قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ / قیمت‌گذاری سهند در مراحل پایانی

از دست ندهید

قیمت سهند پارس خودرو در بازار قرار است نزدیک به اطلس و کمی بالاتر از ساینا S باشد. منابع آگاه به بیت‌ران اطلاع دادند که این محصول جدید پارس خودرو از لحاظ قیمت بین ساینا S و شاهین G قرار خواهد گرفت.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: قیمت سهند پارس خودرو در بازار مهم است. چرا که بسیاری از متقاضیان از ظاهر قدیمی ساینا S خسته شدند و منتظر ورود این خودرو جدید به بازار هستند.

بیشتر بدانید: تیپ های سهند پارس خودرو حذف شدند / کاتالوگ جدید سهند منتشر شد

 

آخرین به‌روز رسانی:

«قیمت سهند پارس خودرو ، شرایط فروش و زمان تحویل + مشخصات فنی» اینجا کلیک کنید.

ساعاتی پیش منابع آگاه به بیت‌ران اطلاع دادند که روند قیمت‌گذاری اولیه سهند رو به اتمام است و به زودی قیمت این خودرو جدید توسط شورای رقابت اعلام خواهد شد. اما پیش از اعلام قیمت این خودرو، با بهره‌گیری از اطلاعاتی که منتشر شد، می‌توان قیمت سهند را تخمین زد.

قیمت مصرف کننده ساینا S روز قبل توسط سایپا به طور رسمی اعلام شد. سایپا بهای نهایی این خودرو را ۲۴۸/۷۲۶/۰۰۰ تومان اعلام کرد و تحویل آن هم ۹۰ روز پس از تکمیل روند ثبت‌نام است. از سویی دیگر، قیمت شاهین G توسط سایپا ۴۲۵/۱۶۶/۰۰۰ تومان اعلام شد.

 

میانگین قیمت کارخانه ساینا اس و شاهین G رقم ۳۳۶/۹۴۶/۰۰۰ تومان است. یعنی احتمالاً قیمت سهند پارس خودرو بیش از ۳۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. اما سوال این است که آیا پرداخت مبلغ بالاتر نسبت به ساینا اس برای خرید سهند منطقی است؟

تفاوت‌های ساینا اس و سهند پارس خودرو

همانطور که در تصاویر نیز پیداست، سهند در نمای جانبی هیچ تفاوتی با ساینا ندارد. تغییر چهره این خودرو صرفاٌ در نمای جلو و عقب صورت گرفت.

همانطور که اطلس قرار است به مرور زمان جانشین کوئیک شود، سهند هم به مرور جای ساینا در خطوط تولید را پر خواهد کرد. پس به این سدان اقتصادی باید به چشم یک خودرو فیس‌لیفت نگاه کرد و با محصولی کاملاً جدید رو به رو نیستیم.

خودروساز ایرانی در تولید سهند تلاش دارد موتوری ارتقاء یافته،‌طراحی ظاهری و داخلی جدید و آپشن‌های کامل‌تری نسبت به ساینا به خریدار ارائه کند. سهند هم اکنون در خط تولید پارس خودرو قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود عرضه آن به بازار به نیمه دوم ۱۴۰۲ موکول شود.

در بخش داخلی نمی‌توان سهند را یک خودرو به روز محسوب کرد. اما در مقایسه با تریم داخلی ساینا S، سهند با بهره‌گیری از مانیتور و داشبورد جدید، کاملاً از ساینا اس بهتر جلوه می‌کند.

متقاضیان سهند می‌توانند خودرو خود را به صورت تریم دو رنگ هم خریداری کنند. البته این مورد احتمالاً به عنوان یک آپشن در زمان خرید این خودرو لحاظ خواهد شد.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می‌کند. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می‌شود، ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد.

یکی از مهمترین تفاوت‌های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش‌تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت.

این احتمال وجود دارد که سامانه VVT در موتور سهند پارس خودرو باعث شود صدای موتور در مقایسه با ساینا و کوئیک کمتر باشد.  ضمن اینکه پارس خودرو از نمد درب موتور برای صداگیری بیشتر موتور در این خودرو استفاده می‌کند.

 

بیشتر بدانید: تیپ های سهند پارس خودرو حذف شدند / کاتالوگ جدید سهند منتشر شد

قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است ۹۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به ۱۳۸ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴ هزار در دسترس قرار دارد.

این موتور چهار سیلندر ۸ سوپاپه مگاموتور از بالانسر جدیدی استفاده می‌کند که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. لازم به ذکر است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره‌مند خواهد شد.

این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی در حال تولید است و فعلاً خبری از جعبه‌دنده CVT شش سرعته (تعویض مصنوعی) در سهند خبری نیست. اما این احتمال وجود دارد که با توجه به شراکت جدید سایپا با DAE چین، سهند مجهز به گیربکس اتوماتیک این برند شود.

بیشتر بخوانید:

نیسان زامیاد به کنیا می‌رود / نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد

شرایط فروش ساینا S، کوئیک S و کوئیک R ویژه سامانه یکپارچه منتشر شد

شرایط پیش فروش محصولات MVM تحویل ۹۰ روزه منتشر شد / لیست قیمت تیر ۱۴۰۲

قیمت محصولات ام‌وی‌ام مدیران خودرو با هزینه‌های جانبی اعلام شد

ماموت خودرو؛ میزبان خدمات محصولات رنو در ایران شد




26 دیدگاه

  1. قیمت اگه حدود حداقل ۲۷۰ ونهایوحداکثر۲۹۰میلیون باشه میشه آدم رمق کنه بخره وگرنه بالای ۳۰۰میلیون نمی ارزه بخری

    • سلام و خدا قوت
      طراحی جلوش رو از نیمرخ نگذاشتی احتمالا بد نباشه ولی عقبش رو واقعا خراب کرده چرا اینقدر ماشینو کشیده پایین. مثل این کره‌خر فانتزیهای پاکوتاه شده. خب راحت میشد طراحی شبیه ماشینهای فست‌بک رو درآورد و حداقل یه ابتکار در طراحی واخلی کرد.. چرا جسارتشو نداشتی و بین سقف و کاپوت عقب رو زاویه ۱۰۰درجه دادی.. نیازی نبود خب.. خیلی بد شده.

  2. شورای رقابت و سایپا هنوز کوئیک gx رو قیمت گذاری نکردن.چه جواب برای ما ثبت نامی ها دارن بدن؟
    از سایت بیت‌ران خواهش دارم پیگیر قیمت کوییک gx هم باشن. ما در سردرگمی به سر میبریم

  3. شما دنبال این هستید که قیمت راگران کنید به فکرقشرکم درامدنیستیدبه فکرسودکلان خودهستیدماشین باکیفیت پایین چندسال تولیدمیکنیدبعدمیگوییدغیراستاندارداستپس اگرمسعولین ایران خودرو وسایپاچراازخیابان هاجمع نمیکنید

  4. بااین قیمت‌های گران هیچکس توان خریدن ندارن،

    قیمت خودروهای داخلی را خیلی خیلی گران کردند، مردم باید چند سال کار کنند تا شاید بتونن یک ماشین بخرن،

    واردات خودرو به کشور را برای همه مردم آزاد کنید.باتشکر

  5. دیگه گفتن از ما نشنیدن از شما عادی شده صادقانه در مقابل این دو خودروساز من که تسلیم شدم.طوری شده فقط باید بگیم چشم تو درست میگی ( سایپا،ایرانخودرو) کاری از دستمون بر نمیاد ولی یه چیزی به این مسیولین که در راس این داستان قرار دارن بگم گاهی به ریا هم شده دلتون به حال این قشر کارگری هم بسوزه

    • سلام.تو رو خدا به ملت رحم کنید،مگه چه خبره اینم ماشین تولید کردید اونم به این قیمت.نه مدلش خوبه نه کیفیت.کمی به کیفیت خودرو دقت کنید.مثل ساینا بدقیافه هست.حداقل از خودروهای خارجی تقلب می‌کردید.یه کمی این ور اونورشو کج کردن چند میلیون گذاشتن روش.

  6. الان داخل رنج قیمت ۳۰۰ میلیون میشه سورن پلاس
    پژو پارس و رانا پلاس رو خرید که هم از نظر موتوری خیلی سر تر هستند هم پلتفرم
    فکر کنم بازار خوبی نداشته باشه فقط در صورتی بازار خوبی برای این ماشین میشه تصور کرد که کیفیت خیلی خوبی داشته باشه که این هم بعید هست
    و از طرفی آپشن هایی هم که ذکر شده برای تیپ فول هست و تیپ معمولی با قیمت ۳۰۰ خیلی طرفدار پیدا نمیکنه

  7. سال ۸۹ دلار هزار تومن بود و مزدا ۳ هم ۶۰ هزار دلار یعنی ۶۰ میلیون تومان تو ایران فروخته می‌شد، من همون سال رفتم کربلا، تو کربلا مزدا ۳ به عنوان تاکسی سوار شدم . خدا شاهده راننده می‌گفت ماشینش رو۲۰ هزار دلار معادل ۲۰ میلیون تومان ایران خریده، یعنی سه برابر قیمت فروخته می‌شد

  8. هر خودرویی که سایپا بسازه از پراید و تیبا وکوییک وساینا و شاهین واطلس وسهند همه موتورهاشون یکی است فقط ظاهرشان تفاوت دارد آسمان و زمین را بگردیم سایپا همین یک موتور را دارد تازه اونم تو تحریم هستیم ۱۰۰/قطعاتش از چین میاد ایران خودرو هم همین است

  9. نام اصلی اینخودرو سهند نیست ونام ان پراید تیباست فرزند خوانده مادر ی بنام پراید وپدری بنام تیبا چون موتور پراید است واتاق تیبا ومقداری چشم وابروی ان بزک دوزک شده ودرواقع همان پراید تیباست فقط خدا کند کیسه هوای درجه ده چینی باعث زوال جمعیت وکم کردن ان نشودبله واجب است چون جمعیت کشورم موردتهدید ومحدودشدن توسط ارابه سازان داخلی است

  10. ای کاش موتور های سهند وشاهین ۱۶ سوپاپ میشدن.
    قیمت سهند نهایتا تا ۲۷۰ میلیون بیشتر نمی ارزه.

  11. سلام
    چرا ترمز عقب کاسه ای هست؟
    لطفا ترمز هر ۴ تا چرخ ها دیسکی باشه که تصادفات به حداقل برسه ، ترمز کاسه ای به درد نمیخوره

  12. هم قیمت تیبا هاچ بک باشه می ارزه و بنظر من اگر روی ۲۰۰ تومن بفروشند شاید بشه سمتش رفت وگرنه بالاتر این اصلا ارزششو نداره و با توجه به سپر و چراغ اگر تصادفی کنه قطعات جانبی و ظاهری خیلی گرون درمیاد واسه مشتری فقط چون گازسوزه شاید ترغیب بشه مشتری وگرنه بنزینی باشه قطعا محصولات هم رده ی ایران‌خودرو واقعا بهتر این هستند

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط