد. اما با رونمایی از کانسپت لامبورگینی Lanzador به نظر می‌رسد آینده این برند را هم خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.

 

لامبورگینی لانزادور ۲+۲ فقط یک تمرین طراحی نیست. بلکه نگاهی زودهنگام به اولین خودروی الکتریکی این خودروساز است که در سال ۲۰۲۸ به عنوان یک رقیب جدی برای سایر خودروهای الکتریکی گرانقیمت، وارد بازار می‌شود.

لامبورگینی Lanzador

لانزادور با خودروهای مانند فراری Purosangue و رولزرویس Spectre رقابت خواهد کرد. به همین دلیل باید عملکردی شبیه به عملکرد فراری Purosangue و ظاهر و ابعاد جذاب رولزرویس Spectre را در یک پکیج داشته‌باشد.

قدرت شگفت‌انگیز ۱۳۴۱ اسب بخاری Lanzador

طراحی جسورانه، کابین آینده‌نگرانه و به ویژه قدرت شگفت‌انگیز ۱۳۴۱ اسب‌بخاری تضمین می‌کند که این خودرو، حتی با نبود موتور V12 هم یک لامبورگینی با اصالت می‌تواند باشد.

لامبورگینی Lanzador یک کانسپت است. به همین دلیل جزئیات دقیق زیادی از پیشرانه الکتریکی در زیر پوست جسورانه‌ این خودرو وجود ندارد. لامبورگینی می‌گوید که Lanzador دارای دو موتور برقی با خروجی فوق‌العاده بالا خواهد بود که نیرو را به تمام چرخ‌های این خودرو منتقل خواهد کرد.

این موتورها توسط یک “باتری با عملکرد بالا که همچنین محدوده پیمایش طولانی را تضمین می‌کنند” تغذیه می‌شوند. اما تأکید می‌کنیم که جزئیات درباره عملکرد این خودرو مفهومی محدود هستند.

با این حال، لامبورگینی به یک عدد قابل توجه اعتراف می‌کند: لانزادور دارای یک مگاوات قدرت خواهد بود. یعنی تعداد اسب‌ بخار خروجی موتورهای برقی این خودرو چهار رقمی است.

آیرودینامیک فعال در لامبورگینی Lanzador

لامبورگینی Lanzador

لانزادور از سیستم Aerodinamica Lamborghini Attiva استفاده می‌کند که شامل اسپویلرهای متحرک، تیغه‌های جانبی در عقب و دیفیوزر بزرگ است.

این سیستم به Lanzador کمک می‌کند که با کنترل تیغه‌های فعال (در اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب) با کمترین مصرف انرژی ممکن به حرکت خود ادامه دهد.

سیستم تعلیق فعال نیز در لامبورگینی Lanzador حضور دارد. این سیستم از کمک‌های بادی، دمپرهای تطبیقی و چرخ‌های فرمان پذیر در محور عقب تشکیل شده‌است.

به غیر از این، سیستم توزیع دقیق گشتاور به پخش کردن‌قدرت به موتورهای جلو و عقب کمک می‌کند. این سامانه علاوه بر ارسال قدرت به محور جلو و عقب، نیرو موتورهای الکتریکی را به سمت راست و چپ خودرو هم تنظیم می‌کند تا Lanzador در زمان عبور از پیچ‌ها، تعادل بهتری داشته‌باشد.

لباس گاوبازها برای لامبورگینی Lanzador

لامبورگینی Lanzador

لانزادور نسبت به لامبورگینی‌های موجود تناسبات منحصربه‌فردی دارد. این خودرو عناصر فوق‌العاده خاص مدل Revuelto و همه‌کاره بودن Urus را در یک ترکیب خاص ارائه می‌کند.

این کار با افزایش فاصله این خودرو از سطح زمین شروع می‌شود و کاربری خودرو را در جاده‌های ناهموار (یا مسیرهای ورودی به کافی‌شاپ) بهبود می‌بخشد.

لامبورگینی Lanzador

با این حال، احتمالاً باید به نسبت‌های جدید در این خودرو عادت کرد. به عنوان یک فرم جدید در خط تولید محصولات لامبورگینی، لانزادور کمی بلند و ناپیوسته به نظر می‌رسد.

باید به این نکته توجه داشت که رنگ سیاه زیر بدنه هم به کاهش ارتفاع دیداری این خودرو کمک می‌کند. یعنی اگر به قسمت‌های آبی نگاه کنید، سایه یک هایپرکار را خواهید دید.

ارتفاع لانزادور حدود ۱۰ سانتیمتر پایین‌تر از Urus است. گویی لامبورگینی خطوط Revuelto را ساده‌تر و مدرن‌تر کرد. با این حال Lanzador را شاید حتی بتوان جذاب‌تر از Revuelto دانست که دارای خطوط بی‌شماری در بدنه خود است. احتمالاً لامبورگینی‌های بعدی هم از همین سبک طراحی جدید در Lanzador استفاده خواهند کرد.

با وجود تناسبات جدید و شکل مدرن شده‌اش، لامبورگینی Lanzador هنوز هم دارای چندین نشانه طراحی مخصوص لامبورگینی است. قوس‌های هندسی Marcello Gandini (طراح افسانه‌ای خودروهای لامبورگینی) بر روی چرخ‌ها (مانند Countach) و نمای جانبی با شکل حرف Y که یادآور ورودی هوا یک لامبورگینی موتور میانی است را می‌توان به وضوح دید.

سقف، با وجود ابعاد و اندازه کافی برای سرنشینان عقب، همچنان از المان‌های یک لامبرگینی کوپه بهره‌مند است. در آخر می‌توان به چراغ‌های شش‌گانه لامبورگینی Lanzador اشاره کرد که شباهت بسیار زیادی به Murcielago و Sian دارد.

فضای داخلی فضایی لامبورگینی Lanzador

لامبورگینی Lanzador

برای افرادی که تمایل به دیدن درب‌های دراماتیک لامبورگینی را دارند، Lanzador خبر بدی دارد. در این خودروهای از درب‌های بازشونده رو به بالا خبری نیست و درب‌های آن به صورت سنتی باز می‌شوند.

درب‌های بسیار بزرگ Lanzador، دسترسی به فضای داخلی این خودرو کوپه مانند را آسان‌تر می‌کنند. صندلی‌های عقب در این خودرو مفهومی قابل تنظیم است و راننده و سرنشین کناری هم با یک المان Y شکل شناور بسیار مدرن از هم جدا شدند.

یک نمایشگر لمسی در مقابل سرنشین کناری وجود دارد که از طریق آن می‌توان به بخش سرگرمی خودرو دسترسی داشت. یک کلاستر دیجیتالی هم روبروی راننده است که سنت لامبورگینی را حفظ کرده‌است. یعنی حتی عقربه‌ها هم به شکل ساعت ۶ در آن قرار گرفتند. درست مانند لامبورگینی‌های V12.

لامبورگینی Lanzador

نکته قابل توجه در درون لامبورگینی Lanzador این است که در آن خبری از مانیتورهای لمسی نیست. در عوض، کابین آن مملو از دکمه‌های مختلف است که حس رانندگی با یک لامبورگینی اصیل را تقویت کند. حتی کلید استارت افسانه‌ای خودروهای لامبورگینی هم در همان جای همیشگی‌اش قرار دارد.

پوشش‌های دوست‌دار محیط زیست

لامبورگینی Lanzador

کابین این خودرو همچنین مملو از مواد دوستدار محیط زیست است. طبق اظهارات لامبورگینی پوشش صندلی‌های پشمی Merino از پشم گوسفندان استرالیایی که هر سال کوتاه می‌شوند درست شده‌است که کاملاً تجدیدپذیر هستند. اگرچه شاید برخی از مدافعان حقوق حیوانات ممکن است بیان کنند که گوسفندان فقط به دلیل خریداری توسط انسان‌ها نیاز به اصلاح پشم دارند!

دوخت داشبورد پشمی، پنل درب‌ها و روکش صندلی‌ها از نخ‌هایی هستند که از نایلون بازیافتی تولید شده‌اند. همچنین فوم صندلی از پلاستیک بازیافتی تولید شد که برای کاهش ضایعات تولید آن از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده شد.

لامبورگینی همچنین از چرم دباغی پایدار به صورت بسیار زیادی در کابین این خودرو استفاده کرد که با استفاده از آب باقی‌مانده از تولید روغن زیتون پردازش شدند.

آب باقی‌مانده از تولید روغن زیتون به دلیل اسیدیته بالا و اثر سمی گیاهی، باید در تاسیسات فاضلاب تصفیه شود. اما می‌توان از آن به جای مواد شیمیایی برای تولید چرم‌های دباغی هم استفاده کرد. لازم به ذکر است که کشور ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید روغن زیتون است.

حرکت به سمت خودروهای پاک

لامبورگینی Lanzador

لامبورگینی Lanzador آخرین مدرکی است که نشان می‌دهد صفات جدید کربن‌زدایی به این شرکت هم رسیدند. لامبورگینی رویه جدید تولید خودروهای خود را Direzione Cor Tauri (حرکت به سمت ثور) می‌نامد.

درخشان‌ترین ستاره در صورت فلکی ثور (Cor Tauri) است که در لاتین به معنای قلب گاو نر است. لامبورگینی به Cor Tauri به عنوان نمادی رویایی اشاره می‌کند که ردپای کربن در محصولات آن را کاهش خواهد داد. لامبورگینی باور دارد که این کار روح گاو نر محصولات این برند را که فروچیو لامبورگینی خلق کرده بود، از بین نمی‌برد.

تمام خودروهای لامبورگینی تا پایان سال ۲۰۲۴ به نحوی برقی خواهند شد. لامبورگینی Lanzador هم در سال ۲۰۲۸ به عنوان چهارمین مدل در خط تولید این خودروساز (و اولین خودروی برقی آن) وارد بازار خواهد شد.

Lanzador با مشخصاتی نزدیک به این مدل مفهومی در نزدیکی مقر این شرکت در Sant’Agata Bolognese تولید خواهد شد. این خودروساز ایتالیایی در حال برنامه‌ریزی برای استخدام کارمندان اضافی برای پشتیبانی از توسعه و تولید خطوط جدید خودروهای EV است.

قیمت نهایی لامبورگینی Lanzador هنوز مشخص نیست. اما با توجه به آنکه ارزانترین لامبورگینی اکنون قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارد و مدل Revuelto کمتر از ۶۰۰ هزار دلار نیست، نباید انتظار داشت که Lanzador خودرو ارزانی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

بادی کیت لاماری ایما X فابریک است یا در تهران تولید می‌شود؟ / ماجرای انتشار یک فیلم

ورود ۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر ‌کشور

جزئیات آیین‌نامه واردات خودرو دست دوم اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط