بیمه‌ شخص ثالث منوط به پرداخت عوارض آزادراهی خودرو شد

از دست ندهید

مفاصا حساب عوارض آزاد راهی از امروز شرط بیمه‌ شخص ثالث خودروها شد. عباس بیات سرمدی مدیرکل بهره‌برداری از آزادراه‌ها پیش از این درباره موانع الکترونیکی شدن همه آزادراه‌ها گفت: گلوگاه‌های کافی که دریافت عوارض را به صورت ۱۰۰ درصدی تضمین کند به تنهایی از سمت پلیس شدنی نیست. بیمه هم باید ۱۰۰ درصد پای کار بیاید.

بیت‌ران – به بیان مدیرکل بهره‌برداری از آزادراه‌ها، بیمه‌ها باید در هنگام ارائه خدمات بیمه‌ای و صدور بیمه‌ شخص ثالث، از کاربران، مفاصای پرداخت عوارض آزادراهی بگیرد. اگر بیمه به این جریان ملحق شود کمک شایانی می‌کند. سرمایه‌گذارهای آزادراهی هم دیگر بهانه‌ای نخواهند داشت که این کار را انجام ندهند.

حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیمه‌ای هم برای این موضوع جلو آمدند. تا جاییکه قائم مقام بیمه مرکزی اعلام کرد شرط جدید صدور بیمه‌نامه شخص ثالث از ۱۷ تیرماه، احذ مفاصا حساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی خواهد بود.

در این راستا بیات سرمدی نیز اظهار کرد: به‌منظور اجرای تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی، با برگزاری جلسات متعدد از سوی بخش خصوصی و دولتی سازکارهای مناسب به منظور تسهیل اجرای قانون پیگیری شد.

مفاصا حساب عوارض آزادراهی از امروز

مقرر شد از تاریخ ۱۷ تیرماه بیمه‌ شخص ثالث خودروها در صورت تسویه بدهی عوارض آزادراهی صادر شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت آنیرو، استفاده از نرم‌افزارهای پرداخت یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پرداخت بدهی و تسویه عوارض آزادراهی خود اقدام کنند.

مدیرکل بهره‌برداری از آزادراه‌ها اظهار کرد: بخش اعظمی از عوارض دریافتی از سوی شرکت‌های احداث، صرف نگهداری و ترمیم آزادراه‌ها می‌شود. پرداخت آن به حفظ راه‌های کشور به عنوان سرمایه‌های ملی کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آرین پارس موتور پول لاماری ایما را غیر قانونی می‌گیرد؟ / بخشنامه فروش جدید

مرسدس‌بنز AMG One به کلکسیون خودرو والتری بوتاس اضافه شد

هزینه تولید خودرو دنا پلاس در ایران خودرو چقدر است؟

خودروهای وارداتی کارکرده از کدام برندها خواهند بود؟

چانگان UNI-V هیبرید سدان اختصاصی پارس خودرو / بررسی تخصصی

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت به‌روز تیر ۱۴۰۲

شرکت مگاموتور با DAE چین همکار شد / شروع تغییرات در موتور خودروهای سایپا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط