لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور چه مشخصاتی دارد؟ / بررسی تخصصی و تصاویر

از دست ندهید

لاماری ایما هیبرید کراس اوور ۱۶۸ اسب بخاری جدید آرین پارس موتور است که احتمالاً به زودی به بازار می‌آید. این خودرو روز قبل در حاشیه جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور معرفی شد و در صورت تأمین ارز، شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.لاماری ایما هیبریدبیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: لاماری ایما هیبرید محصول مهمی برای آرین پارس موتور بشمار می‌رود. چراکه هم دارای یک موتور هیبریدی است و هم از لحاظ ظاهری، نمونه فیس لیفت و جدیدی Lamari Eama در ایران خواهد بود.

نکته مهم درباره زمان عرضه این خودرو آن است که ظاهراً هنوز ارز لازم برای عرضه این خودرو به بازار تأمین نشده‌است. از همین رو، مسئولین آرین پارس موتور در زمان رونمایی از لاماری ایما X عنوان کردند که در انتظار همکاری دولت هستند.

لاماری ایما هیبرید

البته همانطور که می‌دانیم، تأمین ارز خودروسازان دیگر برعهده وزارت صمت نیست و خودروسازان باید از محل صادرات ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند.

لاماری ایما هیبرید نسخه فیس‌ لیفت و به‌روز این کراس اوور چینی در کشور مبداء است. طبیعتاً حضور این خودرو در بازار باعث می‌شود که پس از مدت‌ها خودرویی جدید در بازار خودرو کشورمان عرضه شود.

لاماری ایما هیبرید

همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، نمای خارجی این کراس اوور هیبرید شباهت بسیار زیادی به لامبورگینی Urus دارد. می‌توان گفت که دانگ فنگ در نمای ظاهری این خودرو کمی زیاده‌روی کرد. اما نمای داخلی لاماری ایما هیبرید با نسخه معمولی و X این خودرو تفاوتی ندارد.

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۵۹۵×۱۸۶۵×۱۶۸۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۷۱۵ میلیمتر می‌رسد. حجم باک محزن سوخت این خودرو نیز ۵۵ لیتر است.

نسخه هیبریدی لاماری ایما از یک موتور ۱۴۹۳ سی‌سی چهار سیلندر استفاده می‌کند. این موتور که با کد DFLZM یا ۴E15T تولید می‌شود در دور ۵۵۰۰ می‌تواند ۱۶۸ اسب بخار نیرو تولید کند.

گشتاور این موتور توربو هیبرید نیز به ۲۸۰ نیوتن‌متر می‌رسد که از دور ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ در دسترس راننده قرار دارد. نیرو و گشتاور موتور لاماری ایما هیبرید از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به محور جلو این کراس اوور منتقل می‌شود.

اما این موتور به تنهایی منبع تولید انرژی در لاماری ایما هیبرید نیست. بلکه یک موتور سنکرون مغناطیسی دائمی با کد TZ220XYL هم در این خودرو وجود دارد.

این موتور الکتریکی که با روغن خنک‌کاری آن انجام می‌شود، به تنهایی ۵۵ کیلووات قدرت دارد و تا ۱۶ هزار دور در دقیقه می‌تواند کار کند.

قدرت تولیدی موتور الکتریکی لاماری ایما هیبرید در مجموعه سه‌گانه باتری‌های لیتیوم پلیمری این خودرو به حجم ۲ کیلووات ساعت ذخیره می‌شوند. باتری‌های این خودرو با گردش آب به دور آنها خنک می‌شوند و قابلیت Braking Energy Recovery System (شارژ در زمان ترمزگیری) را دارند. لازم به ذکر است که ولتاژ خروجی باتری این کراس اوور، ۳۴۹ ولت است.

به غیر از این، قابلیت Multistage Energy Recovery System هم برای شارژ باتری‌های این خودرو وجود دارد. یعنی می‌توان تنظیم کرد که در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز کاهش سرعت خودرو برای شارژ آنها چقدر تند یا کند باشد. این قابلیت در بسیاری از خودروهای شهری کوچک مانند MINI هم وجود دارد.

امکانات رفاهی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

در فضای داخلی لاماری ایما هیبرید، همان دیزاین و المان‌هایی را می‌بینیم که پیش‌تر در ایما لوآپشن و نسخه X آن قابل مشاهده بود.

امکاناتی مانند ایربگ راننده و سرنشین کناری، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم تولید صدای خودرو برای عابران پیاده (VSP)، ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، ترمز پارک برقی و TPMS بخشی از امکانات ایما هیبرید به شمار می‌روند.

فضای داخلی لاماری ایما هیبرید

سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب HD (دوربین ۳۶۰ در نسخه فول)، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری و کروز کنترل در همه تیپ‌های لوآپشن و فول‌آپشن این کراس اوور هیبرید وجود دارند.

اما امکاناتی مانند هشدار خروج از خط (LDW)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، چراغ جلوی تطبیقی، هشدار باز شدن‌درب (DOW)، هشدار وجود موانع در زمان حرکت رو به عقب (RCTA)، دستیار تغییر مسیر (LCA) و تشخیص نقاط کور (BSD) فقط در تیپ فول‌آپشن این خودرو وجود دارند.

لاماری ایما هیبریدایما هیبرید همچنین به هشدار خستگی راننده، فرمان چند منظوره، دسته‌دنده الکترونیکی، ایرکاندیشن اتوماتیک با خروجی ردیف عقب، فیلتر PM2.5 تهویه، Skylight، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز مجهز است.

علاوه بر این موارد، برف‌پاکن عقب، درب صندوق عقب برقی و صندلی‌های برقی راننده (۱۰ جهت) و سرنشین کناری (۸ جهت) هم در لیست امکانات رفاهی این کراس اوور قابل مشاهده هستند.

قیمت لاماری ایما هیبرید در چین و رواندا

لاماری ایما هیبریدلاماری ایما هیبرید به قیمت ۳۶ میلیون فرانک رواندا، در آن کشور به فروش می‌رسد. این رقم بدان معناست که برچسب قیمتی Eama HEV در آن کشور حدود ۳۴ هزار دلار خواهد بود. البته مشخص نیست که چقدر از این قیمت شامل مالیات و هزینه‌های گمرکی شده‌است.

اما قیمت اصلی این خودرو در بازار خودرو چین ۱۵۱ هزار و ۸۲۵ یوان است. براساس نرخ تبدیل ارز این رقم معادل یک میلیارد و ۳۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است. در نتیجه شاید آرین پارس موتور بتواند این کراس اوور هیبریدی را زیر دو میلیارد تومان به فروش برساند.

لاماری ایما هیبرید به عنوان یک کراس اوور شهری با مصرف سوخت ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. اگر از شباهت‌های ظاهری این خودرو با لامبورگینی اوروس چشم‌پوشی کنیم، باید گفت که ایما هیبرید یک محصول کاملاً به‌روز در بازار خودرو ایران خواهد بود.

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید در ایران بی‌رقیب نخواهد بود. محصولات فونیکس از قبیل تیگو هشت پرو هیبریدی و تیگو هفت پرو پلاگین هیبرید رقبای آتی آن در بازار خودرو کشور هستند. ایما هیبرید از لحاظ توان و گشتاور موتور از هر دو رقیب مدیران خودرویی خود ضعیف‌تر است.

هنوز قیمت کراس اوورهای هیبریدی مدیران خودرو در بازار مشخص نیست. از همین رو، اگر مدیران آرین پارس موتور موفق به واردات لاماری ایما هیبرید به کشور شوند، باید این محصول را با قیمت خوبی به دست مشتریان برسانند.

بیشتر بخوانید:

خودرو شاهین نخستین محصول استاندارد سایپا شد

سدان برقی کرمان موتور در خانه دولت / همه چیز درباره خودرو KMC J7 EV

۸ جنگنده نسل ششم هوشمند با بال‌های پهپادی را بشناسید

آئین‌نامه واردات خودروهای حمل‌ و نقل عمومی تصویب شد

خودروهای هیبریدی و برقی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت رونمایی شدند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط